SWTOR F2P -> Subscription

Medlem
SWTOR F2P -> Subscription

Har kört F2P-varianten av SWTOR där man får spela gratis upp till lvl 15. Jag funderar nu på att aktivera en subscription men jag fattar verkligen inte hur man gör det.
Enligt Swtor.com så ska man registrera en nyckel från EA/Origin för att kunna aktivera en subscription. Betyder det att jag måste Köpa spelet först?
Jag laddade ner klienten från swtor.com så jag förstår inte poängen.

Har jag missat något eller behöver EA en ljussabel mellan öronen??

Edit: Har läst lite nogrannare på hemsidan nu och det står faktiskt tydligt att man måste köpa spelet för att kunna fortsätta, inte bara aktivera en subscription.
Känns ju löjligt då man laddar ner klienten från samma hemsida.
Nåja, då riskerar det att inte bli något köp.

Medlem

Det är så det fungerar för de flesta subscription-baserade MMOs: du måste dels ha en licens för själva spelet (plus eventuella expansioner) och dels betala en månadskostnad. Första månadskostnaden brukar oftast ingå i köp av spelet, dock. Jag tycker det är galet, men det är så det ser ut. Som tur är så är den betalmodellen antagligen utrotningshotad.

Medlem

du behöver köpa spelet och det kan du göra här för 99kr du får dessutom 30 dagar spel tid

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/94914-star_wars-the_ol...

Medlem

Det hade varit bra dumt av dig att köpa det nu då det ska gå F2P på riktigt, inte bara till lvl 15.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

även om du skulle köpa spelet för 99kr så skulle du tjäna på det för att du skulle få 30 dagar gratis speltid

om du skulle bara behövt att göra en sub utan att köpa spelet så hade det legat på ca:120kr

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det hade varit bra dumt av dig att köpa det nu då det ska gå F2P på riktigt, inte bara till lvl 15.

men f2p versionen kommer bli helt värdelös.

Medlem

Inte varit intresserad att förnya min subscription, men fick upp ögonen för spelet igen när de gick ut med att de ändrar modellen till F2P.
Jag har visserligen inte tittat efter exakt vad som kommer finnas i gratismodellen men enligt TotalBiscuit så verkar det inte vara så stor skillnad mellan gratis och betalversionen.
Såg på TB's podcast igår där de pratade lite om hur Bioware kanske borde gjort:
http://www.youtube.com/watch?v=uQowT0eivew&feature=plcp
De pratar om SWTOR F2P från ca 58 minuter in i podcasten för er som kanske ville höra deras åsikter

Medlem
Skrivet av Plimp:
Skrivet av Zymac:

Det hade varit bra dumt av dig att köpa det nu då det ska gå F2P på riktigt, inte bara till lvl 15.

men f2p versionen kommer bli helt värdelös.

Nejdå, helt perfekt för att lira igenom de klass storys som man inte han med innan när ens subscription gick ut.

Han med Bh och IA, samt 1/2 Jedi Knight, skulle vara trevligt att få möjlighet att lira igenom hela jk samt sen en SI.

Medlem

Här är skillnaderna med sub och f2p

http://www.swtor.com/free/features

Medlem

Bara så ni vet enda sättet att få hjälp är via in game petition eller ringa till England, F2P har bra telefon möjlighet. Inte nog med det, nu har det gamla error medelande script vs browser dykt upp igen så endast ett fåtal kreditkort funkar. Jag körde med paypal och köpet gick inte igenom så då tycker BioWare support att jag skall ringa dem och säga detta, för som sagt e-mail svaras bara av en bot. Inte nog med detta de låste mitt konto någon dag senare så jag la ner skiten.

1
Skriv svar