15-åring kollapsade under Modern Warfare 3-maraton

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Förstår inte hur man kan sitta utan att äta eller dricka.
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!

Hade exakt samma tanke. Dricker rikligt med både läsk och vatten när jag spelar längre tider. Samt att jag äter kanske var 5e timme. Sedan runt 6h sömn brukar göra under

Medlem

Sömn + mat ligger högre rankat hos mig än att spela i ett dygn i sträck. Any day of the week!


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Vuxna är allt för mesiga mot barn nu för tiden, dem är rädda för att säga åt ungarna.

Medlem

"samt att han föll ihop tre gånger (om det var vid samma tillfälle är oklart)."

Man vet att man spelat för mycket cod när man faller ihop,laggar upp och faller ihop igen!


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

AW8
Medlem

Själv så måste man ju ha vatten konstant tillgängligt när man sitter vid datorn, speciellt nu på sommaren.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

där ser ni 360 spelare det handlade inte om att han drack för lite eller spelade spelet för längre.

Det är gaming guden som bestraffar er för spela 360 ist för pc och riktiga esport spel :D:D:D

Medlem

Jag har suttit och spelat drygt tre och en halv dag i sträck, inte fan fick jag nå problem.
> Man up för fan. <

Medlem

Jag har spelat spel sedan jag var barn och aldrig har jag prioriterat spel framför andra saker. Sunt förnuft är det enda som behövs. Förstår inte hur man kan bli så inne i ett spelande så man försakar allt annat.

Medlem

Patetiskt, han kunde ju åtminstone ha spelat ett bra spel.

Medlem

best parents NA.

Medlem

De har ju inte Billys Pan Pizza i usa.. det måste vara orsaken


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

FÖRBJUD XBOX! FÖRBJUD DATASPEL! Dom torkar ut våra barn!!

Medlem

Fake and homosexual. Vem orkar spela MW3 mer än tre minuter? He-he-he!!!!!

Medlem

Dessa skriverier om hur folk spelar spel och tuppar av påminner inte så lite om alla självmord som skedde när rollspelandet i vårt land var som störst. Man kunde läsa om hur detta hemska nöje kunde leda till ens död. Detta har nu blivit ersatt av spel, nu är det spel som som gör att man tar död på någon eller att man får för sig att misshandla någon. Och nu senast kan för mycket spelande leda till döden, vart ska det sluta?

Nej det är dags att föräldrar börjar säga ifrån men framför allt lär sig tyda signaler. Om ens barn inte svarar på tilltal eller tar längre tid att svara så kan man ganska säkert säga att barnet lider av sömnbrist. Och som folk redan skrivit innan, bara för att ens barn dricker dricka så innebär inte det att att den mängd vätska som en människa behöver är uppfylld eftersom många drickor är vätskedrivande. Dricker man dricka som cola så ska man även dricka vatten för att ersätta denna förlorade vätska (eller något annat som inte är vätskedrivande). Barnet kanske inte känner till detta men man får väl hoppas att föräldern gör det.

Medlem

Bad parenting example 1a


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Medlem

Värsta är väl att han spelade MW3 och inte BF3...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av abflex:

Jag förstår inte hur en 15-årings föräldrar inte satt stop för det där gaming-passet. Om han inte har ätit på över en dag skulle jag börja bli rätt orolig och irriterad på min presumptiva avkomma.

När jag var liten och spelade Nintendo 8-bit och inte kom när pappa ropade att maten var klar så skruvade han ur proppen i proppskåpet till vardagsrummet. Inget mer Nintendo eller tv den dagen hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ojoj, förfärligt förfärligt, att bara sitta inne och spela tills man svimmar!! Ut och rör på er, eller?

När jag sprang Midattsloppet 2010 såg jag en man kollapsad på en gräsmatta och en med vårdpersonal i en trappuppgång på söder. Utöver dessa avled en 23 och en 50 åring under loppet.

När jag och min fru sprang Hässelbyloppet såg hon en av cheferna på jobbet med ambulans på en gräsmatta som fick hjärtmassage, han klarade sig.

När vi sprang Kungsholmen runt 2012 såg jag en kille som avbröt mot slutet och fick vård och vätska av ambulanspersonal. Min fru sprang förbi en annan kille 2 meter ifrån spåret som fick hjärtmassage av ambulanspersonal, han överlevde inte.

Så sitt helst kvar pojkrummet eller "man cave"en och gamea, det verkar statistiskt rätt säkert

//Johan

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Dessa skriverier om hur folk spelar spel och tuppar av påminner inte så lite om alla självmord som skedde när rollspelandet i vårt land var som störst. Man kunde läsa om hur detta hemska nöje kunde leda till ens död. Detta har nu blivit ersatt av spel, nu är det spel som som gör att man tar död på någon eller att man får för sig att misshandla någon. Och nu senast kan för mycket spelande leda till döden, vart ska det sluta?

Nej det är dags att föräldrar börjar säga ifrån men framför allt lär sig tyda signaler. Om ens barn inte svarar på tilltal eller tar längre tid att svara så kan man ganska säkert säga att barnet lider av sömnbrist. Och som folk redan skrivit innan, bara för att ens barn dricker dricka så innebär inte det att att den mängd vätska som en människa behöver är uppfylld eftersom många drickor är vätskedrivande. Dricker man dricka som cola så ska man även dricka vatten för att ersätta denna förlorade vätska (eller något annat som inte är vätskedrivande). Barnet kanske inte känner till detta men man får väl hoppas att föräldern gör det.

Tyvärr är det så att många föräldrar är mer oroade om vart deras barn tycker om dem i dagsläget. Bara utav den lilla informationen vi fick så är det uppenbart att föräldrarna lät ungen göra vad han ville hur han ville bara för att göra honom glad.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av nirre:

http://www.youtube.com/watch?v=7xVMIyTA7BY Dave Chappelle är som alltid relevant.

Han är för jävla bra


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Panpizza och Cola herregud hur svårt kan de va?


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Då undrar jag lite förstrött. När jag formulerade ville jag vara tydlig med vad som skett, då det är intressant och av diskussionsvärde att sådant faktiskt inträffar, samtidigt som jag inte ville lägga upp det sensationalistiskt.

Om det varit väldigt sensationalistisk hade jag förväntat mig en "FZ-bladet blööh"-kommentar, som troligtvis blivit upptummad till himmelen, men när det inte diskuteras i det här fallet undrar jag. Vad tänker ni?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jo men visst, i särskilda fall (spec gaming relaterade) kan det vara lite småkul med denna typ av artikel. Så länge vi slipper läsa om Björn Ranelids PS3 eskapader (obs påhittat) så gör det mig detsamma.

Medlem

Jag hade också kollapsat om jag kört mw3

Medlem

Det är ganska irrelevant IMO att ens nämna speltitlar i dessa sammanhang. När nån somnar bakom ratten och kraschar så skriver inte tidningen vilken bil heller som de körde.
Ok, om det handlar om en "super" bil så händer det.

Det är ganska lätt att man får en skev bild bara från en titel till en artikel. Men visst, säkert drar det till sig klicks bara för att det står CoD eller Diablo.

Han satt inte fast med handklovar eller nånting så allting vara frivilligt och självförvållat. Som med baksmälla och eventuella minnesluckor från för mycket alkohol.
Ganska naturligt att man måste snubbla här i livet för att lära sig nånting.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är ganska irrelevant IMO att ens nämna speltitlar i dessa sammanhang. När nån somnar bakom ratten och kraschar så skriver inte tidningen vilken bil heller som de körde.
Ok, om det handlar om en "super" bil så händer det.

Det är ganska lätt att man får en skev bild bara från en titel till en artikel. Men visst, säkert drar det till sig klicks bara för att det står CoD eller Diablo.

Han satt inte fast med handklovar eller nånting så allting vara frivilligt och självförvållat. Som med baksmälla och eventuella minnesluckor från för mycket alkohol.
Ganska naturligt att man måste snubbla här i livet för att lära sig nånting.

Jo egentligen hade det kanske räckt med 15-åring kollapsar efter 4 dygns spelande, eller bara "under spelmaraton" vari det i underrubriken röjs sammanhang. En balans det där, saklighet gentemot klickvänlighet. Ska tänka på det här


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

För perspektiv:

"Between the fall of 1982 to the spring of 2007, there were forty-two deaths directly related to injuries sustained while cheerleading. 25 of those deaths were high school, and 17 were college cheerleaders."

American football är det ännu mera ungdomar som dör av medans en mycket större andel av ungdomar spelar TV-spel. Det är utan att räkna livslånga men ifrån skador som händer skrämmande ofta i både football och cheerleading.

Konstigt nog så är det världsnyhet när nägon kollapsar efter att ha varit vaken i 90+ timmar bara för att de också spelade under den tiden. Men inte när tonåringar bryter nacken eller dör i Amerikas populäraste sport så hör vi inte ett pip. Kanske i en utav de lokala tidningarna i USA om deras föräldrar helt plötsligt inser att football faktiskt är relativt farligt.

Medlem
Medlem

När jag var yngre så drog mina föräldrar ur elkabeln om jag inte gjorde som dom sa.. och då vart det ett jädra liv och så ska det vara!

Killen hade ju kunnat tagit en liten paus. Så viktigt är inte det där tråkiga spelet

123
Skriv svar