Nu kan du beställa Ouya-konsolen

Robot
Nu kan du beställa Ouya-konsolen

Kickstarter-kampanjen är över. Nu finns den Android-baserade konsolen ute för förbokning.


Medlem
Nu kan du beställa Ouya-konsolen

Japp, sign me up!

Medlem

Nja, väntar och ser vad det blir av den efter tag. Vilka spel som kommer att släppas osv.

Medlem

Tänker nog vänta ett tag för att se hur den utvecklar sig men blir nog att slå till framåt vårkanten.

Medlem

Förbokar inte, då jag inte vet vad det är riktigt, men jag håller ett öga öppet!

Medlem

Vill inte ha den!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Skippar nog det.

Medlem

Förstår inte riktigt varför alla är så peppade på detta. sätt en dosa i PCn typ? Eller koppla PCn till TVn. Lite halvbäsigt men vafan 9 miljoner doller för lite bekvämlighet. Hade ju kunnat gjort något riktigt fränt för dom pengarna. Det här känns ju rätt "meh".


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Om man skulle få en bra film-fjärrkontroll så skulle jag kunna köpa den för XBMC.

Ioförsig så lär ju XBMC's androidfjärr-app fungera till den där med skulle jag kunna tro.

Medlem

Lika mycket att ha som en Nokia.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser mycket fram emot den här konsollen, billig och lätt att utveckla till. Mitt eget intresse för android och iOS utveckling spelar nog in då jag tycker att det är meningslöst att lira på små mobiler eller paddor.

Medlem

Ja. Jag ska köpa en stationär mobil som blir utdaterad efter 1-2 månader


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Blir kanske ett köp, kostar ju inte mer än ett spel till xboxen som är slut på 6-7h. Det har blivit mycket indie, dosbox och emulator på senare år sen AAA hysterin dök upp och gameplay blev ett minne blått, alla dessa satans spel som designas för att ALLA ska kunna förstå och tycka det är kul blir lätt tråkiga för oss som är 30+ och lirat tv/dator-spel sen c64an. Kan dock tycka att det är lite onödigt dumsnålt med bara 1gb ram när minne nästan är gratis idag. Men varför förköpa? Känns lite som grisen i säcken just nu.

Medlem

jag är intresserad av en, men jag tror jag behöver skaffa en tv först, och inte heller jag förstår riktigt vad den ska vara helt bra för än. men det lär väl bli uppenbart framöver.

Medlem

Väntar tills den e släppt å blivit uppdaterad. I dagens samhälle släpps spelrelaterade saker halvfärdiga.

Inaktiv

Har redan en sån där.. HTC Sensation!

Medlem

Om man laddar hem en nes emulator så kan den där lilla prylen vara rolig att ha med sig till vänner osv

KoP
Medlem

Ser inget behov av den här. Så nej, blir inget köp.

Medlem
Skrivet av Msiden:

Om man laddar hem en nes emulator så kan den där lilla prylen vara rolig att ha med sig till vänner osv

Det där är tyvärr det enda den är intressant för i dagsläget. Men det är ingen liten punkt...

phi
Medlem

Inte intressant förrän den faktiskt är färdigutvecklad och släppt.

Medlem

Blir nog ett köp, kul med nått annat än boxen och pcn

Medlem

Utan att veta något om vad för roliga spel som kommer så tror jag att jag avstår, visar det sig komma mycket roliga spel så kan jag tänka mig ett köp.

gnu
Medlem

ett par tiotusen sålda konsoller är inte vad jag skulle kalla succé.
Vem vill utveckla för en sån liten anvädarbas?

Medlem
Skrivet av Preed:

Förstår inte riktigt varför alla är så peppade på detta. sätt en dosa i PCn typ? Eller koppla PCn till TVn.

Jag har haft PC:n kopplad till TV:n så länge jag kan minnas, ändå beställde jag Ouya.

Främst då de mindre tekniskt belevade i familjen själva ska kunna spela enkla och billiga spel och emulatorer på TV:n utan krångel. Om du inte ser någon nytta med konsolen, så är det för du inte tillhör målgruppen och saknar intuition att se bortom dina egna behov.

Medlem
Skrivet av gnu:

ett par tiotusen sålda konsoller är inte vad jag skulle kalla succé.
Vem vill utveckla för en sån liten anvädarbas?

Det har varit 50 000 förbokningar redan genom kickstarter.

Det kan jämföras med exempelvis Pandora, som förbokades i 4000 exemplar och sedan inte har sålt så värst mycket mer. och det var två år sedan.

Ändå, så har det släppts 10 program, spel eller uppdateringar till den konsolen bara senaste veckan. Du underskattar hur mycket entusiasterna gör för något de tycker om. Sedan bör det betänkas att Ouya inte behöver specifika utvecklare, då de tar del av utbudet som finns och släppts till Google Play (Android market).

Inaktiv

Lite mindre än 800 kronor? Kollade nyligen och det var ca 840 kronor.
Visst ändå inte mycket pengar, men ville påpeka

Medlem

Lär inte förboka det, möjligtvis ett köp efter ett halvår på marknaden för att se hur den utvecklats. Systemmässigt sett så känns det ju bara som en mobil.. så det lär ju inte bli de fetaste spelen direkt, och allt snack om emulatorer... ska man lira äldre spel så kör man de original! svårare än så är det inte.

Medlem

Ingen förbokning men helt klart intressant. Tror dess begränsade hårdvara och öppna format kommer kunna leda till mycket kreativitet. Får hålla ögonen på denna. Eventuellt skaffar jag en senare för att utveckla mot den.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Preed:

Förstår inte riktigt varför alla är så peppade på detta. sätt en dosa i PCn typ? Eller koppla PCn till TVn.

Jag har haft PC:n kopplad till TV:n så länge jag kan minnas, ändå beställde jag Ouya.

Främst då de mindre tekniskt belevade i familjen själva ska kunna spela enkla och billiga spel och emulatorer på TV:n utan krångel. Om du inte ser någon nytta med konsolen, så är det för du inte tillhör målgruppen och saknar intuition att se bortom dina egna behov.

Skrev ju att jag förstod men tyckte det inte direkt motiverade den största Kickstarter succén hittils.

Anledningen till att jag tog upp det var att jag spekulerar i om det bara är tech-hype, som kan spridas snabbt på nätet. Och eventuellt baseras på lite luddiga saker.


signatur

subterranean homesick alien

Var försiktiga så att ni inte blir blåsta på pengarna. Jag har väldigt, väldigt stora tvivel på det här, men jag hoppas att jag har fel.

12
Skriv svar