DayZ blir ett fristående spel!

Medlem

Jag förstår fortfarande inte varför man kallar dayZ en zombie mod ,det handlar ju inte äns om zombies allt det går ut på är ju att skjuta folk on sight! och ta deras saker även om dom inte har nåt alls!

Medlem

Kul att deras arbete lönar sig Kan tänka mig att det är många gratistimmar för dom.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av chopper:

Välkommen till verkligheten. Utam behov/lust att spela blir det ingen utveckling.
Snåljåpar gillas inte. Betala och bidra till bra utveckling eller välj att inte betala o inte spela.
Lär dig att väldigt lite i livet är gratis.

Många lättköpta nu för tiden.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av chopper:

Välkommen till verkligheten. Utam behov/lust att spela blir det ingen utveckling.
Snåljåpar gillas inte. Betala och bidra till bra utveckling eller välj att inte betala o inte spela.
Lär dig att väldigt lite i livet är gratis.

Många lättköpta nu för tiden.

Och många snåljåpar som gnäller ingen tvingar dig till köp.
Jag köper för att stödja sättet/iden att göra bra mod till egna spel
Det är ditt egna val om du vill köpa eller inte.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Fantastiskt! Blir nog att köpa alphan och sen fullversionen båda för att stödja mer.
Löjligt av de som känner sig lurade, allvarligt talat. Jag köpte ArmA 2 för 4 månader sedan för DayZ och känner mig inte det minsta bedragen.

Medlem

Trevligt trevligt

Medlem
Inaktiv

Spelet blev tråkigt på en vecka, inte något man kommer köpa när det kommer ut.

Medlem
Skrivet av chopper:

...Jag köper för att stödja sättet/iden att göra bra mod till egna spel
Det är ditt egna val om du vill köpa eller inte.

Det borde klart vara bra, men det blir även lite osjyst (tycker jag) för enkomdayz-armaköparna men sådana köpare går väl inte bevisa, så...

För övrigt är jag helt ointresserad av det hela, så hej svej.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Modellen liknar den till Killing Floor. Det var en Mod till UT och blev sedan fristående. Går fortfarande spela modden, men den är inte uppdaterad sedan release versionen av KF kom ut. MAn kan bara komma så långt med en Mod. Förr eller senare måste man in och greja i kärnan, då är ett fristående spel bättre att göra.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

När dom lägger till en metod att spawna tillsammans med polaren så kanske det blir att spela. Orka leka zombie apokalyps ensam när alla andra spelare skjuter först och frågar aldrig. Kan ju lika gärna lira med bots, hade nog inte varit någon större skillnad.

Att dömma av hur modden ser ut i dagsläget så är ett köp verkligen inget som kommer ske.

Medlem

This is going to be...

wait for it ...

Legendary !!!!

Inaktiv

Ska lätt köpa!

Medlem

Jag hoppas att det blir på en ny Motor, annars känns det ju lite rip-off ? Bohemia har ju redan dragit in på folk som köpt ARMA för modden, känns ju bra lortigt och betala för spelet igen under samma motor. Vet inte vad ni tycker men.

Medlem

Känns lite surt då man köpte Arma 2 enbart för DayZ, men om de bara lägger till mycket nytt nog så köper jag det igen.

Medlem

Detta ska jag köpa! Jag som inte orkar med mods och köpa Arma II.

Detta blir köp!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vad är det folk gnäller om? Ni spelar en mod till Arma 2 för tillfället som är i ett alpha stadie. Klart som fan att de utvecklar ett ordentligt spel från det med tanke på hur populärt det blivit.

Gör inte dom det så kommer någon annan att göra det, och det vore jävligt surt för dom.

Det är ju inte Alphan vi köper, det är ett eget spel. Och nu är det mer än bara en mod. Nu har dom mycket mer support från Bohemia Interactive om jag inte har fel? Tidigare har de som sagt bara varit en grupp snubbar som moddat UTAN någon som helst vinst på det hela?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad är det folk gnäller om? Ni spelar en mod till Arma 2 för tillfället som är i ett alpha stadie. Klart som fan att de utvecklar ett ordentligt spel från det med tanke på hur populärt det blivit.

Gör inte dom det så kommer någon annan att göra det, och det vore jävligt surt för dom.

Det är ju inte Alphan vi köper, det är ett eget spel. Och nu är det mer än bara en mod. Nu har dom mycket mer support från Bohemia Interactive om jag inte har fel? Tidigare har de som sagt bara varit en grupp snubbar som moddat UTAN någon som helst vinst på det hela?

Om du spelat deras spel så märker du att dom är ganska buggiga. Gillar företaget från operation flashpoint stadiet och det jag tar med mig genom alla serier är buggarna. Fet roliga buggar dock. fick sig många skratt. men vetifan om jag lägger pengar på det. Hoppas de blir bra för jag gillar sandlådespel.

Medlem

Hoppas det ökar användarvänligheten. Jag kan oftast inte ansluta för att det är något meck med servern och det är gott om fuskare på servrarna.

Alltid älskat ARMA och gillar starkt att de fått en "revival" genom DayZ, men tveksam om det är något för mig. Verkar schysst när man kör med ett gäng polare, med lite teamplay, men med massa random dudes...njaaa

Medlem

signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skrivet av Lolflakes:

Trevligt! Men jag tycker arma-utvecklarna ska få en del av kakan då det är dom som gjort spelmotorn etc.

Troligtvis kommer spelet fortfarande bli utgivet av bohemia interactive då Rocket fortfarande arbetar för dem.

Medlem

På tiden. Det enda som stoppat mig från att testa är just att det inte är en egen titel (orkar inte köpa massa saker som jag inte är intresserad av).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det här och thewarz Mums

Inaktiv
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du köpte arma och inte dayZ eller köper du moddar? Jäklar vad du har lagt ut pengar i såna fall

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du köpte arma och inte dayZ eller köper du moddar? Jäklar vad du har lagt ut pengar i såna fall

Vaddå "jäklar vad pengar"? Vad är det som säger att han köpt massor med spel bara för att spela moddar? Sedan så är det flera som har köpt spelet bara för att spela modden. Precis som när CS var en mod till HL och folk köpte HL för att spela CS.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av qun0:
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du köpte arma och inte dayZ eller köper du moddar? Jäklar vad du har lagt ut pengar i såna fall

Vaddå "jäklar vad pengar"? Vad är det som säger att han köpt massor med spel bara för att spela moddar? Sedan så är det flera som har köpt spelet bara för att spela modden. Precis som när CS var en mod till HL och folk köpte HL för att spela CS.

Läs igen det jag skrev, han skrev ju (så jag måste köpa det igen?) och ser du inte vad jag menar med mitt (jäklar var du har lagt ut pengar i såna fall) så är det ditt eget problem.

Medlem
Skrivet av Wobbler!:

Jag hoppas att det blir på en ny Motor, annars känns det ju lite rip-off ? Bohemia har ju redan dragit in på folk som köpt ARMA för modden, känns ju bra lortigt och betala för spelet igen under samma motor. Vet inte vad ni tycker men.

Ny motor? Knappast troligt.
Det finns för övrigt ingen annan motor, mig veterligen, som skulle göra DayZ-världen rättvisa. Men för diskussionens skull tar jag gärna emot (seriösa) förslag.
(Nix, jag räknar inte ArmA 3:s motor som ny, eftersom den i grund och botten är samma som tidigare men i en nyare version.)

Stort M ?


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hannu:

Fint

Gött.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av conthox:
Skrivet av qun0:
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du köpte arma och inte dayZ eller köper du moddar? Jäklar vad du har lagt ut pengar i såna fall

Vaddå "jäklar vad pengar"? Vad är det som säger att han köpt massor med spel bara för att spela moddar? Sedan så är det flera som har köpt spelet bara för att spela modden. Precis som när CS var en mod till HL och folk köpte HL för att spela CS.

Läs igen det jag skrev, han skrev ju (så jag måste köpa det igen?) och ser du inte vad jag menar med mitt (jäklar var du har lagt ut pengar i såna fall) så är det ditt eget problem.

Se över din attityd mot andra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Moderator | Testpilot
Skrivet av WaltX:
Skrivet av qun0:
Skrivet av conthox:
Skrivet av qun0:
Skrivet av gnu:

så jag ska behöva köpa det igen?

Du köpte arma och inte dayZ eller köper du moddar? Jäklar vad du har lagt ut pengar i såna fall

Vaddå "jäklar vad pengar"? Vad är det som säger att han köpt massor med spel bara för att spela moddar? Sedan så är det flera som har köpt spelet bara för att spela modden. Precis som när CS var en mod till HL och folk köpte HL för att spela CS.

Läs igen det jag skrev, han skrev ju (så jag måste köpa det igen?) och ser du inte vad jag menar med mitt (jäklar var du har lagt ut pengar i såna fall) så är det ditt eget problem.

Se över din attityd mot andra.

Han har varit så helatidne och hade attityd problem i skolan också, jag är inte förvånad att det fortsätter men hoppas för hans och andras skull det har ett slut någonstans på livets långa väg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar