Origin uppdaterat – nu med bättre prestanda

Robot
Origin uppdaterat – nu med bättre prestanda

Bland annat utseende och prestanda förbättras för Electronic Arts speltjänst i version 9.0.

#electronic-arts


Medlem
Origin uppdaterat – nu med bättre prestanda

Seriöst, Origin ser tiogånger bättre ut än steam

Medlem
Medlem

Samma hemska översättningar och generellt kassa utseende dock
Inget man startar om man inte måste

Medlem

Origin har blivit ett riktigt trevligt program faktiskt på så kort tid, enklare och renare gränssnitt går nog inte få. Även värt nämna att Steam tar 128mb medans origin bara tar 68 mb RAM efter uppdateringen, något för de som klagar att origin bara tar resurser har något bita i.

Medlem
Skrivet av Xixor:

Origin har blivit ett riktigt trevligt program faktiskt på så kort tid, enklare och renare gränssnitt går nog inte få. Även värt nämna att Steam tar 128mb medans origin bara tar 68 mb RAM efter uppdateringen, något för de som klagar att origin bara tar resurser har något bita i.

PC-spelare gillar bara att gnälla oavsett vad det är.
Tycker själv att det är riktigt skumt att EA blev utnämnd till världens sämsta företag av gnällspikar.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Xixor:

Origin har blivit ett riktigt trevligt program faktiskt på så kort tid, enklare och renare gränssnitt går nog inte få. Även värt nämna att Steam tar 128mb medans origin bara tar 68 mb RAM efter uppdateringen, något för de som klagar att origin bara tar resurser har något bita i.

PC-spelare gillar bara att gnälla oavsett vad det är.
Tycker själv att det är riktigt skumt att EA blev utnämnd till världens sämsta företag av gnällspikar.

Håller med om det var tvunget vara ett spelföretag, skulle de tagit Activision istället, bara det namnet får mig nästan spy galla för att mjölka alla finniga 15 åringar som inte vet vad ett bra spel är.

Medlem

Vad kul att spellistan i Origin blev helt oanvändbar nu bara.

Trots att jag både har Close Quarters och BTK installerat, står det att bara CQ är installerat. Märkligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Rasmus96:

Seriöst, Origin ser tiogånger bättre ut än steam

Vad är det som ser bättre ut, att det är tomt som en öken?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker det ser väldigt snyggt ut. Origin är snyggare än vad Steam är, det är inget nytt.

Däremot finns det andra problem, som att det är bara EA's spel där, men det är väl inte så konstigt...

Ett stort gilla är att man äntligen kan se "Time Played".

Medlem
Skrivet av Typh00n:

Jag tycker det ser väldigt snyggt ut. Origin är snyggare än vad Steam är, det är inget nytt.

Varför likställs bloat så ofta med snyggt?
Speciellt spelbiblioteket är så värdelöst gjort i Origin som det är nu.

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Typh00n:

Jag tycker det ser väldigt snyggt ut. Origin är snyggare än vad Steam är, det är inget nytt.

Varför likställs bloat så ofta med snyggt?
Speciellt spelbiblioteket är så värdelöst gjort i Origin som det är nu.

Det är ju hur bra som helst nu när det är som på en mobil med ikoner, enklare översikt går det ju inte få, speciellt inte nu när man kan ändra storleken på dem.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Rasmus96:

Seriöst, Origin ser tiogånger bättre ut än steam

Vad är det som ser bättre ut, att det är tomt som en öken?

Ljusare färger är trevligare att kolla på än steams oändliga grå svarta, dessutom är det ytterst trevligt att se sina spel som spelfodral istället för små ikoner som i steam

Medlem
Skrivet av Xixor:

Origin har blivit ett riktigt trevligt program faktiskt på så kort tid, enklare och renare gränssnitt går nog inte få. Även värt nämna att Steam tar 128mb medans origin bara tar 68 mb RAM efter uppdateringen, något för de som klagar att origin bara tar resurser har något bita i.

Ptja, Steam drar 60MB RAM och Origin drar 83MB för mig (med andra ord, inte värt att bry sig om vilket det än är), så det kanske är system-individuellt vad det drar. Får hoppas att CPU-buggen är fixad dock, brukar hoppa upp och maxa en kärna slumpmässigt.

Medlem
Skrivet av Xixor:
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Typh00n:

Jag tycker det ser väldigt snyggt ut. Origin är snyggare än vad Steam är, det är inget nytt.

Varför likställs bloat så ofta med snyggt?
Speciellt spelbiblioteket är så värdelöst gjort i Origin som det är nu.

Det är ju hur bra som helst nu när det är som på en mobil med ikoner, enklare översikt går det ju inte få, speciellt inte nu när man kan ändra storleken på dem.

Jag jämför det med Steams exakt likadan funktion som jag aldrig i mitt liv förstår hur man kan vilja använda såvida man inte har typ tre spel.

Med 200+ spel i listan blir det alldeles för mycket scrollande att hitta rätt.
Därför hade det varit trevligt med ett alternativ som inte är bloat.

Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Rasmus96:

Seriöst, Origin ser tiogånger bättre ut än steam

Vad är det som ser bättre ut, att det är tomt som en öken?

Ljusare färger är trevligare att kolla på än steams oändliga grå svarta, dessutom är det ytterst trevligt att se sina spel som spelfodral istället för små ikoner som i steam

Jag har "spelfodral" i STEAM, du vet att du kan ändra vyn i STEAM genom att kolla i inställningarna.

Vad det gäller de gråa och svarta bakgrunderna, tycker jag det ger en mer seriös prägel än Origins pumpa-färg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Origin suger!

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Xixor:
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Typh00n:

Jag tycker det ser väldigt snyggt ut. Origin är snyggare än vad Steam är, det är inget nytt.

Varför likställs bloat så ofta med snyggt?
Speciellt spelbiblioteket är så värdelöst gjort i Origin som det är nu.

Det är ju hur bra som helst nu när det är som på en mobil med ikoner, enklare översikt går det ju inte få, speciellt inte nu när man kan ändra storleken på dem.

Jag jämför det med Steams exakt likadan funktion som jag aldrig i mitt liv förstår hur man kan vilja använda såvida man inte har typ tre spel.

Med 200+ spel i listan blir det alldeles för mycket scrollande att hitta rätt.
Därför hade det varit trevligt med ett alternativ som inte är bloat.

Ja för alla har ju 200+ spel på sitt steam konto.....

Skrivet av Trappski:
Skrivet av Xixor:
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Typh00n:

Jag tycker det ser väldigt snyggt ut. Origin är snyggare än vad Steam är, det är inget nytt.

Varför likställs bloat så ofta med snyggt?
Speciellt spelbiblioteket är så värdelöst gjort i Origin som det är nu.

Det är ju hur bra som helst nu när det är som på en mobil med ikoner, enklare översikt går det ju inte få, speciellt inte nu när man kan ändra storleken på dem.

Jag jämför det med Steams exakt likadan funktion som jag aldrig i mitt liv förstår hur man kan vilja använda såvida man inte har typ tre spel.

Med 200+ spel i listan blir det alldeles för mycket scrollande att hitta rätt.
Därför hade det varit trevligt med ett alternativ som inte är bloat.

Du kan skapa egna mappar och gruppera spelen hur du vill. Ta en titt i inställningarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Rasmus96:

Seriöst, Origin ser tiogånger bättre ut än steam

Vad är det som ser bättre ut, att det är tomt som en öken?

Ljusare färger är trevligare att kolla på än steams oändliga grå svarta, dessutom är det ytterst trevligt att se sina spel som spelfodral istället för små ikoner som i steam

Öh, typ mer såhär då eller? http://imgur.com/8qO2t *fniss* men Finns ljusa teman till Steam också om du vill ha det. Bara GOOGLA! I övrigt må jag medge att jag gillar den nya QT versionen och Origins tema litegrann.


signatur

I don't feed trolls, I eat them.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Ja för alla har ju 200+ spel på sitt steam konto.....

200+ Kanske är i övre laget. Men redan vid 50-talet spel blir det snabbt mera oöverskådligt och det är garanterat relativt vanligt.

Fortfarande dåligt att man låser sig till att ha en bloatad lista för att visa sina spel. Alternativet innan var visserligen ganska klumpigt men kunde ha blivit bra om man faktiskt justerat listan lite. Istället får man det sämsta tänkbara alternativet.

Desura har nog fö. den bästa listan av alla. Den är kompakt men fortfarande tydlig.
Steams liknande alternativ har alldeles för feta rader för att vara smidigt.

Medlem

Jobbigt att EA slutat släppa via Steam, hade varit bättre med en plattform för köp av spel.

Medlem
Skrivet av Dralion:

Jobbigt att EA slutat släppa via Steam, hade varit bättre med en plattform för köp av spel.

Bättre varit om båda hade alla spel och man då kunde välja efter pris och sitt hat för EA...

Inaktiv
Skrivet av Xixor:

Origin har blivit ett riktigt trevligt program faktiskt på så kort tid, enklare och renare gränssnitt går nog inte få. Även värt nämna att Steam tar 128mb medans origin bara tar 68 mb RAM efter uppdateringen, något för de som klagar att origin bara tar resurser har något bita i.

Dum formulering. Hur mycket RAM ett program "tar" beror mycket på hur mycket RAM du har och använts av övriga tjänster. Dessutom är inte RAM det största problemet utan den CPU kraft som Origin roffar åt sig under spelandets gång som är ett irritationsmoment.

Varför inte bara avsluta steam/origin under tiden som spelet är igång, varför måste det vara igång alls. Detta eviga påtvingandet av tjänster man inte nyttjar, apple-stuk!

Medlem

Nä usch vad Origin känns slemmigt nu på nåt sätt. Föredrog föregående version..... Listan över spel är ju hemsk!

Medlem

Vet inte varför alla hatar origin, har funkat mycket bättre för mig än vad steam har gjort iaf. Sen fattar jag inte varför steam har så många fanboys, samma princip som origin. Inte direkt så att du kan spela valve spel utan steam klienten.. Men man lär ju få massa dislikes eftersom det är inne att hata EA för tillfället.

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Vet inte varför alla hatar origin, har funkat mycket bättre för mig än vad steam har gjort iaf. Sen fattar jag inte varför steam har så många fanboys, samma princip som origin. Inte direkt så att du kan spela valve spel utan steam klienten.. Men man lär ju få massa dislikes eftersom det är inne att hata EA för tillfället.

+1

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Vet inte varför alla hatar origin, har funkat mycket bättre för mig än vad steam har gjort iaf. Sen fattar jag inte varför steam har så många fanboys, samma princip som origin. Inte direkt så att du kan spela valve spel utan steam klienten.. Men man lär ju få massa dislikes eftersom det är inne att hata EA för tillfället.

Är bara för att EA har gjort det och precis som du säger det är inne att hata EA, då spelar det ingen roll hur bra det än är, bara folk har något att klaga och gnälla över.

Medlem

Skriv något positivt om Steam, få likes.
Skriv något positivt om Origin, få dislikes.

Bra med lite konkurrens tycker jag, hoppas att Origin kan konkurrera.

123
Skriv svar