"Cyberpunk är lika moget som Witcher – och lika brutalt"

Medlem

Witcher var fan inte moget.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Witcher var fan inte moget.

Jo, om du jämför med alla andra RPG spel.

Medlem

Kan inte mer än att längta.

Medlem
Skrivet av Salami:

Jag äger Witcher 2 sen releasen men möjligen bara spelat 1-2h. Älskar verkligen djupa och äkta RPG men är ändå något som gör att jag inte får för mig att starta det.

Något i mig säger att striderna och action styrningen kommer göra mig frustrerad.

Någon som kan berätta mer om hur striderna är längre fram i spelet och hur bra "konsoll" spelare man måste vara ?

Jag är mer för turnbased/pause number combat tex BG/2 och Nwn2 systemen.

Men spelet tilltalar mig och känner alltid en viss sorg över jag inte spelat klart det än.

Striderna blir lättare då du blir van, dock kan fortfarande vissa fiender/bossar vara riktigt utmanande, på ett bra sätt. I början är TW2 väldigt svårt, men så fort man kommit bort från slottet och börjat questa i nästa "del" så blir det lättare.
Om man inte är så bra på svärdsstrider kan man istället använda magi, fällor, bomber och kastknivar som är minst lika effektiva. Du får fritt blanda och mixa skills i de olika "träden" som finns. Själv körde jag en defensiv magiker först, satsade på magi och magisk sköld som reflekterade skadan, så även om fienden slog mig tog de bara skada själva
Svårt i början men lättare när man får lite vana (mana) och helt klart värt att spela ut, påminner lite om Dark Souls på det sättet, men mindre frustrerande/svårt.

OnT:
Det låter brutalt bra minst sagt!
Jag gör det inte fota men här blir det att förhandsboka 2 ex igen så fort möjlighet ges, klart man måste bjuda tjejen på lite CDProject Magi.
Blotta tanken på vad så skickliga, talangfulla och generösa utvecklare kan åstadkomma i en Cyberpunk värld ger mig gåshud...

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Woffen:

Xermalk, Dishonored är väl lite steampunk?

Blir Cyberpunk ens hälften så bra som the witcher 1/2 blir det ett garanterat köp.

Indeed, men man kan aldrig få för mycket steampunk
Vill dock ha mer steampunk rpg's. Arcanum var ju helt underbart när det kom. Prefekt blandning mellan magi och steampunk/tech.

Tyvärr var mp/coop i spelet uruselt :<

Gabe Newell sysslade med steampunk i slutet av 70-talet...nu gillar han mer steampop.

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av PcKaffe:

Witcher var fan inte moget.

Jo, om du jämför med alla andra RPG spel.

Tror att han menade att det som skulle vara "moget" i Witcher kanske inte var så moget? Jag tycker att t.ex. Baldurs Gate-serien tar upp vuxna teman och låter dig göra "mogna" saker på ett icke-tonåringsgrabb-som-gillar-tuttar-sätt. Till skillnad från The Witcher.

Medlem

Nyheten om kommande REDkit var trevlig.

Medlem

Skall mycket till om det här inte blir rejält fett.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så jävla hypad bara av den här lilla snutten informationen, vill ha!

Medlem
Skrivet av xermalk:

Trevligt, Mycket Trevligt.

Nu behövs bara lite mer steampunk spel också.

Arcanum i Frostbite 2 motorn vore ju trevligt


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

dom kommer även slänga in lite magi för att garantera p12-målgruppen som köpare

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av PcKaffe:

Witcher var fan inte moget.

Jo, om du jämför med alla andra RPG spel.

Jag finner det inte speciellt moget när kvinliga karaktärer ser ut som något ur BDSM klubben nere på stan, För att peta på det mest uppenbara.
Witcher må vara ett bra spel, men jag skulle inte för en sekund kalla det "moget". Spel som L.A. Noire, Heavy Rain, ARMA och ja även Baldurs Gate som redan nämnts är mogna i mina ögon.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Jag finner det inte speciellt moget när kvinliga karaktärer ser ut som något ur BDSM klubben nere på stan, För att peta på det mest uppenbara. .

Hororna?

Medlem
Skrivet av Matsodon:
Skrivet av PcKaffe:

Jag finner det inte speciellt moget när kvinliga karaktärer ser ut som något ur BDSM klubben nere på stan, För att peta på det mest uppenbara. .

Hororna?

De flesta.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Älskar Witcher serien och Cyberpunk blir nog super, men när Cd-project säger moget menar dom väll bara att spelet innehåller ordet fuck och nakna kvinnor (men aldrig nakna män, märkligt nog)?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Hoppas dom kan skapa en snarlik cyberpunkfeeling som fanns i det gamla Neocron MMOrpg:et (bästa mmorpg jag spelat, trots sina flaws).
Och överföra det till sp.

Kommer aldrig glömma när stadsporten öppnades och ett enormt landskap öppnade upp sig komplett med vinande ljud och fantastisk bakgrundsmusik. Long live Tangent inc!

12
Skriv svar