Andra utvecklarsnacket från Aliens: Colonial Marines

Robot
Andra utvecklarsnacket från Aliens: Colonial Marines

Aliens mot människor. Rymdslem mot jordkräk. Se Gearbox tala ut om kampen mellan olika former av kött.

#aliens-colonial-marines


Medlem
Andra utvecklarsnacket från Aliens: Colonial Marines

What the fuck is this piece of shit??
Ser ju ut som om de kört copy/paste från gamla AvP till Jaguar'en, tagit bort Predators, snyggat till grafiken och täckt skärmen med fula killscores och achievementsystem.
De hade chansen att få till ett stämningsfullt Alien-spel med ren skräck, där varje sekund går ut på att överleva, men istället har de förvandlat det till någon slags glad splatterfest för småbarn där man ska samla poäng och ha roligt och skutta hand i hand, istället för att överleva och känna rädsla och inlevelse.

Gud vad besviken jag blir.. snacka om att de INTE fattat konceptet med Aliens. James Cameron gråter blod.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

What the fuck is this piece of shit??
Ser ju ut som om de kört copy/paste från gamla AvP till Jaguar'en, tagit bort Predators, snyggat till grafiken och täckt skärmen med fula killscores och achievementsystem.
De hade chansen att få till ett stämningsfullt Alien-spel med ren skräck, där varje sekund går ut på att överleva, men istället har de förvandlat det till någon slags glad splatterfest för småbarn där man ska samla poäng och ha roligt och skutta hand i hand, istället för att överleva och känna rädsla och inlevelse.

Gud vad besviken jag blir.. snacka om att de INTE fattat konceptet med Aliens. James Cameron gråter blod.

Tror det var gameplay från ett MP-mode där man antinge lirar marine eller alien.
Det såg iaf ut som playernames på killboarden när dom dräpte aliens.

Inget som lär intressera mig, hoppas coop och SP har lite mer överlevnads känsla och skräckstämmning.

Skrivet av ForrestFox:

What the fuck is this piece of shit??
Ser ju ut som om de kört copy/paste från gamla AvP till Jaguar'en, tagit bort Predators, snyggat till grafiken och täckt skärmen med fula killscores och achievementsystem.
De hade chansen att få till ett stämningsfullt Alien-spel med ren skräck, där varje sekund går ut på att överleva, men istället har de förvandlat det till någon slags glad splatterfest för småbarn där man ska samla poäng och ha roligt och skutta hand i hand, istället för att överleva och känna rädsla och inlevelse.

Gud vad besviken jag blir.. snacka om att de INTE fattat konceptet med Aliens. James Cameron gråter blod.

Vad är konceptet med Aliens enligt dig?

James Camerons film är en actionfest utan like, men ett par andningshål och pauser. "Alien" är en skräckfilm för mig, men inte "Aliens", det är en actionfilm, vilket är tydligt att Gearbox har siktat in sig på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Konceptet är "överlevnadshorror".

Som du säger, filmen Aliens är en actionfest, men den förstörs inte av fula killscores, och den ser inte ut som en slags rälsskjutare. Filmen Alien är skräck, men de har inte valt att utgå ifrån den filmen, så därför jämför jag med Aliens.

Det Aliens vs Predators (1999) gjorde rätt med sina aliens (om man bortser från Predators) var att de byggde upp en känsla av utsatthet. Man visste inte var varelserna skulle komma ifrån, varje gång man startade om en bana så spawnade de på olika ställen. Många gånger kunde de sitta orörliga tills man kom tillräckligt nära, för att först då börja röra sig genom ventilationstrummor och få motionsensorn att reagera, vilket såklart fick en att hoppa högt.
Stämningen som byggdes upp där i det spelet är vad Aliens: Colonial Marines borde ha.
Som det ser ut nu så är Colonial Marines bara en Gears of War klon, och enligt mitt tycke så har GOW aldrig varit speciellt skrämmande eller fått en att hoppa till i stolen. :/

Inaktiv

Jag slutade att titta på utvecklingsdagboken efter 1 minut och 13 sekunder. Anledning? De spelar ett FPS-spel som senare ska spelas på en PC, precis som alla andra spel har utvecklats och spelats på, på en äcklig jävla konsoll!

Skrivet av ForrestFox:

Konceptet är "överlevnadshorror".

Som du säger, filmen Aliens är en actionfest, men den förstörs inte av fula killscores, och den ser inte ut som en slags rälsskjutare. Filmen Alien är skräck, men de har inte valt att utgå ifrån den filmen, så därför jämför jag med Aliens.

