Glädjen!

Redaktör
Ponny
Glädjen!

En månad. Exakt så länge har jag hållit i träningen, det gör mig sjukt glad. Faktum är att jag kommit till den punkten där jag inte behöver "hålla i" längre. Den går av sig själv. Äntligen.

Det började blygsamt med att lufsa/släpa sig fem kilometer på 44 minuter. Med kontinuitet och tjurskallighet har jag pressat ner mig till strax under 35. Visserligen har jag en gång i tiden varit nere på 22-23 – men det var då. Istället för att snegla bakåt började jag om. Det kändes skönt att stryka alla personliga rekord och börja sätta nya.

Så: mitt personliga rekord på 5 kilometer är 34.48.

Det långsiktiga målet – för ett sånt måste jag ha – är att komma under två timmar på Göteborgsvarvet 2013. Kommer jag under milen på en timme i oktobers Hässelbylopp känns det som ett stort steg på vägen. Ett tufft delmål, men samtidigt sjukt peppande.

Fast viktigast är att det är så roligt att träna igen. Inga omöjliga mål, inget ”Biggest Wii Fit Loser” (det är ju för gott med choklad!) – bara ren och skär träningsglädje.

Och ett nördigt diagram, så klart.

[ia=651617; large]
Papper och penna is king.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Glädjen!

Jag blir trött bara jag ser diagrammet. Om det beror på att det påminner mig om matten och statisstiken på högskolan, eller om jag inser hur mycket jag skulle behöva röra på mig för att åstakomma samma sak vet jag inte. Antagligen en kombination

Hur som helst, gratulerar och keep up the good work

Jag har börjat med promenader, ingen bestämd tid eller sträcka, men jag har som mål att gå 20-30 min i alla fall. Har fungerat sådär, regnet de senaste dagarna har inte direkt gjort mig mer motiverad att gå ut...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

5K på 34.48 är väldigt imponerande. Själv ligger jag bara och skvalpar på runt 39-40 minuter även om jag inte har för vana att ta tid när jag ger mig ut.

Lycka till och kämpa på!

Ignorera anteckningsblocket och min tyska accent när jag nu frågar:
Kenner tu furtfarande det som att tu blir "Jågad av Zåmbies när tu tränar" som du uTryckte det zenast?

Följer appen med?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny
Skrivet av Traveller in time:

Ignorera anteckningsblocket och min tyska accent när jag nu frågar:
Kenner tu furtfarande det som att tu blir "Jågad av Zåmbies när tu tränar" som du uTryckte det zenast?

Följer appen med?

Jag kände det. Men sedan någon vecka tillbaka är jag klar med Zombies, alla uppdrag är genomlöpta. En riktigt rolig och kompetent app är det dock – rekommenderas av hela min zombiekäkade hjärna. Och det ska tids nog komma en säsong 2.

Nu hänger istället ljudboken "Den förlorade symbolen" med. Spänning, konspirationer, legender. Är också


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rocky Dennis:

5K på 34.48 är väldigt imponerande. Själv ligger jag bara och skvalpar på runt 39-40 minuter även om jag inte har för vana att ta tid när jag ger mig ut.

Lycka till och kämpa på!

Tack och bock, jag kämpar unt schwettas. Och ja, eftersom jag är besatt av statistik måste exakta tider mätas varje gång.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av conthox:

Jag blir trött bara jag ser diagrammet. Om det beror på att det påminner mig om matten och statisstiken på högskolan, eller om jag inser hur mycket jag skulle behöva röra på mig för att åstakomma samma sak vet jag inte. Antagligen en kombination

Hur som helst, gratulerar och keep up the good work

Jag har börjat med promenader, ingen bestämd tid eller sträcka, men jag har som mål att gå 20-30 min i alla fall. Har fungerat sådär, regnet de senaste dagarna har inte direkt gjort mig mer motiverad att gå ut...

Thänx! Regn är en motivationsdämpare. För att inte tala om snö och is... uäh. Nä, jag har haft tur i sommar och undvikit det värsta vädret. Let'ls keep it that way, aight?


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar