Epic om Gears of Wars fps-möjligheter: "Säg aldrig aldrig"

Robot
Epic om Gears of Wars fps-möjligheter: "Säg aldrig aldrig"

Gears of War som fps? Ingen omöjlighet, enligt Epic.

#epic-games, #gears-of-war-judgement, #bulletstorm, #people-can-fly


Medlem
Epic om Gears of Wars fps-möjligheter: "Säg aldrig aldrig"

Oj vilken innovation, en revolution inom spelvärlden att ändra kameravinkel i kommande spel


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag tycker det känns onödigt av någon anledning, men jag är också en "shooter som shooter"-människa. Inte djupdykt så mycket i genren precis.

Medlem

Om de skulle göra en FPS-version av Gears of War så bör den släppas (även) till PC. Annars kan den mycket väl få vara i sin naturliga form.

Medlem
Medlem
Medlem

signatur

Nämen!

Medlem

Ser inget fel i ett GOW FPS

Medlem

Hela grejen med GoW är just att det inte är fps..


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Mer generiskt än GoW blir det ju inte, inte ens som fps.
Visst kul spel i coop men storyn o allt annat är ju ren skit.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Mer generiskt än GoW blir det ju inte, inte ens som fps.
Visst kul spel i coop men storyn o allt annat är ju ren skit.

Varför spela GoW om man inte bryr sig om storyn? De e ju den som är bra.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Bulletstorm ... punkt

Varför bara inte göra så att man kan välja om man vill spela i tredje eller första person?

Medlem

Bättre med Unreal 3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sååå gammalt, väx upp ! Seriöst, ifall dem vill göra spel så gör dem spel.. Ni borde vara gladare eftersom att det blir spel som folk kan njuta av. Jag personligen gillar alla GoW spel, jag vet inte vad jag ska tycka om Judgement det börjar bli lite övergränsen på likheter. Men skulle inte säga att det är mjölkning..

Svenskalkoholkultur: För att då kan man lätt "exploita" fördelar och nackdelar, det är en usel sak I mp. Bättre sätt så fall är ifall man gör separata game modes, men det är fortfarande mycket att göra/tänka på när man gör två olika.

Hade dock viljat se GoW tillbaka till PC'n igen det hade varit en bra sak, annars bryr jag mig inte är van vid att spela GoW på Xbox...

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Varför bara inte göra så att man kan välja om man vill spela i tredje eller första person?

EXAKT!

Tänk vad bra om alla spel hade den funktionen, och att båda moden skulle vara bra gjorda.

Typ:
Max Payne 3's tredjeperson
BF3/MoH&CoD's förstaperson

Medlem
Skrivet av spelaren123:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Varför bara inte göra så att man kan välja om man vill spela i tredje eller första person?

EXAKT!

Tänk vad bra om alla spel hade den funktionen, och att båda moden skulle vara bra gjorda.

Typ:
Max Payne 3's tredjeperson
BF3/MoH&CoD's förstaperson

Önsketänkande går, men det krävs väldigt mycket arbete att nå fram till båda resultaten. Då är det bättre att dem gör ett spel med en vy och gör det bra istället för att göra två styckna perspektiv i ett spel där båda blir mediokra...

Medlem

lol, 2 bilder som anytder exakt samma sak, den ena får 13 tummar upp den andre 10 Tummar ner.

<3 Fz.


signatur

Nämen!

Men om man ska vara så, då kommer man ju ändå få vänta flera år innan man får se nåt man själv skulle vilja se -.-

Om ni fattar vad jag menar...

Medlem

Nja. Var inte GoW för TPS vad Halo var för FPS på konsol? Något åt det hållet iaf. Älskade ettan, trailern var grymt bra, men har fortfarande att spela de övriga.

Medlem
Skrivet av Struggle:

lol, 2 bilder som anytder exakt samma sak, den ena får 13 tummar upp den andre 10 Tummar ner.

<3 Fz.

10 pers som föredrar mellanmjölk kanske?

Inaktiv
Skrivet av Typhor:

Ser inget fel i ett GOW FPS

Ser du något rätt i det då? Det blir ju exakt samma sak som det redan existerande spelet med en liten justering i kamera och rörelsekontroller.

Men visst, med tanke på hur många cover-pangare i tredjeperson som släppts på sistone (Max Payne 3, Sniper Elite 2.0, Binary Domain, Inversion, Spec Ops The Line etc) så kan jag förstå att de tycker genren börjar kännas mossig.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Typhor:

Ser inget fel i ett GOW FPS

Ser du något rätt i det då? Det blir ju exakt samma sak som det redan existerande spelet med en liten justering i kamera och rörelsekontroller.

Men visst, med tanke på hur många cover-pangare i tredjeperson som släppts på sistone (Max Payne 3, Sniper Elite 2.0, Binary Domain, Inversion, Spec Ops The Line etc) så kan jag förstå att de tycker genren börjar kännas mossig.

Rätt och Rätt kan man ju diskutera. Jag gillar att spela FPS, sådan är jag. Givetvis är Nya IPs med Nya Idéer och medryckande Story det man drömmer om. Men jag tror inte att GOW universumet skulle göra sig dåligt i FPS format det tror jag inte

Medlem

Förstör inte detta GoW känslan!?!? Första gången jag testade ettan var det just hur kameravinkeln var satt som gjorde det mer unikt, speciellt med cover systemet också. Är det inte bättre o göra en ny Unreal tournament? o.O

Medlem

Har bara spelat ettan på PC (önskar de andra hade släppts till pc också, gillade ettan skarpt), men tänker ändå tycka till lite

Om de nu tvunget funderar på att göra ett gears of war fps, kallade då för bövelen inte för gears of war. Samma värld/universum, fine.

1
Skriv svar