Nya Castlevania blir inget "Metroidvania"
Mirror of Fate till 3DS inspireras inte av andra bärbara Castlevania-titlar, enligt utvecklaren. Istället siktar de på att leverera en öppen värld.
#castlevania-lords-of-shadow-mirror-of-fate, #konami, #mercury-steam, #castlevania-dawn-of-sorrow, #castlevania-portrait-of-ruin, #castlevania-lords-of-shadow
Såååååååå Simons Quest 2 ?
Faktiskt inte. De har nämnt Castlevania 3: Dracula Curse som inspirations-källa. Du vet, att man väljer följeslagare och väljer olika vägar. Kommer ju inte precis bli så men man ska kunna återvända till tidigare banor etc.
Suck..
"– Vi lyssnade på vad publiken älskade och inte älskade med Lords of Shadow."
Kunde dom inte lyssna på publiken som älskade alla dom andra Castlevaniaspelen, Metroidvania är en försvinnande liten spelgenre för tillfället, riktigt synd..
De har lyssnat på Castlevania-fans, men inriktat sig på de som älska de klassiska spelen mer (den skaran tillhör jag själv förresten), Classicvanias. Metroidvania är väldigt uttjatat enligt mig, de har gjort 7 stycken i 2D och 2 stycken i 3D och den har allvarligt talat haft sin tid i Castlevania. Det finns ju en massa andra metroidvanias utanför Castlevania om du bara tar dig lite tid och letar. Med det sagt så hatar jag inte Metroidvanias, jag tycker de är jättekul och det skulle inte förvåna mig att efter LoS-trilogin så kommer de kanske skapa ett nytt sådant... förhoppningsvis ett som är för en gångs skull bättre än Symphony of the Night.
Stört bra det gör något nytt. Alla DS spelen känns ganska likadana vilket är bra för det är skoj men tråkigt för någon gång måste det komma något nytt
Lords of Shadow var ett snyggt, välpresenterat men speldesignmässigt uruselt spel – har därför låga förhoppningar på det här. Mercury Steams arkaiska bandesign är i varje fall inget som tilltalar mig. Det är uppenbarligen vad som går hem rent kommersiellt sett, men jag saknar IGA.