Spelmässa för "gaymers" nästa år

Robot
Spelmässa för "gaymers" nästa år

En mässa som riktar sig till homo-, bi- och transsexuella är redan en Kickstarter-succé. Nästa år hålls den i San Francisco och gästas bland annat av kvinnan bakom GLaDOS.


Medlem
Spelmässa för "gaymers" nästa år

wait, what?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Wait, what? Varför? Vad är poängen med det här? Är homosexuella människor inte välkomna på andra spelmässor? Jag finner det bara skitlöjligt att man ska kila in personers sexuella läggning när det inte är i närheten relevant..

Medlem

Förstår inte riktigt heller varför detta behövs. Mässan är väl till för folk med samma intresse, spel i detta fall.

Medlem

Om den är nu öppen för alla så finns det ingen poäng att ha den. Då räcker det med E3,Gamescom ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ni förstår inte? Bland gamers och i gamervärlden råder utspridd homofobi och rasistiska uttalanden. Har ni spelat något kompetativt spel där människor inte spyr ut sig böguttalanden etc? Ni som inte är homosexuella förstår inte hur jobbigt det kan vara att tycka om datorspel och speciellt kompetativa sådana och konstant se detta hat som finns där ute. Detta behövs.

Medlem

Sämsta idéen någonsin.

Medlem

Ni som inte förstår har nog inte läst texten, eller? Det verkar definitivt finnas ett intresse bland HBTQ-gamers att gå på en sån här mässa, då de upplever sig vara mer otrygga och får ta skit för att de är annorlunda i det vanliga spelcommunityt. Men som sagt, alla får ju gå på den här mässan också. Själv tycker jag att det är bra, då kanske ännu fler människor får upp ögonen för den negativa särbehandling som folk med annan sexuell läggning än just heterosexualitet ofta får stå ut med.

Medlem

Den enda anledningen jag kan komma på är att dom gör detta för att fler homo/bi/lesbiska ska träffas. Kanske känner sig utanför i ett vanligt konvent? Men det är ju som andra folk har sagt här: Spel är ju ett intresse, spelar ju ingen roll vilken läggning man har!

Medlem
Skrivet av yagel:

Ni förstår inte? Bland gamers och i gamervärlden råder utspridd homofobi och rasistiska uttalanden. Har ni spelat något kompetativt spel där människor inte spyr ut sig böguttalanden etc? Ni som inte är homosexuella förstår inte hur jobbigt det kan vara att tycka om datorspel och speciellt kompetativa sådana och konstant se detta hat som finns där ute. Detta behövs.

men alla tjocka människor då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Har absolut inget hat mot HBTQ-människor, men för att stå för mindre än 5%* av mänskligheten så får dom sjukt mycket uppmärksamhet, speciellt i media och debatter, och "special threatment". Som Morganrone93 skriver, varför ens blanda in en spelares sexuella läggning när det inte har någon relevans till hobbyn att spela spel!?!

Sen är det bara pinsamt och tragiskt att människor ska behöva stå ut och leva med rasistiska och homofobiska uttalandet, t.o.m. vid spelande som bara bör vara en rolig hobby som som för människor tillsammans, inte sprida hat, ilska och hot.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Homosexualitet#Unders.C3.B6kning...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag förstår tanken bakom det då en ändå stor del av communityn är rätt homofobisk (kolla bara effekten av homosexuellt umgänge i mass effect) men vore det inte bättre att köpa in sig på ex e3 med ett hbt-booth istället och försöka sprida kunskap istället för att hörna in sig i en egen mässa som bara de som redan är gay plus de som inte är anti dessa människor ändå kommer att gå?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av yagel:

Ni förstår inte? Bland gamers och i gamervärlden råder utspridd homofobi och rasistiska uttalanden. Har ni spelat något kompetativt spel där människor inte spyr ut sig böguttalanden etc? Ni som inte är homosexuella förstår inte hur jobbigt det kan vara att tycka om datorspel och speciellt kompetativa sådana och konstant se detta hat som finns där ute. Detta behövs.

men alla tjocka människor då?

Dom kan gå ner i vikt (jag behöver det)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Sluta med dem där bilderna... Det är nog jobbigt med allt liknande skit på facebook och alla andra skitsidor -.-

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av yagel:

Ni förstår inte? Bland gamers och i gamervärlden råder utspridd homofobi och rasistiska uttalanden. Har ni spelat något kompetativt spel där människor inte spyr ut sig böguttalanden etc? Ni som inte är homosexuella förstår inte hur jobbigt det kan vara att tycka om datorspel och speciellt kompetativa sådana och konstant se detta hat som finns där ute. Detta behövs.

men alla tjocka människor då?

Även om jag inte tycker att tjocka människor ska behöva ta skit för att de är tjocka (vilket de får göra) så kan du väl ändå inte jämföra fetma med att ha en annan sexuell läggning? Fattar du hur trångsynt den kommentaren var?

Medlem

men alla tjocka människor då?[/quote]

Ja det gäller allt egentligen. Jag som jude har tyckt att det varit hemskt ibland vad folk kan säga när man spelar. Det är som när folk spelar finns inga regler som gäller när man är i verkligheten bland människor.

Detta kan också appliceras på svarta etc

Medlem

Idiotisk idé. Istället för att kategorisera heterosexuella och homosexuella borde man föra samman de två sexuella läggningarna för att bevisa att den ena inte är bättre eller sämre än den andra. Själva debatten handlar väl i grund och botten om att "Alla är lika mycket värda"?

Om man delar in hetero,- och homosexuella i olika fack är de plötsligt inte längre lika mycket värda.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Om så är fallet vill jag ha en spelmässa för endast straighta. Jag finner detta skapligt löjligt. Varför delar de in sig i ett eget fack om de vill bli accepterade?

Inaktiv

Det är väl helt upp till dom, inte oss, att bestämma om de vill ha en egen mässa eller inte. Det kanske inte hade behövts om de kände sig trygga på de mässorna som finns.

Medlem
Citat:

Ja det gäller allt egentligen. Jag som jude har tyckt att det varit hemskt ibland vad folk kan säga när man spelar. Det är som när folk spelar finns inga regler som gäller när man är i verkligheten bland människor.

Detta kan också appliceras på svarta etc

tar inte allt personligen som sägs på internet


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Om så är fallet vill jag ha en spelmässa för endast straighta. Jag finner det skapligt löjligt detta här.

heterosexuella behöver inte stå ut med en massa nedlåtande uttalanden var 5e minut i gamingvärlden om deras sexuella läggning. Jag håller med de flesta här egentligen. Sexuell läggning borde inte vara sammankopplat med sin hobby inom spelandet. Men det är inte HBT som har börjat detta, utan det är heterosexuella människor som spyr ut sig saker om homosexuella. Om det inte hade varit så vanligt så hade HBT gaming konvent absolut inte behövts...

Medlem

Lite "I Crave Attention" vibbar av det hela.. Trevligt med fler spelmässor dock.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Så JÄVLA FEL !

jäkla sexualitet allt ska fan speglas i idag -.-" Alla är vi lika, vi ska inte dela in samhället i två jäkla läggningar... Idiot på HÖG nivÅ !

Medlem

få man komma in på mässan som straight då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

varför är jag inte förvånad att just detta konvent hålls i San Francisco??

sen kan man ju tycka att ens sexualitet inte har nått att göra med om man gillar spell eller inte

Medlem

Visst att det finns många föromar inom gaming världen (eller rättare sagt högljudda idioter med fördomar) men jag tycker personligen inte en sådan här mässa behövs. Har inget emot att snacka eller spela med varken homo, bi eller transpersoner. Men tydligen så finns det ett intresse för en sådan här mässa, so go for it!

Medlem
Skrivet av yagel:
Skrivet av Voorhees:

Om så är fallet vill jag ha en spelmässa för endast straighta. Jag finner det skapligt löjligt detta här.

heterosexuella behöver inte stå ut med en massa nedlåtande uttalanden var 5e minut i gamingvärlden om deras sexuella läggning. Jag håller med de flesta här egentligen. Sexuell läggning borde inte vara sammankopplat med sin hobby inom spelandet. Men det är inte HBT som har börjat detta, utan det är heterosexuella människor som spyr ut sig saker om homosexuella. Om det inte hade varit så vanligt så hade HBT gaming konvent absolut inte behövts...

Lösningen på det är knappast att separera sig själv från resten av folket.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

men alla tjocka människor då?

Det är en ganska ihålig poäng. Istället för att klanka på de som söker en trevligare upplevelse kanske man ska undra om det är nåt vi hetro ska fundera på att ändra så att alla kan trivas. Det är samma med kvinnor. Vi har ju haft en diskussion om detta tidigare på FZ. De flesta behandlar inte kvinnor annolunda men de kanske behöver behandlas annorlunda för att de är just kvinnor. För att kvinnors sociala beteende ofta skiljer sig från mäns. Och vi är olika. Och alla jävlar som vill lösa krocken med mera "hen" kan dra åt helvete.

Fråga: Varför skulle homo inte gå på en vanlig mässa om de tyckte det var trevligt?

Svar: För att de inte tyckte att det kändes trevligt. Det tog emot så mycket att de lade energi på att göra egen mässa. Det är en tydlig signal.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det låter kaonon!
Direkt väcker detta diskussion vilket betyder att det behövs.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skriv svar