Har du varit i Kreta?

Medlem
Har du varit i Kreta?

Om precis en vecka (16 augusti) reser jag bort till Kreta i Grekland under en vecka. Det är därför ett perfekt tillfälle för er, som har varit där, att tipsa mig om vad man bör göra, restauranger ni rekommenderar och kanske vad jag bör undvika.

Brain har redan tipsat mig om "Milos Ön" och "Samariaravinen". Det tackar jag enormt mycket för, ser väldigt intressant ut!

Tack på förhand!
Walter

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Har du varit i Kreta?

Jag har varit där. Bodde en bit utanför Chania. Något jag varmt kan tipsa om är att åka med Kapten Nick och hans glasbåt. Du får se ett nedskjutet WW2-plan, bläckfiskar, snorkla lite i korallrev bland fiskar m.m.

Hittade en hemsida som du kan besöka för lite mer info. Den är lite B, men den har i alla fall info
http://www.captainnickchania.com/

Medlem

Varit där, helt sjukt nice! Typ så jag minns det så har inga tips mer än att vattnet och vädret är gudomligt.

edit: tror det finns något djur i vattnet som skadar en om man råkar störa en längre ut från stränderna, men är inte säker. Kan inte ens namnet på dom X)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har varit där ett par gånger. Är man intresserad av historia kan jag rekommendera att man åker och kollar in Knossos. Tänk på att det blir skitvarmt där då det ligger mellan berg som i en gryta. http://sv.wikipedia.org/wiki/Knossos

Medlem

Knossos är ganska coolt, sedan var vi på en palmsandstrand längst bort i östra delen. Resan på 7 mil tog väl minst fyra timmar enkel väg med flera nära-döden-ögonblick men när vi väl kom fram så var det underbart. Hade aldrig varit i en äkta palmskog förut.

Bor du på östra sidan ön så rekommenderar jag en trip dit, bor du på västra så är det ravinen som gäller. Det ska även finnas en underbar sandstrand på södra sidan av ön.

Gillar du vin och lerkrukor så finns det ett flertal guidade turer att åka på, kan vara lite kul att se något annat än turistfällorna. En annan självklarhet är ju att äta meze!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Samariaravinen är som sagt ett mycket hett (No pun intended) tips!

Finns även en finfin paintball-bana där om du vill prova på det i lite annorlunda miljö.

Och +1 på musse1's tips om Knossos.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Ha det så trevligt och var rädd om pengarna


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kom hem idag Fantastisk vecka med 35-37 grader på dagen och runt 30 vid midnatt. Exakt vart ska du på Kreta?

Medlem

Tack för alla tips och hälsningar!

Skrivet av fesken:

Jag kom hem idag Fantastisk vecka med 35-37 grader på dagen och runt 30 vid midnatt. Exakt vart ska du på Kreta?

Hotellet heter "Sunwing Resort & Spa Makrigialos".


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar