Dishonored vågar utmana dig

Robot
Dishonored vågar utmana dig

Trots spektakulära superkrafter kommer hajpade Dishonored inte bli någon lätt historia. Utvecklaren berättar varför – och FZ visar upp tio färska bilder.

#dishonored, #arkane-studios


Medlem
Dishonored vågar utmana dig

Lär väl ändå lägga till waypoints så man slipper tänka själv...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Valpnos:

Lär väl ändå lägga till waypoints så man slipper tänka själv...

Bara dåligt och onödigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så kan man göra som i Dark Souls att det verkligen känns när fienden träffar en

Medlem

En extra utmaning för de som vill köpa spelet blir att välja vart spelet ska inhandlas eftersom det följer med olika förbokningsbonusar från olika butiker.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

..Ser ju rätt så konsollgeneriskt ut, men intressant tidsepok.

Medlem

Blir det steamsläpp? Är lite i valet och kvalet om jag ska köpa till pc eller xbox, det lutar åt pc eftersom det är fps plus att det blir billigare.

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Lär väl ändå lägga till waypoints så man slipper tänka själv...

Hade du vetat vilka utvecklarna är hade du insett hur dum den där kommentaren är.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Valpnos:

Lär väl ändå lägga till waypoints så man slipper tänka själv...

Hade du vetat vilka utvecklarna är hade du insett hur dum den där kommentaren är.

Vet mycket väl vilka det är men det finns många utvecklare som gjorde bra spel förut som sedan skulle blidka massorna med enkla och värdelösa spel.

Säger inte att detta spel är enkelt och värdelöst då det är detta spel jag sett fram emot mest under hela året. Ställer bara in mig på att det inte kommer leva upp till förväntningarna som alla verkar ha så man slipper bli besviken.

Sen var inte min kommentar så himla seriös.

Moderator | Testpilot

[quote=Valpnos]

Skrivet av Reize:
Skrivet av Valpnos:

Lär väl ändå lägga till waypoints så man slipper tänka själv...

Sen var inte min kommentar så himla seriös.

Finns inte en chans i världen vi ska förstå det så det här var också onödigt. Du bidrog inte med något på något sett som förtydligar det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Det verkar som om de olika versionerna av "Dishonored" kommer innehålla skills som bara går att erhålla om man köper speciella versioner av spelet, vilket är tråkigt. Som RPS-skriver på sin hemsida, börjar det bli absurt. Om man bara köper en "vanlig" version, känns det som om man bara får en halv kaka. De får nog tänka om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Eftersom det är av samma kille som var med och gjorde story i deus ex vanilla så är jag exalterad över det här spelet. Sen att art directorn är samma som half-life är rätt nice också

Medlem

Ett av få spel som jag verkligen ser fram emot, tror detta kan bli riktigt bra. Dock väldigt emot det här med att få special DLC beroende på var man köper spelet. Så länge dessa går att få tag på senare så bryr jag mig inte men om det rör sig om DLC som extra banor och liknande då bryr jag mig i allra högsta grad. När ska de slut upp med sådan här BS. Sådant här får iaf inte mig att köpa från ett visst ställe utan snarare får det mig att inte köpa det alls. Ett exempel på detta var när de släppte DNF där man fick gratis DLC beroende på var man förbokade (eftersom man då fick tillgång till deras s.k VIP Club) för att visa sin tacksamhet till alla som förbokat spelet. Jag kände då inte av denna tacksamhet då jag köpte spelet av en butik som inte hade denna VIP access. Lär av Kickstarter, all form av DLC som inte går att få tag på annars är något som många spelare inte gillar. Nu menar jag dock inte DLC som en pistol av guld som gör att man klarar av spelet enklare utan det jag menar är innehåll som berikar upplevelsen.

Edit: Och baserat på det jag läst på RPS verkar detta utan tvekan kunna berika upplevelsen. Tja då kan de glömma mina pengar då jag är enormt emot det här typen av DLC BS.

Skrivet av PcGamer:

Ett av få spel som jag verkligen ser fram emot, tror detta kan bli riktigt bra. Dock väldigt emot det här med att få special DLC beroende på var man köper spelet. Så länge dessa går att få tag på senare så bryr jag mig inte men om det rör sig om DLC som extra banor och liknande då bryr jag mig i allra högsta grad. När ska de slut upp med sådan här BS. Sådant här får iaf inte mig att köpa från ett visst ställe utan snarare får det mig att inte köpa det alls. Ett exempel på detta var när de släppte DNF där man fick gratis DLC beroende på var man förbokade (eftersom man då fick tillgång till deras s.k VIP Club) för att visa sin tacksamhet till alla som förbokat spelet. Jag kände då inte av denna tacksamhet då jag köpte spelet av en butik som inte hade denna VIP access. Lär av Kickstarter, all form av DLC som inte går att få tag på annars är något som många spelare inte gillar. Nu menar jag dock inte DLC som en pistol av guld som gör att man klarar av spelet enklare utan det jag menar är innehåll som berikar upplevelsen.

Jag håller med, det är trams med massor av olika DLC:er, eller aktiveringskoder. Ta en titt på vad ACIII erbjuder, helt galet. Förhoppningsvis kan man köpa "extra materialet" senare, men det känns ändå som ett slag under bältet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Valpnos:

Lär väl ändå lägga till waypoints så man slipper tänka själv..

Sen var inte min kommentar så himla seriös.

Finns inte en chans i världen vi ska förstå det så det här var också onödigt. Du bidrog inte med något på något sett som förtydligar det.

Bra att du tar bort det ur min post som förtydligade det i alla fall. Du kanske ska leva som du lär? Du vet hur ett forum funkar va? Bryr sig ingen om kommentaren och skiter i att citera den så försvinner den i mängden. Kan inte direkt säga att dina utomordentliga kommentarer tillfört ämnet positivt.

Medlem

Förköpsbonusarna känns ju rätt meningslösa ändå, det enda dom gör är att göra spelet lättare

Skrivet av purjo:

Blir det steamsläpp? Är lite i valet och kvalet om jag ska köpa till pc eller xbox, det lutar åt pc eftersom det är fps plus att det blir billigare.

Japp, det kommer på STEAM, går att förboka nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar