Valve börjar sälja annan mjukvara via Steam

Medlem

Punkbuster for Photoshop?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Valpnos:

Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.

Ingen tvingar mig att använda, det var då nyheter. Å högt upplysta Valpnos (lol), förklara för mig hur jag ska kunna spela Half Life 2, Tf2 eller liknande på PC utan Steam?
För nog ska jag väl ha rätten att komma åt mina hederligt köpta spel..?
Snart kommer väl valfri Pc fanboy med ytterligare en idiotisk kommentar som helt saknar mening i denna nyhet (ojdå, för sent). Nå, Steam lyckas iaf bra med att få kunder som varken behöver tänka eller ifrågasätta, pappa Valve vet ju alltid bäst. Det blir nog bra det pojkar, låt andra tänka åt er...

OnT:
Låter faktiskt bra, tycker Steam kan starta sitt eget Linux OS, en Steam dist, och ta sina desperata/hjärntvättade fanboys med sig. De är ju värre än Apples fanatiker, löjligt...
Sen att ett DRM system skulel gå emot allt vad Linux och frihet står för, det fattar ni väl ändå inte. Det är ju tack vare sådana som DRM på Pc numera är regel, och rättigheter är något som spelare där inte heller ska ha.

Nu får du ju för fan lugna ner dig lite. Steam är en bra tjänst, så bra att den kopieras till höger och vänster med mer eller mindre lyckade resultat. Men att den skulle ha fanbois ala Apple, det var ju att ta i.
Däremot fattar jag inte vad folk har emot Steam förutom priserna. Noll problem med tjänsten (förutom då den var hackad..). Jämför du med Origin som man blev påtvingad om man ville ha BF3 så är det ju som natt och dag.
Och några jäkla DRM problem har jag inte sett och jag har väll en 250 spel där. Både lite äldre och helt nya.

Så, skriv en lista på vad det är som är så förbannat svårt, jobbigt eller fel med tjänsten.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Och vips så blev Gabes tidigare uttalande mer logiskt. Klart man vill ha så lite konkurenter som möjligt när man ska börja kränga icke-spel via steam.

Inaktiv

Med tanke på detta så är det ju inte konstigt att Gabe grinar illa pga Windows 8. Surt sa räfven, för honom. Är personligen inget stort fan av Steam.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Satheus:

Hur lång tid kommer det ta tror ni innan Steam blir operativ system? Någon?

Kodat på linux, och gratis?

De är ju inte helt omöjligt då dom får bättre prestanda där än i Windows, samt att Linux delen är ju snart klar..

Medlem
Skrivet av Molotov:

Steam? Det var det man installerade en gång i tiden för hl2?

Har aldrig använt skiten annars.

Hur kan du döma ut det då? om du inte använt det...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av Horniak:

Vad konstigt att Gabe Newell pratar skit om Win8 marketplace (ironi)

Preath: Well deras Reor kan ju vara fina men deras normalpriser är ju skyhöga...

Satheus, inget är gratis.

Linux är ju gratis? Massor med saker är gratis.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Valpnos:

Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.

Ingen tvingar mig att använda, det var då nyheter. Å högt upplysta Valpnos (lol), förklara för mig hur jag ska kunna spela Half Life 2, Tf2 eller liknande på PC utan Steam?
För nog ska jag väl ha rätten att komma åt mina hederligt köpta spel..?
Snart kommer väl valfri Pc fanboy med ytterligare en idiotisk kommentar som helt saknar mening i denna nyhet (ojdå, för sent). Nå, Steam lyckas iaf bra med att få kunder som varken behöver tänka eller ifrågasätta, pappa Valve vet ju alltid bäst. Det blir nog bra det pojkar, låt andra tänka åt er...

OnT:
Låter faktiskt bra, tycker Steam kan starta sitt eget Linux OS, en Steam dist, och ta sina desperata/hjärntvättade fanboys med sig. De är ju värre än Apples fanatiker, löjligt...
Sen att ett DRM system skulel gå emot allt vad Linux och frihet står för, det fattar ni väl ändå inte. Det är ju tack vare sådana som DRM på Pc numera är regel, och rättigheter är något som spelare där inte heller ska ha. Men vad gör det, Steam erbjuder ju en digital kopia av spelet vilket är mer värt än rätten att bruka spelet.
Tänk när steam börjar erbjuda sig att rösta åt dig också, deklarera och varför allt annat i vardagen?
Bara följa det snälla företagets exempel så blir allt bra för de vill ju alla vårt bästa. Mässa det 3ggr innan du går till sängs så får du nog en Steam rea till jul om du är snäll XD

Hade inte brytt mig om det hade varit konstruktiv kritik men princip alla dina kommentarer om Steam har varit gnäll tillsammans med namecalling.

Medlem
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Kaleid:

Achievements i program?

"Grattis!
Du har tryckt backspace 5000 ggr
Dummerjöns achievement vunnen."

http://channel9.msdn.com/achievements/visualstudio

Ah fy h-lvete. Ska man i framtiden ha kakspår som leder till skolan för att lura barnen till skolan?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Valpnos:

Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.

Ingen tvingar mig att använda, det var då nyheter. Å högt upplysta Valpnos (lol), förklara för mig hur jag ska kunna spela Half Life 2, Tf2 eller liknande på PC utan Steam?
För nog ska jag väl ha rätten att komma åt mina hederligt köpta spel..?
Snart kommer väl valfri Pc fanboy med ytterligare en idiotisk kommentar som helt saknar mening i denna nyhet (ojdå, för sent). Nå, Steam lyckas iaf bra med att få kunder som varken behöver tänka eller ifrågasätta, pappa Valve vet ju alltid bäst. Det blir nog bra det pojkar, låt andra tänka åt er...

OnT:
Låter faktiskt bra, tycker Steam kan starta sitt eget Linux OS, en Steam dist, och ta sina desperata/hjärntvättade fanboys med sig. De är ju värre än Apples fanatiker, löjligt...
Sen att ett DRM system skulel gå emot allt vad Linux och frihet står för, det fattar ni väl ändå inte. Det är ju tack vare sådana som DRM på Pc numera är regel, och rättigheter är något som spelare där inte heller ska ha. Men vad gör det, Steam erbjuder ju en digital kopia av spelet vilket är mer värt än rätten att bruka spelet.
Tänk när steam börjar erbjuda sig att rösta åt dig också, deklarera och varför allt annat i vardagen?
Bara följa det snälla företagets exempel så blir allt bra för de vill ju alla vårt bästa. Mässa det 3ggr innan du går till sängs så får du nog en Steam rea till jul om du är snäll XD

Du var bättre på att trolla förut.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Molotov:

Steam? Det var det man installerade en gång i tiden för hl2?

Har aldrig använt skiten annars.

Hur kan du döma ut det då? om du inte använt det...

Jo jag använde det då

Nej jag är väll mer av den gamla skolan som inte tycker om när man binder upp sig osv mot företag.
Det betyder inte att jag bojkottar sånt här, måste ju köra med origin när jag spelar bf men använder det väll inte på nått annat sätt än att det bara startar då jag ska spela.
Hade alternativet utan funnits hade jag valt det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Horniak:

Preath: Well deras Reor kan ju vara fina men deras normalpriser är ju skyhöga...

Ja, precis. Det är sjukt att normalpriserna är högre än en fysisk kopia tillochmed. =/

Medlem
Skrivet av Satheus:

Hur lång tid kommer det ta tror ni innan Steam blir operativ system? Någon?

Kodat på linux, och gratis?

Ärligt tror du verkligen det blir gratis!
Tycker folk ska sluta fantisera att bara för att de tänker använda linux så blir det gratis. Steam gör knappast något gratis.

Undrar om de kan tänkas sälja win 8 där


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Nu får du ju för fan lugna ner dig lite. Steam är en bra tjänst, så bra att den kopieras till höger och vänster med mer eller mindre lyckade resultat. Men att den skulle ha fanbois ala Apple, det var ju att ta i.
Däremot fattar jag inte vad folk har emot Steam förutom priserna. Noll problem med tjänsten (förutom då den var hackad..). Jämför du med Origin som man blev påtvingad om man ville ha BF3 så är det ju som natt och dag.
Och några jäkla DRM problem har jag inte sett och jag har väll en 250 spel där. Både lite äldre och helt nya.

Så, skriv en lista på vad det är som är så förbannat svårt, jobbigt eller fel med tjänsten.

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar. Du säger att Origin är påtvingat om man vill spela BF3, medans Steam inte är påtvingat för att spela spel? Kan du inte nämna ett par spel som använder sig av Steams funktioner utan att behöva Steam igång för att kunna spela? För ja, BF3 använder sig av de funktioner som finns tillgängliga i Origin.
Säg, vad är skillnaden med ett spel som använder Origin jämnfört med ett som använder Steam?

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Inte undra på Gabe pissar på Windows 8 och deras "app store", är ju en direkt konkurrent.

Många fattade inte varför gabe dissade MS för win8 o app store.
Undrar om de fattar nu??


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Valpnos:

Snart kommer Grumbledock med sitt obligatoriska whine på en tjänst som ingen tvingar honom att använda.

Ingen tvingar mig att använda, det var då nyheter. Å högt upplysta Valpnos (lol), förklara för mig hur jag ska kunna spela Half Life 2, Tf2 eller liknande på PC utan Steam?
För nog ska jag väl ha rätten att komma åt mina hederligt köpta spel..?
Snart kommer väl valfri Pc fanboy med ytterligare en idiotisk kommentar som helt saknar mening i denna nyhet (ojdå, för sent). Nå, Steam lyckas iaf bra med att få kunder som varken behöver tänka eller ifrågasätta, pappa Valve vet ju alltid bäst. Det blir nog bra det pojkar, låt andra tänka åt er...

OnT:
Låter faktiskt bra, tycker Steam kan starta sitt eget Linux OS, en Steam dist, och ta sina desperata/hjärntvättade fanboys med sig. De är ju värre än Apples fanatiker, löjligt...
Sen att ett DRM system skulel gå emot allt vad Linux och frihet står för, det fattar ni väl ändå inte. Det är ju tack vare sådana som DRM på Pc numera är regel, och rättigheter är något som spelare där inte heller ska ha.

Nu får du ju för fan lugna ner dig lite. Steam är en bra tjänst, så bra att den kopieras till höger och vänster med mer eller mindre lyckade resultat. Men att den skulle ha fanbois ala Apple, det var ju att ta i.
Däremot fattar jag inte vad folk har emot Steam förutom priserna. Noll problem med tjänsten (förutom då den var hackad..). Jämför du med Origin som man blev påtvingad om man ville ha BF3 så är det ju som natt och dag.
Och några jäkla DRM problem har jag inte sett och jag har väll en 250 spel där. Både lite äldre och helt nya.

Så, skriv en lista på vad det är som är så förbannat svårt, jobbigt eller fel med tjänsten.

NR 1 Jag får hela tiden installera om samt spela om mina spel från början om jag inte spelar dem på en månad.
Så en lista behövs inte det räcker med 1 stort fel.
Har haft konto sedan steam startades men vill inte lägga mer spel där innan suporten fixar detta. Detta har felat sedan Batman AA släptes så tiden för suporten är tydligen oändlig o de har fått skanna min dator o inga fel finns.

Så även om tjänsten är bra så finns det anledning för en del kunder att inte vara nöjda.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Molotov:

Steam? Det var det man installerade en gång i tiden för hl2?

Har aldrig använt skiten annars.

Hur kan du döma ut det då? om du inte använt det...

Jo jag använde det då

Nej jag är väll mer av den gamla skolan som inte tycker om när man binder upp sig osv mot företag.
Det betyder inte att jag bojkottar sånt här, måste ju köra med origin när jag spelar bf men använder det väll inte på nått annat sätt än att det bara startar då jag ska spela.
Hade alternativet utan funnits hade jag valt det.

nej, origin är väl ingen höjdare. Jag gör precis som du. Men Steam och Impulse (innan det blev gamestop) har alltid funkat väldigt bra för mig. Skönt att ha allt samlat och man slipper leta patchar. Bind upp sig tycker jag inte man gör, inte så att det stör iaf. Spelen måste ju ändå vara installerade för att man ska kunna spela dem oavsett om man kör via Steam eller inte.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av jonas:
Skrivet av Satheus:

Hur lång tid kommer det ta tror ni innan Steam blir operativ system? Någon?

Kodat på linux, och gratis?

De är ju inte helt omöjligt då dom får bättre prestanda där än i Windows, samt att Linux delen är ju snart klar..

Beror lite på hur man mäter. Skulle jag skala ner win enbart för spel så får jag bättre flyt än linux.
Men det handlar ju mer om konkurrens försäljning än vad som är bäst!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

IMO, om detta ska vara intressant beror helt på prissättningen.

Tar de lika hutlöst betalt som de gör för sina spel, så kommer i alla fall inte jag handla något.

Det skulle vara ifall de har någon ordentlig rea, vilket är enda gången det känns värt att göra inköp på Steam.

SE

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Horniak:

Vad konstigt att Gabe Newell pratar skit om Win8 marketplace (ironi)

Preath: Well deras Reor kan ju vara fina men deras normalpriser är ju skyhöga...

Satheus, inget är gratis.

Linux är ju gratis? Massor med saker är gratis.

Gratis... yeah right... Vet du vad det kostar för ett företag att använda redhat med supportavtal? Och tro mig, i stora företag är det uteslutet att köra ett OS utan supportavtal.

Och kom inte med "det är ju supporten som kostar", då det till och med är billigare med windows + support i många fall.

Eller att det skulle vara onödigt med support. Den dagen du driftar applikationer som kostar miljonbelopp för företag när de strular så kommer du inse att det behövs några i andra änden som kan stå till svars för och ge ersättning när buggar i OS'et osv är orsaken till problemen.

Skrivet av Horniak:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Horniak:

Vad konstigt att Gabe Newell pratar skit om Win8 marketplace (ironi)

Preath: Well deras Reor kan ju vara fina men deras normalpriser är ju skyhöga...

Satheus, inget är gratis.

Linux är ju gratis? Massor med saker är gratis.

Gratis... yeah right... Vet du vad det kostar för ett företag att använda redhat med supportavtal? Och tro mig, i stora företag är det uteslutet att köra ett OS utan supportavtal.

Och kom inte med "det är ju supporten som kostar", då det till och med är billigare med windows + support i många fall.

Eller att det skulle vara onödigt med support. Den dagen du driftar applikationer som kostar miljonbelopp för företag när de strular så kommer du inse att det behövs några i andra änden som kan stå till svars för och ge ersättning när buggar i OS'et osv är orsaken till problemen.

Här kan du ladda ner vilken linux som helst gratis lagligt. Gratis är det att använda linux för det kostar ingenting för i alla fall mig att använda det.

http://www.linux.com/directory/Distributions/desktop

Min personliga favorit är Xubuntu!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Horniak:

Vad konstigt att Gabe Newell pratar skit om Win8 marketplace (ironi)

Preath: Well deras Reor kan ju vara fina men deras normalpriser är ju skyhöga...

Satheus, inget är gratis.

Linux är ju gratis? Massor med saker är gratis.

Gratis... yeah right... Vet du vad det kostar för ett företag att använda redhat med supportavtal? Och tro mig, i stora företag är det uteslutet att köra ett OS utan supportavtal.

Och kom inte med "det är ju supporten som kostar", då det till och med är billigare med windows + support i många fall.

Eller att det skulle vara onödigt med support. Den dagen du driftar applikationer som kostar miljonbelopp för företag när de strular så kommer du inse att det behövs några i andra änden som kan stå till svars för och ge ersättning när buggar i OS'et osv är orsaken till problemen.

Här kan du ladda ner vilken linux som helst gratis lagligt. Gratis är det att använda linux för det kostar ingenting för i alla fall mig att använda det.

http://www.linux.com/directory/Distributions/desktop

Min personliga favorit är Xubuntu!

Kul ... Är ju gratis för alla privat installationer. Men du har tydligen inte förstått vad det kostar för ett företag att köra linux...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Horniak:

Vad konstigt att Gabe Newell pratar skit om Win8 marketplace (ironi)

Preath: Well deras Reor kan ju vara fina men deras normalpriser är ju skyhöga...

Satheus, inget är gratis.

Linux är ju gratis? Massor med saker är gratis.

Gratis... yeah right... Vet du vad det kostar för ett företag att använda redhat med supportavtal? Och tro mig, i stora företag är det uteslutet att köra ett OS utan supportavtal.

Och kom inte med "det är ju supporten som kostar", då det till och med är billigare med windows + support i många fall.

Eller att det skulle vara onödigt med support. Den dagen du driftar applikationer som kostar miljonbelopp för företag när de strular så kommer du inse att det behövs några i andra änden som kan stå till svars för och ge ersättning när buggar i OS'et osv är orsaken till problemen.

Här kan du ladda ner vilken linux som helst gratis lagligt. Gratis är det att använda linux för det kostar ingenting för i alla fall mig att använda det.

http://www.linux.com/directory/Distributions/desktop

Min personliga favorit är Xubuntu!

Och min personliga favorit i början av 90talet var Slackware, men vem bryr sig?

För dig nej, för mig nej. För företag med höga krav kostar det multum. Dvs produkten är inte HELT gratis.

Den marknadsföring linux får pga att privatpersoner kan använda det utan att betala är nog värt sin nätta summa $$$. Se bara här hur folk lovordar alla möjliga linuxdistar.

edit: Beror på lite hur man ser det om man ska tolka det som gratis eller ej. Då jag vet vad det kostar att köra en linuxdist där företaget bakom verkligen backar upp den och står för att den ska klara av det de säger att den gör, går in och ersätter vid problem och skapar patchar om det skulle visa sig vara buggar.. Dvs riktig support.. Tycker inte det är gratis att köra OS'et.

Använder man det bara i hemmamiljö och inte har några jättekrav så är det en helt annan sak.

Hur som haver så drar de in sina pengar på ett eller annat sätt..

Skrivet av Horniak:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Horniak:

Vad konstigt att Gabe Newell pratar skit om Win8 marketplace (ironi)

Preath: Well deras Reor kan ju vara fina men deras normalpriser är ju skyhöga...

Satheus, inget är gratis.

Linux är ju gratis? Massor med saker är gratis.

Gratis... yeah right... Vet du vad det kostar för ett företag att använda redhat med supportavtal? Och tro mig, i stora företag är det uteslutet att köra ett OS utan supportavtal.

Och kom inte med "det är ju supporten som kostar", då det till och med är billigare med windows + support i många fall.

Eller att det skulle vara onödigt med support. Den dagen du driftar applikationer som kostar miljonbelopp för företag när de strular så kommer du inse att det behövs några i andra änden som kan stå till svars för och ge ersättning när buggar i OS'et osv är orsaken till problemen.

Här kan du ladda ner vilken linux som helst gratis lagligt. Gratis är det att använda linux för det kostar ingenting för i alla fall mig att använda det.

http://www.linux.com/directory/Distributions/desktop

Min personliga favorit är Xubuntu!

Och min personliga favorit i början av 90talet var Slackware, men vem bryr sig?

För dig nej, för mig nej. För företag med höga krav kostar det multum. Dvs produkten är inte HELT gratis.

Den marknadsföring linux får pga att privatpersoner kan använda det utan att betala är nog värt sin nätta summa $$$. Se bara här hur folk lovordar alla möjliga linuxdistar.

edit: Beror på lite hur man ser det om man ska tolka det som gratis eller ej. Då jag vet vad det kostar att köra en linuxdist där företaget bakom verkligen backar upp den och står för att den ska klara av det de säger att den gör, går in och ersätter vid problem och skapar patchar om det skulle visa sig vara buggar.. Dvs riktig support.. Tycker inte det är gratis att köra OS'et.

Använder man det bara i hemmamiljö och inte har några jättekrav så är det en helt annan sak.

Hur som haver så drar de in sina pengar på ett eller annat sätt..

För privata är det gratis, alltså är det gratis för oss.

För företag är det kostnad, alltså kostar det för DEM, inte för oss privata människor.

Medlem

Kan se det framför mig, den totala användbarheten av steam overlay i photoshop!


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Detta låter precis som att säga att jag vill köpa en dator med Mac men vill inte köpa den från Apple. Passar det inte får man helt enkelt titta på andra aktörer och produkter.

Att spela spel är ingen mänsklig rättighet. Är det så att du inte vill spela på tjänsten så spela något annat. Finns så sjukt många spel att spela där steam inte krävs.

Edit: Sedan att prata nedlåtande till andra användare är bara omoget. Väx upp. Det gäller även Valpnos. Grumble har rätt till sina åsikter också även om han inte tycker om Valve.

Snarast är det väl som att köpa en Mac men vilja kunna köra annan mjukvara än Apples? Som open office eller liknande...
Det jag stör mig på är egentligen inte Steam kravet på Valve spel, det är ok, men att kräva Steam för spel som inte ens har med Valve att göra är en annan sak. Jag är även emot FRA, IPRED, ACTA och liknande.
Jag är emot den massövervakning som sker i London, där en vanlig londonbo i snitt filmas 300ggr under en dag. Vi har slagits i årtusenden för att få rättigheter, men att företagen nu så lättvindigt ska kunna frånta oss dem utan att folk protesterar, det stör jag mig på.

Innan Steam kunde jag fritt byta/sälja/låna ut spel, jag kunde fritt uttrycka mina åsikter på alla spelforum utan att riskera reprimander, och skulel jag eller någon annan missbruka mitt konto så förlorar jag inte hela min spelasmling, bara det spel/konto som misskött sig.
Visst, Steam är smidigt och enkelt det inser jag med, men samma sak kan sägas om Kinas diktatur. Folket behöver inte heller bry sig, staten sköter allt åt dem, samma med Steam. Jag vet att de flesta är flockdjur och gärna bara följer vad herden säger, men jag tycker det är minst lika viktigt att våga tänka själv, slåss för sina rättigheter och inte bara acceptera allt från "högre ort".

Inte det viktigaste kanske, men jag bryr mig för jag vet hur lätt sådan kan missbrukas. Först är det spel, sen blir det övrig mjukvara, vart ska det sluta?
Säg att ditt Steam konto blir hackat och plötsligt ryker inte bara dina spel, utan även office/antivirus/al mjukvara du köpt i samma veva. Att få tillbaka den tar tid och/eller pengar, långt från optimalt.
Sak samma sak gälla med bilar?
Att Volvo ska bestämma när (om) du får köra? Att du inte får köra din bil utan att ha Wifi igång så de kan "verifiera föraren"?
Varför ska man acceptera vilken skit som helst bara för att det gäller mjukvara, saker som hårdvara aldrig skulle komma komma undan med?
Länge Leve Gabe, vår befriare? (pun intended)

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

För privata är det gratis, alltså är det gratis för oss.

För företag är det kostnad, alltså kostar det för DEM, inte för oss privata människor.

Varför upprepar du det jag skriver?

Inaktiv

Steam är bäst!

Medlem

Ähh, Valve vill ju bara överleva när Microsoft börjar med sin egen sälj och nedladdningstjänst, är det ingen som har uppfattat det? Tänk er själva att behöva följa regler som Microsoft sätter för att få någon inkomst alls.
Ser fram emot Steams Sommarrea med Photoshop och Autodesk Maya i täten, vore fint det.
Offtopic Topic:
Och sedan är det inte Linux som är produkten hos Red Hat. Det är själva supporten. Tjänster kostar om man vill ha bra service vilket Red Hat förmodligen består med.


signatur

I don't feed trolls, I eat them.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ord

Det här var ett av de mest nedlåtande inläggen jag läst på FZ. Bara för att vi inte håller med dig på alla punkter så betyder det inte att vi inte kan tänka själva. Sen så har du så fel på flertalet punkter att det nästan gör ont.

T.ex.

1: "jag kunde fritt uttrycka mina åsikter på alla spelforum utan att riskera reprimander"

Det kan du fortfarande, eller har du eller någon annan blivit bannad från att spela dina spel pga detta? Tror knappast det.

2: "och skulel jag eller någon annan missbruka mitt konto så förlorar jag inte hela min spelasmling, bara det spel/konto som misskött sig"

Det är inte så anti-fusk systemet på steam fungerar. Fuskar du i ett GoldSrc spel så blar du bara bannad i Valves GoldSrc spel. Samma sak med Source motorn. Efter det är det per game basis. Fuskar du i MW1 så kan du fortfarande lira MW2.

3: "Jag är emot den massövervakning som sker i London, där en vanlig londonbo i snitt filmas 300ggr under en dag."

Wat?

Sen finns det ju punkter jag håller med dig om, det hade varit najs att kunna byta ut spel, och steams offline-läge suger. Men men, klagar man tillräckligt länge så åtgärdar dom det.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

123
Skriv svar