Ouya-konsolen är mycket liten

Medlem

Wii 2 med ett annat namn?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Apministern:

Men är konsolens styrka konstaterad? Hade den varit lika stark som ps3/Xbox360 så hade jag lätt kunnat köpa just på grund av dess storlek.

Ja för vi får ju en konsol med samma prestationer som en PS3 eller en Xbox360 för 99 dollar....

Du har en android telefon där du kan spela Crysis 2 i 720p antar jag?

Hoppas du vet att alla konsolspel som är AAA titlar spelas i 480p på konsol.

Fåtal spel finns i 720 och 1080p på konsol, verkligen verkligen fåtal.
Slår vad om att vi kan spela Crysis 1 på mobiltelefoner om det får gå något år till.

Källa på AAA-spel=480p?
Crysis 2 och de flesta andra spelen körs i 720p.
Finns nog inte ett enda spel som körs i 480p vad jag vet, om du dvs. inte vill använda dig av 3D funktionen. Spelen till konsol är idag så pass bra optimerade.

Soul Calibur II var det enda AAA-spelet som körde 720p på Xbox (2007)
http://www.xboxisozone.com/tutorial/22/list-of-720p-&-1080i-g...

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Apministern:

Men är konsolens styrka konstaterad? Hade den varit lika stark som ps3/Xbox360 så hade jag lätt kunnat köpa just på grund av dess storlek.

Ja för vi får ju en konsol med samma prestationer som en PS3 eller en Xbox360 för 99 dollar....

Du har en android telefon där du kan spela Crysis 2 i 720p antar jag?

Hoppas du vet att alla konsolspel som är AAA titlar spelas i 480p på konsol.

Fåtal spel finns i 720 och 1080p på konsol, verkligen verkligen fåtal.
Slår vad om att vi kan spela Crysis 1 på mobiltelefoner om det får gå något år till.

Källa på AAA-spel=480p?
Crysis 2 och de flesta andra spelen körs i 720p.
Finns nog inte ett enda spel som körs i 480p vad jag vet, om du dvs. inte vill använda dig av 3D funktionen. Spelen till konsol är idag så pass bra optimerade.

Har för mig att de flesta körs i antingen 720p eller 1080i

Edit: Källa också!
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

De flesta AAA-spel verkar köra 720p. Så att säga att de flesta körs i 480p är helt fel. Några få körs i 640p.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Apministern:

Men är konsolens styrka konstaterad? Hade den varit lika stark som ps3/Xbox360 så hade jag lätt kunnat köpa just på grund av dess storlek.

Ja för vi får ju en konsol med samma prestationer som en PS3 eller en Xbox360 för 99 dollar....

Du har en android telefon där du kan spela Crysis 2 i 720p antar jag?

Slår vad om att vi kan spela Crysis 1 på mobiltelefoner om det får gå något år till.

Det kunde man redan för tre år sedan. Se exempelvis http://www.youtube.com/watch?v=IoRRiMDq5r0

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Apministern:

Men är konsolens styrka konstaterad? Hade den varit lika stark som ps3/Xbox360 så hade jag lätt kunnat köpa just på grund av dess storlek.

Ja för vi får ju en konsol med samma prestationer som en PS3 eller en Xbox360 för 99 dollar....

Du har en android telefon där du kan spela Crysis 2 i 720p antar jag?

Hoppas du vet att alla konsolspel som är AAA titlar spelas i 480p på konsol.

Fåtal spel finns i 720 och 1080p på konsol, verkligen verkligen fåtal.
Slår vad om att vi kan spela Crysis 1 på mobiltelefoner om det får gå något år till.

Källa på AAA-spel=480p?
Crysis 2 och de flesta andra spelen körs i 720p.
Finns nog inte ett enda spel som körs i 480p vad jag vet, om du dvs. inte vill använda dig av 3D funktionen. Spelen till konsol är idag så pass bra optimerade.

Soul Calibur II var det enda AAA-spelet som körde 720p på Xbox (2007)
http://www.xboxisozone.com/tutorial/22/list-of-720p-&-1080i-g...

Nice lista :P. Det där är inte xbox 360 utan den första Xboxen

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241
Här är en mer korrekt lista

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Apministern:

Men är konsolens styrka konstaterad? Hade den varit lika stark som ps3/Xbox360 så hade jag lätt kunnat köpa just på grund av dess storlek.

Ja för vi får ju en konsol med samma prestationer som en PS3 eller en Xbox360 för 99 dollar....

Du har en android telefon där du kan spela Crysis 2 i 720p antar jag?

Hoppas du vet att alla konsolspel som är AAA titlar spelas i 480p på konsol.

Fåtal spel finns i 720 och 1080p på konsol, verkligen verkligen fåtal.
Slår vad om att vi kan spela Crysis 1 på mobiltelefoner om det får gå något år till.

Källa på AAA-spel=480p?
Crysis 2 och de flesta andra spelen körs i 720p.
Finns nog inte ett enda spel som körs i 480p vad jag vet, om du dvs. inte vill använda dig av 3D funktionen. Spelen till konsol är idag så pass bra optimerade.

Tror alla 3D spel till PS3 jag testat är 720p eller 1080p


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

För er som pratar om Raspberry Pi så kan jag säga att Ouyan har en i runda slängar 10ggr snabbare Cpu och GPU'n är ca 5 ggr snabbare.

Visst är Raspberry Pi en trevlig enhet, jag har 2 st själv och de är mycket roliga för vad de är, men det är helt olika marknader.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Gnejs:
Skrivet av Svanberg:

Jag förstår inte riktigt vad den här konsolen fyller för tomrum... Spela Angry Birds och Wordfeud på 42"?

Spela sköna multiplayer indie-lir utvecklade m.h.a deras SDK samt kolla film via XBMC på min 104" är vad jag hade tänkt iaf

Ursäkta mig men.... vafan behöver man en 104" för!?

Har du aldrig testat att spelat på riktigt stor bild så har du missat något

Men då måste man ju vrida skallen 24/7 för att kunna se allting

Hmm, tror din logik-modul har funktionsproblem och borde repareras omgående ;o
Klart man inte "behöver" 104", behöver man 42"? Men om man vill samt har möjligheten varför inte skaffa 104"?
Sen kan jag säga dig att 104" är mycket trevligt för film men även för att spela multiplayer lir som jag nämnde innan. T.ex. när jag kör 4-spelare Dungeon Defenders med polarn på PCn via Steam kopplad till projektorn samt med 4 xbox-kontroller. Local multiplayer splitscreen på 104" så får man typ en 42" var Att köra 4 pers split screen på en liten TV är ingen höjdare...

Sen ditt sista svar ang att behöva vrida huvudet finner jag inga ord för.... -.- Jävlar va du måste få vrida huvudet när du går på bio då synd om dig sötis!

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Manna:

Kommer att köpa en för att ha XBMC på och för att kunna spela emulatorer på. Fungerar tex N64, PS1 till Android? Eller är det NES och SNES som gäller?

Alla emulatorer som du kan köra på en adroid-lur idag kommer du garanterat kunna köra på denna.
Jag väntar jävlar i det på min, kommer bli massa emulatorer, framförallt SNES då mitt har börjat bli lite kasst i kassettkontakten, lite 50/50 om spelen vill starta eller ej.

Precis och i dagsläget har jag provat NES spel men det är krångligt som fan på en telefon. Andra konsoller är ju bara att glömma pga alla knappar. Detta kommer att bli kanon om det fungerar bra

123
Skriv svar