Rykte: Mafia 3 till nästa generation

Robot
Rykte: Mafia 3 till nästa generation

Mafia 3 är på gång till nästa Xbox och PS4, enligt ett rykte. Dessutom ska den tjeckiska utvecklaren med hjälp av Rockstar förvandla Mafia till ett "monster-franschise".

#nyhetstips, #rockstar-games, #grand-theft-auto-5-2, #mafia-ii


Inaktiv
Rykte: Mafia 3 till nästa generation

PC?


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Mafia 2 var faktiskt ett riktigt dåligt spel, så har svårt att se fram emot detta.

Mafia däremot, utan tvekan ett spel som ligger på min Top 5 lista, fantastiskt bra.


signatur

En styck signatur.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Muhammed:

PC?

Det får man verkligen anta! Dock är det tyst om den saken i ryktessvängen (handlar ju mest om nästa generations konsoler), men kommer det till next-gen borde pc:n alla gånger kunna dra nytta av detta faktum. Om utvecklarna vill och orkar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mafia 2 var skit. Det hade open-world story och struktur men ingen bra/tom open-world. Utvecklaren och alla fanboys försökte bullshitta att det inte var menat som ett open-world/sandbox spel dock...
Sen ska vi inte tala om hur mycket som klipptes ut för att säljas som DLC.

Varför är det alltid så att utvecklare som säljer skitspel alltid ska strunta i bara en plattform när de gör uppföljare och det är just alltid PC? Jag tycker det är talande... och vill ha mina pengar för mafia 2 tillbaka.

Medlem

Tyckte inte Mafia 2 var så hemskt, även om det var det sämre av de två. Kändes som att Mafia 1 hade lite mer intressanta saker att göra med att hitta bilar och lite andra bonussaker.

Medlem

Jag visste inte att Palme var med i Cosa Nostra.

Medlem

Jag tyckte om Mafia 2 och det var väl värt pengarna, men det hade kunnat varit så mycket bättre. Var inte alls lika fritt som jag trodde det skulle vara.

Medlem

Mafia 2 var en besvikelse för mig, men så var Mafia ett av de bästa spelen någonsin också. Första Mafia slår ju alla GTA med hästlängder i mitt tycke, men så är jag en riktig sucker för story och intressanta karaktärer. Nu ska det väl i och för sig sägas att GTA också har många intressanta karaktärer men mindre seriösa, Lance Vance Dance kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Mafia 2 var skit. Det hade open-world story och struktur men ingen bra/tom open-world. Utvecklaren och alla fanboys försökte bullshitta att det inte var menat som ett open-world/sandbox spel dock...
Sen ska vi inte tala om hur mycket som klipptes ut för att säljas som DLC.

Varför är det alltid så att utvecklare som säljer skitspel alltid ska strunta i bara en plattform när de gör uppföljare och det är just alltid PC? Jag tycker det är talande... och vill ha mina pengar för mafia 2 tillbaka.

Men om det inte haft open-world alls hade spelet varit bra...?

Inaktiv

mafia 2 va nog tänkt att bli mkt mer .. betydligt bättre bilkörning än i gta 4 .. och varför modellera en hel stad när bara 10% används?

Medlem
Skrivet av riktigninja:

mafia 2 va nog tänkt att bli mkt mer .. betydligt bättre bilkörning än i gta 4 .. och varför modellera en hel stad när bara 10% används?

Ja, tror något hände på vägen dit, letar man bland filerna i root så hittar man gömda funktioner som inte finns i spelet, får väl hoppas att de inte gömmer undan de igen inför Mafia 3

Medlem

Hoppas bara att Mafia 3 blir mer som ettan och mindre som tvåan. Och ska de nu släppa dlc, så släpp för fan inte värdelösa arkad dlcs där största delen av alla uppdrag går på timer....

Medlem

Hoppas den har fylligare story denna gång. Väntar på att det bygger ut storyn lite med gärna exp eller DLC. Varför inte så som skyrims dlc dawnguard liknade. Maffia 2 var riktigt bra men tråkigt slut. Kände som att spelet inte borde ta slut här och att deffentivt kommer det en fortsättning tänkte man!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv

Mafia 2 var lite som Far Cry 2, enorm potential, men de lyckades att klanta till det i slutändan.


signatur

Allah är stor men jag har större

Förhoppningsvis får man fortsätta samla playboybilder

Alla säger att man inte kan "free-roama" i Mafia 2, kan man visst, antingen via DLC, eller mellan uppdragen när man kan köra fritt hur som helst och så. Mitt "favorit" tillfälle att börja free-roama är mellan uppdrag 5 och 6.

OnT: Mafia 2 var SJUKT kul, bästa spelet någonsin i min mening! Hoppas Mafia 3 blir lika bra, om än bättre!

Medlem

Mafia 2 var rätt så chill med deras atomsfär som fanns i spelet men det var lite enformigt om man tröttnade lite i längden menar. När du väl har fått ett hus o pengar sen helt plötsligt händer de ju nåt så du måste börja om från noll igen. Det enda som stör mig på är vafan hände med JOE?! Önskade att inte Mafia 2 slutade på det viset. Jag hoppas dem inte sviker oss PC spelare.

Längtar tills nästa uppföljare och om Mafia 3 är nu sant att det ska komma men hoppas på multiplattform vill inte sitta vänta på nå Mafia 4-5 till PC.

Men Mafia 1 var också en av dem bästa spelen i serien körde ut det 6-7 gånger o över 100h speltid. Men men hoppas på Mafia 3 till PC o att man får svar nu från vad som hände med Joe.

BTW, lol! Varför fick jag tummar ner på mitt inlägg bara för att jag sa hur man kunde gö FZ Community <333333

Medlem

Fick för mig att försöka köra igenom Mafia 2 för några dagar sedan men urk... kom knappt igenom prologen pga det äckliga stridssystemet och att det är allmänt ointressant.

Sen installerade jag originalet och fastnade direkt precis som för 10 år sedan. Jag sögs in direkt trots att det tog säkert 20-30 minuter innan jag sköt ett skott till skillnad från tvåan där det tar 2 minuter eller så...

Spel från två helt olika tider :/

Medlem

Gillade inte Mafia 2 alls. Mafia 1 är bättre på alla sätt och vis, imo.

Medlem

Jag hoppas att dom gör 3an mer lik orginalet, det var bättre på alla sätt än 2an imo. Svårare, bättre story, mer intressanta karaktärer och roligare gameplay.

Visst var tvåan bra den med, men långt ifrån orginalet


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Muhammed:

PC?

Eftersom det ska komma till PS4 och Xbox 8 så är nog risken stor att det inte kommer till PC brukar ju vara så i början av konsolgenerationerna. Det är ju mest i slutet av generationerna som PC brukar få dom flesta spelen.

Medlem

Förhoppningsvis så ser de till att skapa karaktärer som inte är platta som polisfötter samt att de lägger krut på en story som man faktiskt bryr sig om. Jag blev omåttligt besviken på Mafia 2, vars enda någorlunda roliga & bra bitar var dess skjutstrider och letandet efter Playboy-tidningar. Och med tanke på hur många andra bra skjutspel det finns och att Playboy är lättillgängligt i verkliga världen, så är detta inga direkta säljargument.

Tänk om, gör rätt.


signatur
Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

BTW, lol! Varför fick jag tummar ner på mitt inlägg bara för att jag sa hur man kunde gö FZ Community <333333

Kanske för att de inte håller med och att de anser, liksom många, att free-roamen i Mafia 2 inte var nåt vidare kul jämfört med mafia 1 och andra spel med free-roam och att de verkligen inte tycker att mafia 2 är ett av de bästa spelen någonsin.

Medlem

Sjukt härlig nyhet för en som precis spelat igenom dom 2 föregående och älskar /värderar dom högt båda två.
Får säga att i denna genomspelningen så fastnade jag lite mer för Vito och Joe än första spelets dito.
Dock så ger försa spelet mer spelvärde som helhet då uppdragen känns mer varierande, tänker på saker som uppdraget på båten, när man snor "ciggarer" i hamnen eller det djävulska racet som jag av någon anledning fan betydligt enklare den här gången.

I tvåan så finner jag en krypande känsla av repetition då flertalet uppdrag (majoriteten?) består av att man i stort sett bara skall skjuta sig igenom massorna som man ställs mot, lite smått som en simpel rälsskjutare. Men även här finns minnesvärda scener som när Marty blir skjuten (vad det gör med Joe) eller tiden i fängelset som ruskade om lite och gav spelet lite friska fläktar.
Måste även säga att uppdraget där man skall likvidera Tommy gjorde dom riktigt bra, bland annat med den nostalgiska musiken.

Så personligen har jag höga förväntningar på trean och hoppas (den borde) verkligen den tar vid där tvåan slutade.

Medlem

Tvåan var bara skit jämfört med ettan, det får gärna stanna på "next-gen" konsolerna.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Muhammed:

PC?

Det får man verkligen anta! Dock är det tyst om den saken i ryktessvängen (handlar ju mest om nästa generations konsoler), men kommer det till next-gen borde pc:n alla gånger kunna dra nytta av detta faktum. Om utvecklarna vill och orkar.

Är det inte snarare tvärt om? Att det blir jobbigare att porta det till pc eftersom hårdvarukraven kommer vara svårare att plocka ner. PC har ju lite häst redan nu på portningar, ja jag kollar på dig Ghost Recon.

Och nej, jag har inget hopp om att det ska dedikeras utveckling till PC längre.

ang nyheten så: OMFG ROCKSTAR + OPEN WORLD SPEL KAN INTE GÅ FEL, CAPS LOCK FUCK JA DET ÄR RÄTTFÄRDIGAT I DET HÄR FALLET.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag tror Microsoft kommer att få exklusivt DLC till Xboxen för Mafia III.

Don Mattrick is gonna give them an offer they cant refuse. :>


signatur

Nämen!

Medlem

Next-Gen vad? GPU? CPU?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar