"Cyberpunk är lika moget som Witcher – och lika brutalt"

Robot
"Cyberpunk är lika moget som Witcher – och lika brutalt"

Cd projekts byte från fantasy till sci-fi låter utvecklaren utforska helt nya teman, men ändå behålla den råa rollspelskärnan.

#cd-projekt, #cyberpunk, #the-witcher-2-assassins-of-kings


Medlem
"Cyberpunk är lika moget som Witcher – och lika brutalt"

Mera Sci-fi!

Medlem

Trevligt, Mycket Trevligt.

Nu behövs bara lite mer steampunk spel också.

Medlem

Gillar inte Sci-fi men kommer nog bli ett undantag som duesx-hr och dead-space 1.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Cyberpunk är ju det bästa, hoppas verkligen att det kommer och tar över all öken-postap skit.

Blade Runner > annat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Xermalk, Dishonored är väl lite steampunk?

Blir Cyberpunk ens hälften så bra som the witcher 1/2 blir det ett garanterat köp.

Medlem

Jag hade klämt till med ett ord som vuxet, istället för moget, i översättningen.

Medlem

Ser fram emot detta. Kläderna och designen i witcher var ju fan i särklass det bästa jag sett. Om de gör ett lika bra jobb med detta kommer det vara givet köp bara för det visuella. Tänk neonfärger, djur-mönster, pälsar, läder och punkfrisyrer. Fan va snyggt det kommer bli.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Blade Runner > annat.

QFT.

Man blir nästan lite taggad iom att TW2 var såpass välgjort.

Medlem

Det här låter exremt bra.

Cyberpunk 2020 är ett riktigt bra rollspel, inte lika bra som svenska Neotech, men man kan inte begära att cd projekt skall känna till det och basera ett spel på ett litet svenskt rollspel istället för ett mera välkänt amerikanskt.

Blir ett köp direkt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag äger Witcher 2 sen releasen men möjligen bara spelat 1-2h. Älskar verkligen djupa och äkta RPG men är ändå något som gör att jag inte får för mig att starta det.

Något i mig säger att striderna och action styrningen kommer göra mig frustrerad.

Någon som kan berätta mer om hur striderna är längre fram i spelet och hur bra "konsoll" spelare man måste vara ?

Jag är mer för turnbased/pause number combat tex BG/2 och Nwn2 systemen.

Men spelet tilltalar mig och känner alltid en viss sorg över jag inte spelat klart det än.

Medlem
Skrivet av morfin91:

Gillar inte Sci-fi men kommer nog bli ett undantag som duesx-hr och dead-space 1.

Om det är något du borde göra ett undantag för så är det Deus Ex, det vill säga ettan och inte HR.

Medlem

älskar witcher spelen så det här ser jag fram emot

Medlem

Hell yes! CD Project är så goa! Cyber Punk är en av dem bästa världarna.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av morfin91:

Gillar inte Sci-fi men kommer nog bli ett undantag som duesx-hr och dead-space 1.

Om det är något du borde göra ett undantag för så är det Deus Ex, det vill säga ettan och inte HR.

har försvårt att spela gammla 3d spel nu på "senare" dagar om det inte är ett spel som man nötade som liten.. så kommer nog alldrig spela första duesx pga det.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Salami:

Jag äger Witcher 2 sen releasen men möjligen bara spelat 1-2h. Älskar verkligen djupa och äkta RPG men är ändå något som gör att jag inte får för mig att starta det.

Något i mig säger att striderna och action styrningen kommer göra mig frustrerad.

Någon som kan berätta mer om hur striderna är längre fram i spelet och hur bra "konsoll" spelare man måste vara ?

Jag är mer för turnbased/pause number combat tex BG/2 och Nwn2 systemen.

Men spelet tilltalar mig och känner alltid en viss sorg över jag inte spelat klart det än.

Få RPG:s har så flytande och lättlärda (men svårbemästrat som sig bör) stridssystem som detta. Jag själv äger inte ens en konsol och tyckte gameplayet var skitkul, så du behöver definitivt inte vara en duktig konsollirare.

Medlem

Hoppas dom kan skapa en snarlik cyberpunkfeeling som fanns i det gamla Neocron MMOrpg:et (bästa mmorpg jag spelat, trots sina flaws).
Och överföra det till sp.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det här kan bli jävligt bra

Inaktiv

Det är bra, Cyberpunk ska inte vara städat!

Dock vet jag väl inte om CD Projekt tar upp "viktiga" teman, men roliga teman iaf. Vet då att vissa dialoger och uppdrag i både Witcher och Witcher 2 har varit så urbota korkade att jag nästan skrattat rakt ut, men älskar ändå spelen.

Medlem

även om jag tycker om sp, så hade en möjlighet om det finns att ha någon sorts coop i detta varit riktigt kul.

Medlem

"vara lika moget som Witcher och utspela sig i en realistisk och brutal värld" så ja det är allt jag behöver veta om spelet!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av morfin91:

Gillar inte Sci-fi men kommer nog bli ett undantag som duesx-hr och dead-space 1.

Om det är något du borde göra ett undantag för så är det Deus Ex, det vill säga ettan och inte HR.

har försvårt att spela gammla 3d spel nu på "senare" dagar om det inte är ett spel som man nötade som liten.. så kommer nog alldrig spela första duesx pga det.

Galen människa.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av morfin91:

Gillar inte Sci-fi men kommer nog bli ett undantag som duesx-hr och dead-space 1.

Om det är något du borde göra ett undantag för så är det Deus Ex, det vill säga ettan och inte HR.

har försvårt att spela gammla 3d spel nu på "senare" dagar om det inte är ett spel som man nötade som liten.. så kommer nog alldrig spela första duesx pga det.

Om man bortser från den grafiska delen (som dock blir riktigt bra med diverse mods) så håller Deus Ex fortfarande och jag har själv börjat spela det på senare tid då jag bara testade demot när det släpptes även om jag senare köpte spelet. Trots att jag fortfarande inte spelat klart första spelet så är det utan tvekan ett av de bästa FPS jag spelat och då har jag kört en hel del FPS spel både nya och gamla. Gillar man öppna spel så finns det helt enkelt inget som slår första DE, man kan ta sig an uppdragen som man själv vill även om spelet givetvis inte tillåter sådant som utvecklaren inte tänkt på. Har fortfarande inte kört ett spel som kommer i närheten av detta. Kort sagt, du går miste om ett mycket bra spel som håller än idag om du inte spelar det.

Inaktiv

När kan man förhandsboka?!

Medlem
Skrivet av xermalk:

Trevligt, Mycket Trevligt.

Nu behövs bara lite mer steampunk spel också.

Dishonored?

Inaktiv

Blir det här i samma klass som Witcher 2 kan det bli ett av de bättre spelen man lirat, någonsin.

Har inte lirat något bra cyberpunk sedan Shadowrun till SNES ^^ , om nu inte Deus Ex räknas dit?

Har dom hintat om något releasedatum alls? Nästa år eller längre bort?

Medlem
Skrivet av Salami:

Jag äger Witcher 2 sen releasen men möjligen bara spelat 1-2h. Älskar verkligen djupa och äkta RPG men är ändå något som gör att jag inte får för mig att starta det.

Något i mig säger att striderna och action styrningen kommer göra mig frustrerad.

Någon som kan berätta mer om hur striderna är längre fram i spelet och hur bra "konsoll" spelare man måste vara ?

Jag är mer för turnbased/pause number combat tex BG/2 och Nwn2 systemen.

Men spelet tilltalar mig och känner alltid en viss sorg över jag inte spelat klart det än.

Bara kör för fan, sluta analysera...gillar du inte det efter 1 timmes spelande så kan du skita i det.

Det är ett bra spel, men inte pga striderna (vilket RPG är det?!?).

Inaktiv

ja!!!

äntligen lite vuxengodis

Medlem
Skrivet av Woffen:

Xermalk, Dishonored är väl lite steampunk?

Blir Cyberpunk ens hälften så bra som the witcher 1/2 blir det ett garanterat köp.

Indeed, men man kan aldrig få för mycket steampunk
Vill dock ha mer steampunk rpg's. Arcanum var ju helt underbart när det kom. Prefekt blandning mellan magi och steampunk/tech.

Tyvärr var mp/coop i spelet uruselt :<

Jag hoppas de hittar en bättre titel på sin produkt. Vad det gäller att de vill utmana andra actionspel, vill jag kasta om fråga. Vilka andra actionspel kan mäta sig med "The Witcher 2"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar