50 miljoner SWTOR-spelare!

Medlem
50 miljoner SWTOR-spelare!

Michael Pacthter är en EA-höjdare. Han är också en man som har lätt för att lura sig själv. I ett uttalande på Games Industry International sade han nyligen att Star Wars: The OId Republic kommer att dra till sig minst 10 miljoner användare med den nya 'gratis'-prismodellen. Kanske upp till 50 miljoner.
Det är ett par miljoner mer än World of Warcraft. Minst.
Själv undrar jag lite stillsamt om problemet med SW:TOR verkligen var priset. Kan det inte ha varit så att avsaknaden av multiplayer-element i ett MMO, eller avsaknaden av rollspelande i ett rollspel (åtminstone efter level 20 eller så) kan ha bidragit en anings aning till de sjunkande siffrorna? Michael? Hallå?

#blogg

Medlem
50 miljoner SWTOR-spelare!

Anledningen till att jag slutade spela efter gratismånaden var i alla fall att det var WOW med ett annat skin och voiceacting.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ja, fast utan alla WoWs multiplayerfunktioner. Det fanns inget att göra vid maxlevel, och alla tendenser till story försvann kring level 20-25... Det var nog det, snarare än den där hundringen i månaden som fick folk att överge spelet.

Medlem

Michael Pacthter lever i sin fantasi värld som vanligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Swtor var riktigt charmigt, storyn och dialogsystemet var det som gjorde spelet.

Däremot så fanns det inte mycket att göra i endgame.

Medlem

Jag upplevde inte alls som SWtOR som en klon (jag spelar annars LotRO), utan det var ett kul spel med en annan känsla. Kanske har det med min förmåga att ta till mig miljöerna, lore och annat som gör att spelen får ett annat djup. De som är mer ytliga och bara ser "döda X och samla Y, rapportera till Z" kommer troligen se kloner överallt och aldrig spela mer än 15 levels.

(Tilläggas bör att jag inte fastnade för WoW, tyckte inte alls det var lika roligt.)

Själv spelar jag inte heller SWtOR längre, men det är mest för att jag inte har tid med så mycket mer än ett MMORPG samtidigt och för närvarande är det LotRO som är roligast.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har iaf installerat spelet igen inför f2p, vill spela klart storyn hehe. Allt som allt var spelet dock en stor besvikelse, bara ett craftinprofession som var någon mening att ha osv. Det förstör så mycket, min kännsla var efter 2 veckor "jaha, kan ju lika gärna gå tillbaka till WoW" (gjorde inte det dock, då jag redan hade haft ett 9 månaders uppehåll :P.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Håller med conthox.

Testpilot

Jag slutade för att det var så mycket i spelvärlden som helt enkelt inte funkade då man som gammal WOW lirare skulle spela.
Allt var som att gå tillbaka i tiden till klassiska wow då det gällde spelandet , visst att storyn däremot var mycket coolare men de har en lång bit att gå innan de kommer fatt.

Medlem

Det är inte bara vi, Greg Zeschuk har slutat på Bioware Austin! http://www.eurogamer.net/articles/2012-08-10-bioware-co-found...

Han vet väl också att problemet inte sitter i priset, och att spelet inte kommer att få fler spelare på sikt bara för att det blir gratis.

Medlem

Och nej, TOR är ingen WoW-klon. Men det kanske borde ha varit det för att lyckas... Känns inte som om de satsade helhjärtat på vare sig MMO-biten eller rollspelsbiten, även om båda visade tecken på att kunna bli riktigt bra. Storyn var ju egentligen grym, men man tappade tråden efter level 20.

1
Skriv svar