Ska du skaffa CS:GO PS3 Ed

Medlem
Ska du skaffa CS:GO PS3 Ed

Tänkte bara kolla runt här på forumet ifall det fortfarande finns några rikriga online gamers kvar på PS3an. För ifall ni finns så borde ju CS:GO vara ett självklart val även för er. Jag hoppas att många svenskar kommer att skaffa spelet. Det släpps ju nu den 21 Aug.

Någon annan här som vet med sig redan nu att ni kommer att skaffa det?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag kommer nog skaffa det till pc ist.
Har både ps3 och pc inkopplat till tvn, så det blir ingen större skillnad.
Fast man kan ha bättre grafik på pc och så slipper jag koppla om tangetbord och mus helatiden.

Grymt besviken att dom tog bort crossplatform dock.

Medlem

Jag kommer helt klart skaffa det till PS3. Även om det skär i hjärtat som gammal CS-räv att spela CS på en konsoll så kommer jag nog ha många roliga timmar. Förhoppningsvis blir jag lite nostalgisk också och längtar tillbaks till den gamla goa tiden när CS spelades all ledig tid. Fasiken, bör införskaffa mig en gammal PC på studs så jag kan spela igen.

Medlem

Ni som skriver om FPS-spel till ps3an, fungerar dom dära olika mus-kontrollerna fortfarande eller patchades det bort ? Känns sådär o springa runt o sikta med RS, även om det fungerade "bra" i MGO, kz2 m.m.


signatur
Medlem
Skrivet av Pierre Bergendahl:

Ni som skriver om FPS-spel till ps3an, fungerar dom dära olika mus-kontrollerna fortfarande eller patchades det bort ? Känns sådär o springa runt o sikta med RS, även om det fungerade "bra" i MGO, kz2 m.m.

Jag har ingen jättestor erfarenhet av kontroller som tex FragFX tror jag den heter. Men iallafall min kompis skaffade en sådan och tog med den hem till mig för att jag skulle få prova den.
Jag testade den på spelet CoD MW2 och där var den ju inte så mycket att hurra för. Trots alla tänkbara inställningar som vi gjorde så tyckte jag inte den presterade särskilt bra. Musen tex behövde stor yta ifall man ville snurra runt snabbt med gubben och siktet kändes inte lika precist som med handkontroll.
Så jag blev lite besviken på den. Men så tänkte jag att jag har ju faktiskt spelet UT3 också till PS3an och det gjordes ju med inbyggt stöd för mus och tangentbord. Bytte spel och startade upp UT3. Wow vilken skillnad, helt plötsligt så uppförde sig faktiskt FragFX riktigt bra, det kändes "nästan" som att spela med mus och tangentbord inte helt men riktigt nära tyckte jag.

Och CS:GO ska tydligen också ha stöd för mus och tangentbord (inte helt säker) och då borde säkert FragFX fungera bra på det spelet. MadCatz kommer tydligen att släppa en mus och minitangentbords kombo som ska fungera bra ihop med CS:GO,, och man kan ju hoppas att man även kan använda sin egen mus och tangentbord och få ett bra resultat.

Det finns ett företag som heter XCM som tillverkar diverse adaptrar, kontroller och tillbehör till TV-Spel, jag vet att de har en adapter/kontroll till PS3an som tillåter att du använder mus och tangentbord i vilket spel som. Har själv köpt en adapter ifrån dem som gör så att jag kan använda 360 kontroll på min PS3a och den fungerar ypperligt kan jag bara säga. Dem är lite dyra men de vet vad de håller på med. Det lovar jag.

Hälsningar Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Nu har det kommit ut en multiplayer video 1080p på US PSN Store och det finns även 2 st Wallpapers 1080p för den som vill ha. Det stod att man skulle kunna börja förboka spelet idag 8/8 på PSN men jag har inte sett något sådant.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Ledsen, men det lär bli ett köp till PC och inte till Ps3. Cs är ett alldeles för "krävande" spel för att jag ska orka sitta och pilla med DS3

Samma här, det blir PC-köp på STEAM. Tror inte jag skulle gilla det på konsol.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De som bor i Usa och har playstation plus kan förboka CS:GO för ynka 11.99 dollar,, inte alls blodigt pris tycker jag.

CS:GO , har stöd för för vanlig sixaxis kontroll, move/move sharpshooter och mus & tangentbord.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Är det inte märkligt att det finns på US psn store men inte på den europeiska, spelet ska ju trots allt släppas den 21 "Worldwide"


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

"Counter Strike: Global Offensive pre-orders and Papo & Yo should also be available on the European PSN when it's updated later today."

Hittade jag på en internetsida, pröva att söka efter det om du inte hittar det på menyn.


signatur
Medlem

nepp finns inget där tyvärr

prova att söka på "counter strike" på den europeiska psn så kan du se vad du får upp


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Stämmer som du säger, jag skrev till Sony Playstation Sverige på facebook och undrade om dom har nån aning. Kanske kommer med svar där i bästa fall


signatur
Medlem

Detta är ju så typiskt av Sony,, att bara pissa på oss som bor i Europa, vi får allt sist av alla och ska ändå behöva betala mest många gånger.


signatur

Wasted.White.Boys

Det gällde kanske bara en viss tid?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja från förra onsdagen fram till den 21,, alltså förbokningen och det lite lägre priset menar jag nu


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

hittade lite ny info angående släppet
Länk: http://www.vg247.com/2012/08/20/counter-stike-global-offensiv...

Vet inte om det är sant eller inte


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Oki nu har jag skaffat spelet, fick iofs skaffa det ifrån us psn store och då blev det lite dyrare eftersom jag var tvungen att köpa psn krediter online för 20 dollar men spelet kostar bara 15 dollar. Men det var det värt kan jag säga. Styrningen känns lite seg men efter att ha spelat ett tag så är det inget som jag stör mig på särskilt mycket längre och det kommer säkert fler patchar som gör det mer precist. Spelet når upp till mina förväntningar och ger mig redan mersmak. Kommer bli skoj att spela det när det kommer in fler svenskar, har redan stött på ett tiotal svenskar, några norrmän, finnar, tyskar, danskar. Så det verkar som att när man tar en snabbmatch så blir man ofta placerad med folk i sin närhet. Har inte lyckats spela med några amerikanare ännu och lika bra är väl det.
Finns det någon därute som har spelet eller ska skaffa det så adda gärna mitt PSN ID: BANDITEN-SWEDEN


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Är slepet släppt på EU-affären ännu?

Medlem
Skrivet av Siken:

Är slepet släppt på EU-affären ännu?

Nej, finns inte på EU PSN, så det är US affären och online krediter som gäller ifall man ska köpa det.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Någon som vill spela?


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar