Teknikuppvisning från Crysis 3 i CryEngine 3

Robot
Teknikuppvisning från Crysis 3 i CryEngine 3

Är det den snyggaste digitaliserade paddan du någonsin sett? Det, och mycket mer i senaste teknikvideon.

#crytek, #crysis-3


Medlem
Teknikuppvisning från Crysis 3 i CryEngine 3

Lé frog!

Medlem

Hahaha, super secret tesselation toad tech.

Medlem

Bara jag som känner att de närmar sig unlimited detail ? det var hur svårt som helst att urskilja polygons i den där trailern, väntar på 1080p uncompressed versionen att ladda upp senare, ska försöka hitta dåliga texutrer.

Medlem

Lägger man en större del av sin årslön på en dator kanske det flyter på i 60hz med den kvalitén


signatur
Avstängd
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som känner att de närmar sig unlimited detail ? det var hur svårt som helst att urskilja polygons i den där trailern, väntar på 1080p uncompressed versionen att ladda upp senare, ska försöka hitta dåliga texutrer.

Samma här! Imponerad av vad de lyckas klämma ur dagens grafikkort. Sugen på att stoppa in något topend i datorn för att spela med denna grafiken!

SJUKT snyggt!

Medlem

Men blir spelen roligare att spela?

Medlem

Ujuj, få se om snart 4 år gamla bettan kan klara av det här med mycket ögongodis på...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Okej, många stilpoäng för grodan
Över lag ser det riktigt snyggt ut, frågan är ju bara vilken hårdvara som krävs för att driva det där med vettig fps (numera 120/144, lol). ^^
Sen tycker jag personligen att löven på träden, trädkronorna, fortfarande ser väldigt platta och ditklistrade ut men det kan ha berott på att de ej var i fokus, eller helt enkelt kräver för mycket kräm för en så liten detalj. Moderna spel ska du ju trots allt bara springa rakt fram, inte titta uppåt eller utforska i onödan

Medlem

Nice! Väntar på att få jaga krokodiler!

Svårt att se i en lågupplöst video.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Säger det jag sagt tidigare, 1080p pliiix fz

Medlem

Unlimited = limited.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det glänser ju inte lite bra om man säger så. CryEngine III har verkligen sjukt snygga karaktärer, natur och ljus, något som Unreal Engine III verkligen inte var något vidare med.

Och andra sidan så har CryEngine III ett fruktansvärt GUI för sitt SDK, jag skulle gärna jobba med den istället, men ack.

Nu hoppas vi på Epic svarar med ännu ett demo från UE4, jag vill se natur och vanliga karaktärer!

Medlem

Väldigt vackert, synd att det dröjer ännu en massa år innan man kan få det i spelbar form. (Inte för att tekniken begränsar det, utan utvecklandet av själva spelen)

Medlem

Fint men väldigt strypt och diffust. Ljuset, GI och texturerna är 110% Konsol.

Medlem

Så bra motor....... så dåligt spel

Om dom bara kunde göra som 1ann fast med denna motor!

Inaktiv
Skrivet av aeqvist:

Säger det jag sagt tidigare, 1080p pliiix fz

Varför sprider man en "kolla på vår snygga grafik i vårt spel, här har du ett lågupplöst klipp" ??

Inaktiv

Fan vad det suger att äga en 7 år gammal konsol när man ser sånt här.

Medlem
Skrivet av Howser:

Men blir spelen roligare att spela?

Det jag tänkte på var att scenerna i videon såg ut precis som concept art-bilder, dvs hur en konstnär/grafiker tänker sig att spelet ska se ut. Nu börjar alltså tekniken komma ifatt våra fantasier och idéer. Speltillverkarna kan börja göra spel precis så som de vill att spelen ska vara, istället för att begränsas och hållas tillbaka. DET kommer att ge oss bättre och roligare spel i framtiden.

Medlem

Banne mig på tiden att grafiken tar ett rejält kliv i rätt riktning. Ser fram emot när denna och den nya Unreal engine blir standard.

Skyrim skulle ha sett ut så här.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skrivet av Frux:
Skrivet av Howser:

Men blir spelen roligare att spela?

Det jag tänkte på var att scenerna i videon såg ut precis som concept art-bilder, dvs hur en konstnär/grafiker tänker sig att spelet ska se ut. Nu börjar alltså tekniken komma ifatt våra fantasier och idéer. Speltillverkarna kan börja göra spel precis så som de vill att spelen ska vara, istället för att begränsas och hållas tillbaka. DET kommer att ge oss bättre och roligare spel i framtiden.

Det håller jag med om, men det kan också vara så att en concept artist vet om teknikens begränsningar, och håller sig inom dessa ramar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

dmn
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som känner att de närmar sig unlimited detail ? det var hur svårt som helst att urskilja polygons i den där trailern, väntar på 1080p uncompressed versionen att ladda upp senare, ska försöka hitta dåliga texutrer.

Nä du, det var inte ett dugg svårt att hitta. Titta efter saker som i verkligheten är runda så ser du att de är typ åttakantiga. "unlimited detail" är lååångt mycket mer detaljrikt än detta.

Medlem

Hm, ja, alltså, det är ju onekligen tekniskt imponerande (en grav underdrift om något!) Men som redan sagts, så krävs det mer än bra grafik för att göra ett spel.

Det är nog inte bara jag som var hyfsat besviken över kvalitén av de tidigare Crysis spelen...

En annan sak som stört mig med Crysis serien är att jag tycker inte spelen är sådär jättevackra egentligen. Jag menar då inte att det på något sätt är dålig grafik, att jag sett bättre, etc. etc., utan snarare att den visuella stilen saknar själ. Det känns som att de bara sagt "nu jävlar ska vi göra ett snyggt spel! Hur? Vi gör det så realistiskt som möjligt!" Det tilltalar inte mig riktigt...jag föredrar t.e.x den visuella stil i Team Fortress 2 framför Crysis, för den är helt enkelt mer unik, genomtänkt och häftig.

Men men, to each his own. