15-åring kollapsade under Modern Warfare 3-maraton

Robot
15-åring kollapsade under Modern Warfare 3-maraton

Efter fyra dagars överdrivet spelande med smärre avbrott för toalettbesök och snacksjakt fick en ung kille i Columbus, USA, föras till sjukhus på grund av uttorkning.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #diablo-iii


Medlem
15-åring kollapsade under Modern Warfare 3-maraton

Förstår inte hur man kan sitta utan att äta eller dricka.
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Förstår inte hur man kan sitta utan att äta eller dricka.
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!

Jo, det är alltid så många luckor när det kommer till dylika fall. Hur närvarande var föräldrarna? Jag menar, både morsan och mostern var i huset, märkte de inte om grabben bara hämtade godis och inte drack något? Det är mycket om situationen vi inte kan veta, och det är farligt att anta för mycket likväl.

Förhoppningsvis lär berättelsen någon förälder i området att hålla koll på sina kids, tills de är gamla och mogna nog att ta hand om sig själva.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Sitta i fyra dygn och bara spela är något föräldrarna borde ha uppmärksammat mer, helst om han ska ha kollapsat ett flertal gånger innan.

Dricka är också något de flesta gör även när de spelar( helst på lan, hur många liter läsk dricker man inte då)

Inaktiv

Jag förstår inte hur en 15-årings föräldrar inte satt stop för det där gaming-passet. Om han inte har ätit på över en dag skulle jag börja bli rätt orolig och irriterad på min presumptiva avkomma.

Inaktiv
Skrivet av eddie the eagle:

Dricka är också något de flesta gör även när de spelar( helst på lan, hur många liter läsk dricker man inte då)

De flesta dricker dock drycker som är berikade med koffein och de är därmed vätskedrivande.

När jag var i LAN-åldern brukade jag köra med mjölk och gorbyspiroger för att hålla mig pigg och fräsch.

Medlem

Faith in humanity: -10

Inaktiv

Läsk är ju grymt vätskedrivande, så det tillför ju absolut ingenting. Att föräldrarna inte har bättre koll är skrämmande.

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Förstår inte hur man kan sitta utan att äta eller dricka.
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!

Rutinerade gamers ja. Men hur vettig va man när man va 15 år?

Inaktiv

Vilken grym morsa! Lösningen på detta är väl att få vätska intravenöst o så är allt chill. Toppa med några 50cls Franks (fast antar att dom har 3liters redbullkopior i USA?) och gamingen är total.

Sen undrar jag hur man orkar med CoD MW3 i fyra dygn, finns ju andra spel också.

Medlem

"Vad kan vi lära oss av det här? "

Att idioter får vad som kommer.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Sitta i fyra dygn och bara spela är något föräldrarna borde ha uppmärksammat mer, helst om han ska ha kollapsat ett flertal gånger innan.

Dricka är också något de flesta gör även när de spelar( helst på lan, hur många liter läsk dricker man inte då)

Bara för att du dricker läsk gör inte att du får en vätskebalans. Snarare tvärtom. Coca Cola innehåller ju mkt koffein så det är snarare vätskeutdrivande om något. Om du däremot sitter o dricker Gatorade eller annan drick med electrolytes så är du safe :P. Eller bara vanligt vatten....


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av SPartanen:
Skrivet av Kajlie:

Förstår inte hur man kan sitta utan att äta eller dricka.
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!

Rutinerade gamers ja. Men hur vettig va man när man va 15 år?

När jag var 15 så hade jag iallafall lärt mig så mycket att man måste äta och dricka för att kroppen ska fungera.

Medlem

Nåja, en Xbox 360 spelare mindre som blir lurad på sina pengar i framtiden då. Tur att grabben klarade sig, det är inte att leka med när folk gör så där.

Som 15 åring själv skulle jag aldrig kunna sitta så länge, inte ens en hel dag. Blir alldels för full av skuldkännslor då.

Medlem

Hur någon kan bestämma sig för att köra ett mw3 marathon är för mig mer skrämmande än att någon kollapsar för att de spelat för mycket..

Medlem

Vilka värdelösa föräldrar... Hur svårt kan det vara att bara dra ur sladden?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Zedzo:

Hur någon kan bestämma sig för att köra ett mw3 marathon är för mig mer skrämmande än att någon kollapsar för att de spelat för mycket..

På konsoll dessutom. Inte undra på att man kollapsar efter en stund.

Medlem

Bad parenting, själv hade jag ryckt ut strömkontakten ur xboxen och sagt åt ungen att ta en lång paus.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vilka värdelösa föräldrar... Hur svårt kan det vara att bara dra ur sladden?

Eller iaf se till att barnet kommer och äter en ordentlig middag. Dessutom, i vilket hushåll finns det godis och "snacks" så man kan äta i fyra dygn?!

Skrivet av Segas:

Läsk är ju grymt vätskedrivande, så det tillför ju absolut ingenting. Att föräldrarna inte har bättre koll är skrämmande.

I det nya landet där du kan bli gravid genom att titta på porr i 3d, regnbågar beror på föroreningar i vattnet och du rastar hunden med bilen är ALLT möjligt...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

intelligent kille. det var dömt att ske eftersom han uppenbarligen inte hade vett nog att förstå just det att man inte kan bo vid datorn, skita i att sova och leva på godis. detta är förmodligen uppenbart för alla som inte av natural selection kommer sorteras ut inom kort ändå. som denna kille.


signatur

//monster

Medlem

Även om jag sätter mig och kör ett rejält maraton, helt uppslukad av ett spel, så kommer ändå hunger samt törst att nå en gräns där det blir outhärdligt. Jag förstår inte hur sånt här kan hända.

Medlem

Happ fyra dagar att göra något åt saken, inte bra att stressa den mamman verkar det som!

Medlem

And the Darwin award goes to...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Kan vi förvänta oss att någon av dom stora tidningarna blåser upp detta med en rubrik typ: "15 åring kollapsade av blodigt krigsspel" ?

Medlem
Skrivet av Sahsoka:
Skrivet av Newklear:

Vilka värdelösa föräldrar... Hur svårt kan det vara att bara dra ur sladden?

Eller iaf se till att barnet kommer och äter en ordentlig middag. Dessutom, i vilket hushåll finns det godis och "snacks" så man kan äta i fyra dygn?!

Vad då, har inte alla ett skafferi fyllt med snacks som magiskt fylls på utan att man behöver lämna huset?
Det trodde jag var standard.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bra föräldraskap där...

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är så jävla svårt att vara tonåring idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

jag svimmade en gång för jag chattat med snygga brudar i 3 dygn utan att ens flytta mig från datorn, men det va 1998 eller ngt.

Medlem

Jag hade då aldrig kunnat sitta 4 dagar i streck. Herregud. Jag blir trött på skiten efter några timmar i streck. Dessutom behöver jag sömn, jag hade aldrig klarat av att hålla mig vaken.

123
Skriv svar