DayZ spränger drömgräns

Robot
DayZ spränger drömgräns

Den zombieinfekterade Arma II-modden fortsätter att skörda offer. Och det går undan.

#nyhetstips, #arma-2


Medlem
DayZ spränger drömgräns

Den extra kvarten är ju mycket tack vare att de inte längre räknar med de som dör inom de första minuterna (tidigare respawn spam m.m.).

Medlem

Fantastiskt läsning. Spelmoddare ftw!!
Det borde väl vara bra för alla parter? Folk köper bleka spel för att spela fantastiska moddar, det är PC det!

Inaktiv

Bra mod, men svår om man är noob.

Ett tips till nya spelare är ju att hålla sig borta ifrån svenska servrar då de är så väldans mycket hackers på dem.

Medlem

Kul att se. Jag älskar verkligen idén med Day Z, men tyvärr ser det verkligen förjävligt ut. Inte bara spelvärlden utan även animationerna, AI'n etc. Förhoppningsvis blir The War Z det jag väntat på sååå länge nu.

Medlem

Blekt spel?? Herregud... Dagens ungdomar. Arma 2 är en av de absolut bästa militärsimulatorerna som gjorts.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Kul att se. Jag älskar verkligen idén med Day Z, men tyvärr ser det verkligen förjävligt ut. Inte bara spelvärlden utan även animationerna, AI'n etc. Förhoppningsvis blir The War Z det jag väntat på sååå länge nu.

Om man inte är helt grafikfixerat så är det helt OK. Någorlunda inställningar så ser allt bra ut.

OT, grymt gjort! Lite jobbiga glitchar fortfarande. Rullade ut från ett tak på fjärde våningen. Tuppar av, försöker krypa in till min kompis. Jag kan inte ta bandage eller morfin, inte han heller. Dör, kompiser blir skjuten. Total nördrage.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Kul att se. Jag älskar verkligen idén med Day Z, men tyvärr ser det verkligen förjävligt ut. Inte bara spelvärlden utan även animationerna, AI'n etc. Förhoppningsvis blir The War Z det jag väntat på sååå länge nu.

"Förjävligt" är att ta i, detta är fortfarande en Alpha Mod, som inte nödvändigtvis reflekterar slutprodukten. Som det ser ut nu kommer DayZ släppas på ArmA 3 motorn med nya animationer med ragdolls och PhysX stöd.

The WarZ är ett arkad spel, just därför jag inte kommer spela det. Tänk dig Dead Island fast MMO, kul för casual spelaren kanske.

Jag spelar DayZ pga realismen, det ska vara svårt. Att överleva en zombie apocalypse ska inte vara en "walk in the park" med respawns som det kommer finnas i The WarZ.

Inaktiv

*applause*

Vilken dröm för modskaparen/skaparna (?)

Mitt ibland CoD och Angry Birds har vi dat realistiska zombiesurvivorsimulator som dessutom är en mod och har fått sitt moderspel att klättra på listorna. Det här skulle jag tom kunna gilla på facebook.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag spelar DayZ pga realismen, det ska vara svårt. Att överleva en zombie apocalypse ska inte vara en "walk in the park" med respawns som det kommer finnas i The WarZ.

Det ska dock finnas ett hardcoreläge med permadeath vet jag att de sagt, just för den delens skull


signatur

Videomupp

Medlem

VI får hoppas att spelutveklarna inser att man behöver inte ha cutscenes och QTE för att ett spel ska lyckas. Ingen handhållning alls och spelet är en succe ändå

Medlem

Jag kanske har fel, men som jag förstår det så finns inget stöd i arma 2 för linux. Det hade varit fint att se i arma 3 men även i arma 2 då steam pratat om att integrera steam i linux då windows 8 verkar ha några inskränkningar på programmerares rätt osv.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av red_laces:

Blekt spel?? Herregud... Dagens ungdomar. Arma 2 är en av de absolut bästa militärsimulatorerna som gjorts.

Word. Det är ju inte precis så att det har någon konkurrens i genren heller, förutom de tidigare spelen i samma serie (OFP, ArmA) om man inte räknar med Virtual Battlespace som är samma spelserie paketerade för professionella militära simulationssyften och som är använd av krigsmakter världen över.

Det finns liksom inget som går att jämföra med det. Blekt spel? Jämfört med vad? Hollywoodcutscenes i random konsol-shooter?

Medlem

hur folk kan säga att war z är arkad och day z är hardcore är skrämmande noll jävla skicklighet i day z camper wins typ.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hur folk kan säga att war z är arkad och day z är hardcore är skrämmande noll jävla skicklighet i day z camper wins typ.

Hurfan tror du det är i verkligheten då? Det är ju inte direkt så att den som rungunnar är den som vinner A'la CoD..

Det är ju förfan meningen att man ska sitta och smyga för att hålla sig vid liv, ser man en fiende så får man tänka taktiskt, och försöka att flanka denna eller liknande så att man kommer från ett håll så att denna personen inte ser en så att man kan knäppa denna innan man själv blir skjuten.

Det kanske är så att detta inte är att spel för dig, för att spelstilen inte passar dig.

För att i DayZ är det så att man får anpassa sig eller dö.


signatur
Medlem

Hade spelet varit billigare under rean så hade det definitivt blivit ett köp.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv
Skrivet av Mr.Waterboy:

Hade spelet varit billigare under rean så hade det definitivt blivit ett köp.

Så så 60-70kr var inte billigt nog ?

Medlem

Ah.. synd man missa detta köp på rean då. Nu får det vänta lite.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av red_laces:

Blekt spel?? Herregud... Dagens ungdomar. Arma 2 är en av de absolut bästa militärsimulatorerna som gjorts.

Jag är varken religös eller ungdom.

Arma 2 kanske är jättebra vanilla, har ingen aning. Poängen med min post var aatt generellt sett, imo, så måste man ha mods till sp spel och att om spel går att modda någorlunda så bör det gagna både försäljning och upplevelse.

Jag kan inte för mitt liv tänka mig att spela t.ex. ett enda spel ur total war serien utan moddar som darthmod osv, company of heroes utan blitzkrieg, mount & blade utan den uppskö av mods som finns eller kanske mods till crusader kings2 för att nämna få.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Blekt spel?? Herregud... Dagens ungdomar. Arma 2 är en av de absolut bästa militärsimulatorerna som gjorts.

Möjligt men de flesta gillar inte simulatorer, de gillar spel. Kul för Arma att de fått en rolig mod så de får sälja något.

Medlem

Det är synd att det är så mycket hackers och madmins.
Jag och ett par klanpolare var inne på en riktigt bra server och spelde (trodde vi). Allting var frid och fröjd första dygnet, sedan hittade admins vårat camp och skjöt sönder vår buss och murade in den med tanktraps, snodde våra 2 bilar och krossade våra tält.
Det är ju sådant som händer, sedan hittade vi deras camp med en lastbil med en massa godsaker och en av våra bilar som dom tog av oss, som vi självklart snodde tillbaka som payback :). Vi loggade ut en sväng för att folk skulle äta osv, kommer tillbaka 3 timmar senare och loggar in. Admins har då resettat hela servern, så alla fordon, tält osv. var borta... madmins :S


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Dags för fz att se över spamskyddet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av zhrooms:

Jag spelar DayZ pga realismen, det ska vara svårt. Att överleva en zombie apocalypse ska inte vara en "walk in the park" med respawns som det kommer finnas i The WarZ.

Det ska dock finnas ett hardcoreläge med permadeath vet jag att de sagt, just för den delens skull

Ja, men min poäng var att det ens "finns" ett normal läge med respawn. Ska vara Hardcore _only_ som DayZ enligt mig.

Olika servrar för de två mode'sen. Jag kommer då endast spela hardcore, ju svårare och mer realistiskt, desto bättre... Får man inte panik minst några ggr varje spelsession så har spelet failat.

Medlem

en sak jag undrar över är; vad är det som gör att spel kommer upp 10 top listan på FZ "hetast just nu" för jag har aldrig sett arma 2 eller dayz mod ligga där? jag menar, om nu moden nu har över 1000 000 spelare och dessutom legat bland dom 3 mest nerladdade spelen på steam en begränsad tid, så bör det väl vara hett nog eller?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

en sak jag undrar över är; vad är det som gör att spel kommer upp 10 top listan på FZ "hetast just nu" för jag har aldrig sett arma 2 eller dayz mod ligga där? jag menar, om nu moden nu har över 1000 000 spelare och dessutom legat bland dom 3 mest nerladdade spelen på steam en begränsad tid, så bör det väl vara hett nog eller?

Misstänker att det har att göra med antalet besök på artiklar om spel osv. Säkert en hemlis


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar