Roll a Ball - Mitt Första Spel är nu Släppt

VS
Medlem
Roll a Ball - Mitt Första Spel är nu Släppt

Hej!

Efter att ha intrudcerats till programmering för drygt ett halvår sedan så har jag varit intresserad av att utveckla ett spel och lite fritid nu under sommaren resulterade i just detta.

Spelet är exclisivt utvecklat till Android och är släppt på Play Store / Market (Se länk nedan).

---------------------
Spelbeskrivning:

Take on the role of a Ball in a 3D world of platforming and adventure. Travel through sky and space collecting coins and unlocking balls as you progress.

With inspiration from great games such as “Marble Madness”, “Ballance” and “Super Monkey Ball”, “Roll a Ball” was created exclusively for android with cutting edge 3D graphics engine Unity.

With a focus on control and skill you will have the option of either choosing to control your ball with a joystick or by tilting your device with a custom made calibration system.

With an ever progressing difficulty you will always stay challenged in the world of “Roll a Ball”.

Can you complete all of the completely unique 36 levels? Can you unlock every ball?
The Adventure awaits.

Game Features:
● Optimized 3D Graphics
● Several control options (Includes Joystick Controls and Tilt Controls with a Calibration System)
● 10 Unlockable Playable Balls
● Cutting edge graphics engine brings your marble and the game world to life
● Guide your ball through 36 completely unique levels filled with all kinds of obstacles.
● Two distinct themes of worlds, the sky and space

--------------------------

Testa gärna och kommentera gärna med tankar och feedback.

Länkar till Play Store / Market:

Betal Version - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Victor.Roll...

Gratis Version - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Victor.Roll...

Medlem

Faktiskt riktigt kul, och bra jobbat för att vara ditt första spel! Funkade perfekt på min Xperia S.

Edit, Skulle vara trevligt om Reklam rutan kunde vara på undersidan istället.

Medlem

Laddade ner från Play butiken på en HTC Desire. Spelade till Level 5, gav upp efter jag ramlade ner 15 x ggr från plankan.

+ Mysig grafik, väldigt utmanande.

- Upplevde att jag inte hade bollen 100 % i min kontroll eftersom det resetas om jag råkar luta bakåt alltför mycket.

4/5


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

VS
Medlem

Tackar så mycket för era tankar

Ska ta och testa med att flytta runt reklamen.

Angånde kontrollen av bollen så är det något man måste man vänja sig vid. Exempelvis så har jag själv lyckats köra igenom alla banor utan att ramla ner för något på "moln" levelarna.

1
Skriv svar