Det Aliens vs Predators (1999) gjorde rätt med sina aliens (om man bortser från Predators) var att de byggde upp en känsla av utsatthet. Man visste inte var varelserna skulle komma ifrån, varje gång man startade om en bana så spawnade de på olika ställen. Många gånger kunde de sitta orörliga tills man kom tillräckligt nära, för att först då börja röra sig genom ventilationstrummor och få motionsensorn att reagera, vilket såklart fick en att hoppa högt.
Stämningen som byggdes upp där i det spelet är vad Aliens: Colonial Marines borde ha.
Som det ser ut nu så är Colonial Marines bara en Gears of War klon, och enligt mitt tycke så har GOW aldrig varit speciellt skrämmande eller fått en att hoppa till i stolen. :/

Jag tror nog att Gearbox kommer ha med de kvalitéerna du eftersöker. I videoklippen visar de bara actioninslagen. Gearbox tidigare spel har variation; titta på "Brothers In Arms"-spelen. Mycket action, och ofta taktik.

Vi får se när spelet släpps helt enkelt, och hoppas på det bästa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker aliens dör alldeles för lätt... påminner om snabb arcadefest ala COD.. Alla som testat AVP och AVP2 förstår min frustration.

Medlem

Ta hit spelet nu för hundra gubbar!


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Alltså snacka om att ta sig själv på för stort allvar. När de olika designerna står och poserar för kameran får man minikräkningar. Sen gör det inte saken bättre att de visar footage där aliens hackar och fastnar. Eller de ljusa miljöerna... alltså den här trailern sög riktigt hårt.

Inaktiv

Ser fram emot detta, lite som ett left 4 dead i rymden och det gillas

Inaktiv
Skrivet av anon_276063:

Jag slutade att titta på utvecklingsdagboken efter 1 minut och 13 sekunder. Anledning? De spelar ett FPS-spel som senare ska spelas på en PC, precis som alla andra spel har utvecklats och spelats på, på en äcklig jävla konsoll!

Slut gråta över att det liras på en konsoll, och sluta vara en sån jävla fanboy. Pc och konsol har båda sina fördelar, så lägg bara ner med det du gör.

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av edgren:

Jag slutade att titta på utvecklingsdagboken efter 1 minut och 13 sekunder. Anledning? De spelar ett FPS-spel som senare ska spelas på en PC, precis som alla andra spel har utvecklats och spelats på, på en äcklig jävla konsoll!

Slut gråta över att det liras på en konsoll, och sluta vara en sån jävla fanboy. Pc och konsol har båda sina fördelar, så lägg bara ner med det du gör.

Jag tokälskar konsoller när det gäller bilspel, casual (Wii Och Playstation Move) och sånt, men att spela ett FPS-spel utan tangentbord och datormus är bara fail! Så ska det inte gå till!

Inaktiv
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av qun0:
Skrivet av anon_276063:

Jag slutade att titta på utvecklingsdagboken efter 1 minut och 13 sekunder. Anledning? De spelar ett FPS-spel som senare ska spelas på en PC, precis som alla andra spel har utvecklats och spelats på, på en äcklig jävla konsoll!

Slut gråta över att det liras på en konsoll, och sluta vara en sån jävla fanboy. Pc och konsol har båda sina fördelar, så lägg bara ner med det du gör.

Jag tokälskar konsoller när det gäller bilspel, casual (Wii Och Playstation Move) och sånt, men att spela ett FPS-spel utan tangentbord och datormus är bara fail! Så ska det inte gå till!

vill man spela fps på konsoll så ska man kunna få göra det, utan att någon ska komma och bli förbannad

Medlem

Randy Pitchford...Han är verkligen "kåt" på att "pitcha" sina spel...

Han lät precis lika exalterad när han pratade om Duke Nukem Forever! Ler som ett fån och hypar allt han kan. Duke Nukem Forever sög hårt och jag är rätt övertygad om att denna smörja kommer göra detsamma. Har man ett bra spel behöver man inte börja hypa det så här långt innan release! Speciellt inte med sådana här löjliga utvecklardagböcker.

/end rant

Medlem

Alltså vad skoj man får downvotes för man ogillade hur buggit aliens rör sig och hur allmänt dåligt spelet verkar vara. JA då hoppas jag de som röstade ner går och köper spelet för det lär det behöva räkna med att spelet kommer bli mega flopp.

1
Skriv svar