Ouya-konsolen är mycket liten

Robot
Ouya-konsolen är mycket liten

Med drygt 35 timmar kvar av Kickstarter-insamlingen har nya bilder släppts på Android-konsolen. Den är liten. Mycket liten.


Medlem
Ouya-konsolen är mycket liten

Dom satsar väl på att göra den så lätt-medtaglig som möjligt, jag ser inte det som något dåligt bara dom säljer större kontroller också

Medlem

gillar inte att de inte har visat upp en prototyp i en film eller liknande, många är skeptiska att de ens har en fungerande prototyp.

Medlem

Eftersom den verkar ha prestanda som en smartphone så är det väl konstigt om den skulle vara så mycket större?

Medlem

Förstår inte varför den skulle vara större, det är ju bara en glorifierad android mobil.

Medlem

Att de har en fungerande prototyp har jag inte minsta tvekan till, Seriöst bara plocka vilken tegra 2 android mobil som helst och ta bort bildskärm/knappsats och 2/3/4G modulen.

Medlem

" Ouya-konsolen är mycket liten"

Ända tills man får se kontrollen ur ett annat perspektiv och till sin förvåning upptäcker att den har ett djup på 2 meter.

SE

Medlem
Skrivet av xermalk:

Att de har en fungerande prototyp har jag inte minsta tvekan till, Seriöst bara plocka vilken tegra 2 android mobil som helst och ta bort bildskärm/knappsats och 2/3/4G modulen.

Tegra 3*

Medlem

värkar som att de har tänkt mera på snygghet än skönt grepp när det gäller kontrollen men vad vet jag.

den behöver inte vara stor eftersom att den inte ska köra extremt krävande spel. dock tycker jag att 1gb ram låter lite lite och 4 kärnor låter lite mycket

Ps. här har ni officiella specs

Tegra3 quad-core processor
1GB RAM
8GB of internal flash storage
HDMI connection to the TV, with support for up to 1080p HD
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth LE 4.0
USB 2.0 (one)
Wireless controller with standard controls (two analog sticks, d-pad, eight action buttons, a system button), a touchpad
Android 4.0

Medlem

Jag förstår inte riktigt vad den här konsolen fyller för tomrum... Spela Angry Birds och Wordfeud på 42"?

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Jag förstår inte riktigt vad den här konsolen fyller för tomrum... Spela Angry Birds och Wordfeud på 42"?

Emulatorer och HTPC, skulle jag tro.
Fast för det finns ju Raspberry Pi, som redan finns idag att köpa och är mycket billigare...

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Jag förstår inte riktigt vad den här konsolen fyller för tomrum... Spela Angry Birds och Wordfeud på 42"?

Spela sköna multiplayer indie-lir utvecklade m.h.a deras SDK samt kolla film via XBMC på min 104" är vad jag hade tänkt iaf

Medlem

Tror det här kan fungera men som htpc är jag skeptisk. Visst för många fungerar det säkert, men entuisaster vill ha lite mera avancerade saker som man bara kan få via t.ex. MADVR.

Medlem

Tror nog ouya kan bli en mycket bra konsol för casual-spel, måste ärligt talat säga att mobilmarknaden är en väldigt innovation marknad. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en ouya om det kommer bra och roliga spel. Det har väl med personliga preferenser att göra, jag som är relativt ointresserad av grafik som ser verklig ut och föredrar glad tecknad grafik a la rayman, machinarium, PvZ etc. skulle nog kunna uppskatta ouya.

Medlem

Liten konsol, lite prestanda, lågt pris.
Känns logiskt på något sätt ^^

Medlem

Det stod klart redan från början att den skulle vara storleken av en rubriks kub. Modellen drivs ju av Tegra 3, som är gjord för att få plats i mobiltelefoner och därmed inte behöver vare sig någon vidare plats eller speciell kylning.

Medlem

Har funderat på att köpa en mediaspelare och ha vid 42 tummaren, kanske skulle ta köpa en sån här istället kommer nog funka lika bra, speciellt nu när XBMC finns till android!

Medlem

Jag förstår inte riktigt. Om man vill spela indie-spel och liknande så går det ju redan på både Xbox och PC.

De tycker att konsolspel (förmodligen AAA-titlar) är för dyra och deras lösning är att göra en konsol som bara gör små indie-spel... alternativet för att bara köpa små spel finns ju redan.

Jag läser folks kommentarer här men jag blir faktiskt inte klokare på det.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag förstår inte riktigt. Om man vill spela indie-spel och liknande så går det ju redan på både Xbox och PC.

De tycker att konsolspel (förmodligen AAA-titlar) är för dyra och deras lösning är att göra en konsol som bara gör små indie-spel... alternativet för att bara köpa små spel finns ju redan.

Jag läser folks kommentarer här men jag blir faktiskt inte klokare på det.

Förmodligen kommer den ha sin egen line-up av spel, jag älskar xbla men många utvecklare gör det inte, kanske vi får se fler indieutvecklare välja ouya istället. Sen så föredrar många att spela från soffan, särskilt casualspelare, då fungerar inte pc lika bra.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag förstår inte riktigt. Om man vill spela indie-spel och liknande så går det ju redan på både Xbox och PC.

De tycker att konsolspel (förmodligen AAA-titlar) är för dyra och deras lösning är att göra en konsol som bara gör små indie-spel... alternativet för att bara köpa små spel finns ju redan.

Jag läser folks kommentarer här men jag blir faktiskt inte klokare på det.

Det är ju just att den kör android så du har ju tillgång till tusentals appar utöver att bara en mycket smidigare konsoll t.ex. Perfekt att ta med sig på resan/sommarstugan är ju bara ett par tänkbara scenarios där denna komma funka mycket smidigare än en 360/PS3, men är du nöjd med din nuvarande konsoll så finns det ju ingen anledning köpa denna heller, den är ju förövrigt inte ens till för att konkurera med 360/PS3.

Skrivet av Gnejs:
Skrivet av Svanberg:

Jag förstår inte riktigt vad den här konsolen fyller för tomrum... Spela Angry Birds och Wordfeud på 42"?

Spela sköna multiplayer indie-lir utvecklade m.h.a deras SDK samt kolla film via XBMC på min 104" är vad jag hade tänkt iaf

Ursäkta mig men.... vafan behöver man en 104" för!?

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Spela Angry Birds och Wordfeud på 42"?

Det kommer finnas Onlive-stöd, så du kommer kunna spela de senaste spelen bara du har ok internet.

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

" Ouya-konsolen är mycket liten"

Ända tills man får se kontrollen ur ett annat perspektiv och till sin förvåning upptäcker att den har ett djup på 2 meter.

SE

haha men det var någon som inte såg det roliga i din kommentar (dock gjorde jag det!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Men är konsolens styrka konstaterad? Hade den varit lika stark som ps3/Xbox360 så hade jag lätt kunnat köpa just på grund av dess storlek.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tror Ouya kan bli riktigt coolt faktiskt

Medlem

jag gillar idèn!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Apministern:

Men är konsolens styrka konstaterad? Hade den varit lika stark som ps3/Xbox360 så hade jag lätt kunnat köpa just på grund av dess storlek.

Ja för vi får ju en konsol med samma prestationer som en PS3 eller en Xbox360 för 99 dollar....

Det är inte storleken som är viktig, typ vad man gör med den


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Med den prestandan? Fair enough!

Medlem

Jag verkligen längtar tills jag får min levererad.

Den har ju mycket bättre prestanda än t.ex Megadrive/Supernintendo som var dom senaste konsolerna som var riktigt bra.

Kan den leverera samma sorts spel som det fanns till konsoler på 80/90-talen så är min lycka gjord. Vill jag ha grafikfläsk och så kallade AAA spel så använder jag ju PC:n.

Frågan man borde ställa sig är vilken nisch dagens konsoler fyller...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

123
Skriv svar