Rykte: Valve utvecklar Source 2

Robot
Rykte: Valve utvecklar Source 2

Fans har hittat filer i ett Valve-program som pekar på att Source 2 är på gång. Debuterar den nya motorn med Half-Life 3?

#valve, #half-life-3, #half-life-2, #portal, #left-4-dead


Medlem
Rykte: Valve utvecklar Source 2

Nu var det länge sen man spelade hl 2 + EP 1 & 2.
Men slutade inte ep 2 så att man borde vänta Ig ett EP 3 ist för ett HL 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kommer ihåg när hl2 släpptes med den då nya sourcemotorn. Ansiktsanimationerna och fysiken var så fantastiskt bra så att jag trodde att det inte kunde bli bättre grafik.

Det är bara att hoppas att det här stämmer så att man får uppleva något liknande igen.

Inaktiv

Älskar nuvarande motorn så det behövs ingen ny.

Medlem

Vore på tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle vara kul att se nått nytt, det var jävligt länge sen det fanns anledning till att öppna steam.

Medlem

Det är absolut inte dags för en ny motor, då Source uppdateras hela tiden.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nu var det länge sen man spelade hl 2 + EP 1 & 2.
Men slutade inte ep 2 så att man borde vänta Ig ett EP 3 ist för ett HL 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Härligt om den nya motorn fokuserat på OpenGL och på samma sätt stärkt Steam-utbudet på Linux. Vet inte om Source är OpenSource, men det hade ju varit underbart om det varit så...hade ju gett Linux en rejäl knuff i rätt riktning.

Medlem

Vore banne mig på tiden att Valve släpper något som höjer ribban igen på samma sätt som dem gjorde 2004. Det har ju inte hänt mycket på den tekniska sidan sedan Cryengine 2 och gameplay och mechnics delen inom fps genren har ju knappt evolveras alls sedan HL2.

Finns väl ett par undantag som Stalker och Dayz men fortfarande inget som kan mäta sig på samma sätt gällande både genomslagskraft och produktionsvärde.

Medlem

Bara den blir lika lätt att modda så är jag nöjd.

Skrivet av Molotov:

Nu var det länge sen man spelade hl 2 + EP 1 & 2.
Men slutade inte ep 2 så att man borde vänta Ig ett EP 3 ist för ett HL 3

Valve sa förra året att det inte blir några mer Episode-spel.

http://gamerant.com/valve-no-more-episodes-half-life-3-robk-8...

Medlem

När de släppte Half-life 2 tyckte jag att source motorn var före sin tid. Den var så snygg, (och är det fortvarande) animationer, och bra funktionalitet.

Om inte den stora beta läckan inte hade hänt. Så skulle den säkert vara ännu bättre än den är idag. Det var inte många spel som kunde, år 2003-2004, tävla grafikmässigt och om ens spel mässigt med Source/Half-life 2.

Så ja source har en mycket bra CV, Den upptaderas och ser mycket snygg ut idag med. Om de kan göra source 2 mist lika bra som Source 1 så kommer jag bli mycket glad.

Medlem

Om det är sant så finns det iaf en orsak till att skaffa hl3

Medlem

Jag har alltid haft en känsla av att dom ska släppa Half-Life 3 med en ny grafikmotor. Och helt ärligt så skulle jag bli ganska besviken om dom inte gjorde det.

8 år, det borde gett dom gott om tid att utveckla en ny motor i bakgrunden. Samtidigt som dom fortsätter slipa på samma och släppa nya spel med den, vilket är exakt vad dom gjort.

Source kan fortfarande se väldigt snyggt ut, och den har sin charm kvar. Som ovanstående har nämt så var source det snyggaste man sett när det kom och man trodde nästan att det inte kunde bli bättre än såhär.

I vilket fall som helst, när jag säger att jag skulle bli besviken ifall dom inte släppte HL3 med en ny motor så skulle det absolut inte hindra mig från att spela det och älska det ändå. Det är mer som "the cherry on the cake", en riktig god cherry :).

Inaktiv

Gabe, varför har vi inte fått se en trea än?

Vi väntar så, är dom det enda företaget som inte mjölkar ut uppföljare efter uppföljare?

Medlem

Inte för att klaga, men det behövs. Till och med CS Go ser väldigt daterat ut, trots att det är nytt.
Nå, grafik är ju inte allt och vi måste ju minnas att även den nya motorn ska anpassas för folk som sitter på XP och lirar med integrerade grafikkort. Men nog tusan kan rejäla framsteg ske iaf

Medlem

Hoppas det inte floppar som Diablo 3 nu bara, är trött på sequels som bara blir skit. :/

Medlem

Dom får gärna ha World Destruction Kan nog bli grymt roliga moddar med sånt

Medlem

Inget chockande rykte i sig. Bara att jämföra Source med t.ex. Cryengine 2 eller Frostbite 2 så förstår man att ett mer chockerande rykte skulle vara att Half-Life 3 INTE fick ny grafikmotor.

Även jag känner igen mig som tusan i kommentarerna som "när Source kom trodde jag inte att animationer, ansiktsuttryck och spelkänsla kunde bli bättre"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Gabe, varför har vi inte fått se en trea än?

Vi väntar så, är dom det enda företaget som inte mjölkar ut uppföljare efter uppföljare?

Left 4 Dead och Portal would like a word with you!

Ser framför mig hur nästa rubrik gällande Source 2 blir någoting liknande "Portal 3 och Left 4 Dead 3 annonserat - uppdaterade Source blir motorn!" och Gabe sitter i bakgrunden med ett fett flin på läpparna.

Everytime you call Gabe fat he delays HL3 by one week - det kommer ta år innan vi får se HL3

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Aresz:

Gabe, varför har vi inte fått se en trea än?

Vi väntar så, är dom det enda företaget som inte mjölkar ut uppföljare efter uppföljare?

Left 4 Dead och Portal would like a word with you!

Ser framför mig hur nästa rubrik gällande Source 2 blir någoting liknande "Portal 3 och Left 4 Dead 3 annonserat - uppdaterade Source blir motorn!" och Gabe sitter i bakgrunden med ett fett flin på läpparna.

Everytime you call Gabe fat he delays HL3 by one week - det kommer ta år innan vi får se HL3

Mer troligt att HL3 kommer först. L4D3 kommer troligen inte heller på ett bra tag. Valve är inte sånna som ställer sig efter vad folk vill ha utan vad dem tycker passar in. L4D2 utvecklade dem för att dem såg potentialen i alla moddar som kom ut till L4D och valde att integrera dem till en uppföljare som hade mycket mer spel glädje.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Varför ska Valve envisas med oss för med HL3 ge oss HL3 NU!

Medlem

Source är fortfarande den snyggaste motorn. Unreal är så plastig. Har höga förväntningar på Source 2. Kanske är det dags för en grafikrevolution igen, Valve!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Älskar nuvarande motorn så det behövs ingen ny.

Usch. I den nuvarande motorn så ser allt ut som det är gjort av gummi.

En ny motor är long-overdue om man säger så.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag kommer ihåg när hl2 släpptes med den då nya sourcemotorn. Ansiktsanimationerna och fysiken var så fantastiskt bra så att jag trodde att det inte kunde bli bättre grafik.

Det är bara att hoppas att det här stämmer så att man får uppleva något liknande igen.

En grafik som än idag faktiskt håller jättebra.

Inaktiv
Skrivet av GurkaN021:

Varför ska Valve envisas med oss för med HL3 ge oss HL3 NU!

Antar att dom har fullt fokus på nya Counter-Strike just nu!

Men jag håller med! Vi behöver Half life 3!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av GurkaN021:

Varför ska Valve envisas med oss för med HL3 ge oss HL3 NU!

Antar att dom har fullt fokus på nya Counter-Strike just nu!

Men jag håller med! Vi behöver Half life 3!

Nya Counter-Strike är inte ens bra.. Betan har knappt ändrats sen dom släppte den, Finns inge silencers och zoom med vissa vapen är skräp. sen har dom tagit bort gamla kända vapen och lagt in vapen som ingen kommer att använda

Medlem

Source motorn är awesome, en uppföljare till den har stora skor att fylla .... AH JUST JA, det är ju valve! ... Den kommer bli awesome

Medlem

Gillar source, grafiken känns skarp utan massa fjantigt tjafs så som depth of field, äckliga mängder bloom osv. och är väldigt responsiv. Hoppas S2 följer i dessa banor om ryktet nu stämmer.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Source är fortfarande den snyggaste motorn. Unreal är så plastig. Har höga förväntningar på Source 2. Kanske är det dags för en grafikrevolution igen, Valve!

Troligen inte bara en grafik revolution. Source va den första motorn som hade fysik som gick att interagera med. Håller tummarna för full förstörelse och synkroniserad spelvärld. Dvs. bättre motor än den sketna Frostbite 2


signatur

Idono. That's me!

12
Skriv svar