Valve börjar sälja annan mjukvara via Steam

Robot
Valve börjar sälja annan mjukvara via Steam

Speltjänsten tar sig i september an i princip alla andra mjukvarumarknader som finns, med hjälp av exempelvis Steamworks och Steam Cloud.

#valve


Medlem
Valve börjar sälja annan mjukvara via Steam

Video och 3D redigerings program hade varit fint

Medlem

Vill se steam på steam.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

MS Office @ Steam sale! Höh!


signatur

// Peace

Medlem

Adobe-paketen, Inventor, Office, liknande saker.

Men vafasen.. Jag skulle gärna ha alla mina program på Steam. Automatiska uppdateringar och centralisering ftw.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.

Medlem

Hehe jaa, Steams härliga reor kommer säkerligen appliceras fint på dyrbara program. Kan vara något (y). Vi hinner säkert se hur det blir till julrean sen

Medlem

Helt rätt!

Klart man ska kunna prenumerera på Dagens Industri likaväl som Buster.

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Vill se steam på steam.

Paradox ^^

Medlem
Skrivet av SnelHest:
Skrivet av Shrudder:

Vill se steam på steam.

Paradox ^^

Steamception

Medlem

Hur lång tid kommer det ta tror ni innan Steam blir operativ system? Någon?

Kodat på linux, och gratis?

Medlem

Vad konstigt att Gabe Newell pratar skit om Win8 marketplace (ironi)

Preath: Well deras Reor kan ju vara fina men deras normalpriser är ju skyhöga...

Satheus, inget är gratis.

Medlem

Intressant, bara positivt med mer konkurrens på mjukvarumarknaden.

Medlem

Det är bara negativt om Microsoft tillhandahåller en tjänst ^^

STEAM är det nya Skynet, men det gör ingenting


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Achievements i program?

"Grattis!
Du har tryckt backspace 5000 ggr
Dummerjöns achievement vunnen."

Medlem

Vetefan vad för nytta jag skulle ha av att folk stalkar allt vad jag gör hela tiden... tycker det är påträngande nog som det är personligen.

Fast att kunna spara saker i molnet är ganska lockande må jag medge, frågan är då i så fall vilka rättigheter dom tar sig för det innehåll som sparas där.

Medlem

och där kom anledningen till att de tycker att Windows 8 är en "katastrof"...

Medlem

Jag kan inte tänka mig vilka program som skulle vara aktuella dock. Mircosoft Office lär ju inte hända i alla fall och OpenOffice kostar inget. Många av småprogrammen jag använder är gratis och fungerar ofta likvärdigt med betalvarianter. Ett undantag är väl vad jag förstår Photoshop som fortfarande dominerar över alternativa program (själv klarar jag bara MS Paint skapligt så kan inte det där så bra).

Jaja, jag har inget emot att Steam får utökat utbud, gillar man det inte är det bara att inte handla där. Med det sagt skulle jag dock bli skogstokig om jag skulle behöva verifiera med steam-servrarna varje gång jag t.ex.packar upp en fil med WinZip (om nu någon använder det fortfarande ?)


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av caelestis:

och där kom anledningen till att de tycker att Windows 8 är en "katastrof"...

Nej. I framtiden när Microsoft tar bort legacy desktop, så kommer Metro och Marketplace vara helt tvingande (idag är marketplace bara tvång om du vill köra Metroappar). Steam kan man välja om man vill installera eller inte. Vill Steam vara en Metro-app, så kommer Microsoft ta 20-30% av alla vinster Steam gör. Där har du anledningen.

Om Steam varit ett operativ som man måste använda för att spela spel på PC så hade det varit en annan sak. Nu blir de som inte vill ha Metroskrotet tvungna att ha kvar Windows 7, trots en del bra systemförbättringar i Windows 8.

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.

Ingen tvingar mig att använda, det var då nyheter. Å högt upplysta Valpnos (lol), förklara för mig hur jag ska kunna spela Half Life 2, Tf2 eller liknande på PC utan Steam?
För nog ska jag väl ha rätten att komma åt mina hederligt köpta spel..?
Snart kommer väl valfri Pc fanboy med ytterligare en idiotisk kommentar som helt saknar mening i denna nyhet (ojdå, för sent). Nå, Steam lyckas iaf bra med att få kunder som varken behöver tänka eller ifrågasätta, pappa Valve vet ju alltid bäst. Det blir nog bra det pojkar, låt andra tänka åt er...

OnT:
Låter faktiskt bra, tycker Steam kan starta sitt eget Linux OS, en Steam dist, och ta sina desperata/hjärntvättade fanboys med sig. De är ju värre än Apples fanatiker, löjligt...
Sen att ett DRM system skulel gå emot allt vad Linux och frihet står för, det fattar ni väl ändå inte. Det är ju tack vare sådana som DRM på Pc numera är regel, och rättigheter är något som spelare där inte heller ska ha. Men vad gör det, Steam erbjuder ju en digital kopia av spelet vilket är mer värt än rätten att bruka spelet.
Tänk när steam börjar erbjuda sig att rösta åt dig också, deklarera och varför allt annat i vardagen?
Bara följa det snälla företagets exempel så blir allt bra för de vill ju alla vårt bästa. Mässa det 3ggr innan du går till sängs så får du nog en Steam rea till jul om du är snäll XD

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Valpnos:

Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.

Ingen tvingar mig att använda, det var då nyheter. Å högt upplysta Valpnos (lol), förklara för mig hur jag ska kunna spela Half Life 2, Tf2 eller liknande på PC utan Steam?
För nog ska jag väl ha rätten att komma åt mina hederligt köpta spel..?
Snart kommer väl valfri Pc fanboy med ytterligare en idiotisk kommentar som helt saknar mening i denna nyhet (ojdå, för sent). Nå, Steam lyckas iaf bra med att få kunder som varken behöver tänka eller ifrågasätta, pappa Valve vet ju alltid bäst. Det blir nog bra det pojkar, låt andra tänka åt er...

OnT:
Låter faktiskt bra, tycker Steam kan starta sitt eget Linux OS, en Steam dist, och ta sina desperata/hjärntvättade fanboys med sig. De är ju värre än Apples fanatiker, löjligt...
Sen att ett DRM system skulel gå emot allt vad Linux och frihet står för, det fattar ni väl ändå inte. Det är ju tack vare sådana som DRM på Pc numera är regel, och rättigheter är något som spelare där inte heller ska ha. Men vad gör det, Steam erbjuder ju en digital kopia av spelet vilket är mer värt än rätten att bruka spelet.
Tänk när steam börjar erbjuda sig att rösta åt dig också, deklarera och varför allt annat i vardagen?
Bara följa det snälla företagets exempel så blir allt bra för de vill ju alla vårt bästa. Mässa det 3ggr innan du går till sängs så får du nog en Steam rea till jul om du är snäll XD

Medlem

steam är redan en konsol os på dator, jag förstår inte varför man vill låsa sig på sin pc till en kponsol struktur, när det finns så mycket andra alternativ.

Men jaja var man har sin ide.

Medlem

Inte undra på Gabe pissar på Windows 8 och deras "app store", är ju en direkt konkurrent.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Steam? Det var det man installerade en gång i tiden för hl2?

Har aldrig använt skiten annars.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En sådan konstnär, ett lysande självporträtt du skapat ser jag
Dock förstår jag att du har rätt, man ska inte mata trollen och jag borde inte nedlåta mig att nappa på så patetiska flamebaits från en så ynklig varelse som den där p12an. Kanske arg för att pappa drog in veckopengen så nu får han inte köpa nya CoD:S

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Achievements i program?

"Grattis!
Du har tryckt backspace 5000 ggr
Dummerjöns achievement vunnen."

http://channel9.msdn.com/achievements/visualstudio

Medlem

Tror det kan bli najs. Måste säga att steam är så sjuukt smidigt. Inga skivor o skit för att ladda hem spelet och köra. Bra nedladdningshastigheter och enkelt att spela med sina vänner. Tycker det är bra att Microsoft får konkurrens på programförsäljning. Framtiden får visa om detta blir bra eller ej.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Valpnos:

Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.

Ingen tvingar mig att använda, det var då nyheter. Å högt upplysta Valpnos (lol), förklara för mig hur jag ska kunna spela Half Life 2, Tf2 eller liknande på PC utan Steam?
För nog ska jag väl ha rätten att komma åt mina hederligt köpta spel..?
Snart kommer väl valfri Pc fanboy med ytterligare en idiotisk kommentar som helt saknar mening i denna nyhet (ojdå, för sent). Nå, Steam lyckas iaf bra med att få kunder som varken behöver tänka eller ifrågasätta, pappa Valve vet ju alltid bäst. Det blir nog bra det pojkar, låt andra tänka åt er...

Detta låter precis som att säga att jag vill köpa en dator med Mac men vill inte köpa den från Apple. Passar det inte får man helt enkelt titta på andra aktörer och produkter.

Att spela spel är ingen mänsklig rättighet. Är det så att du inte vill spela på tjänsten så spela något annat. Finns så sjukt många spel att spela där steam inte krävs.

Edit: Sedan att prata nedlåtande till andra användare är bara omoget. Väx upp. Det gäller även Valpnos. Grumble har rätt till sina åsikter också även om han inte tycker om Valve.

Medlem
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Kaleid:

Achievements i program?

"Grattis!
Du har tryckt backspace 5000 ggr
Dummerjöns achievement vunnen."

http://channel9.msdn.com/achievements/visualstudio

Haha, fan vad grymt!

123
Skriv svar