Semestern är över

Skribent
Semestern är över

Japp, så är det. Och jag skulle kunna skriva om regnsmattret mot husvangstaket, om stekheta, sönderbrända dagar på stranden, om familjekalasen där alla blir för fulla och den myggbitna cykelsemestern i Danmark. Ja, ni vet. Sånt där gemytligt, genommysigt svenskt som har sina stunder, men inte riktigt var vad jag ville ha av sommaren 2012.

Så jag tömde kalendern och stängde av telefonen. Min sommar har spenderats till största del hemma med omnejd och det har varit så sjukt galet skönt. Den enda planen inför mitt livs första semester var egentligen bara denna: ingen plan. Sedan fick det bli som det blev.

Och det blev många pizzor, biobesök, brädspelskvällar och en del svettig sommarträning. Men först och främst blev det: högvis med spel (#Dead Space, #Borderlands, #Deadlight, #Fortune Summoners, #From Dust, #Dragon Warrior VII och så vidare). För spel är ju trots allt livets förrätt, middag och efterrätt.

Gott så. Nu ser jag fram emot vad spelhösten har att bjuda på.

[ia=650748; large]
Amen.

#blogg

Medlem
Semestern är över

Själv har jag bara åtta av mina 14 dagar kvar, varav två blev nu under sommaren. Fast istället för att vara ledsen för det, så kanske man vara glad att man slapp ångesten över att semestern var slut och man måste tillbaka till kontoret medans solen skiner. Inte för att solen har skinit (eller hur det stavas), men ni hajjar poängen.

Hur som helst, hoppas er semester varit fin

Btw, om det heter "ett gott skratt förlänger livet" betyder det då att man som gamer får mer hitpoints?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Jag kan fixa den där t-shirten med en röd tuschpenna, stå still bara.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

KoP
Medlem

Helt rätt. Dom bästa semestrarna är då man INTE lägger upp en massa planer på att göra dittan och dattan och stressa för att hinna med allt man ville göra.

Och har precis avverkat årets sista spelhöjdpunkt: Deadlight..
2 och 1/2 timme senare.. *suck* jahapp.. vad gör man nu då?

Jag tar det lugnt i 26 dagar till


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av conthox:

Själv har jag bara åtta av mina 14 dagar kvar, varav två blev nu under sommaren.

14 dagars semester? Missat nåt?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av conthox:

Själv har jag bara åtta av mina 14 dagar kvar, varav två blev nu under sommaren.

14 dagars semester? Missat nåt?

Jag började på nya jobbet i september. Så på grund av arbetsåret eller vad det heter (den period som man tjänar in semesterdagar på), så blev det bara 14 intjänade i år.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av conthox:

Själv har jag bara åtta av mina 14 dagar kvar, varav två blev nu under sommaren.

14 dagars semester? Missat nåt?

Jag började på nya jobbet i september. Så på grund av arbetsåret eller vad det heter (den period som man tjänar in semesterdagar på), så blev det bara 14 intjänade i år.

Aha, då är jag med. Ja man vill ju inte ta ut obetalda dagar heller.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar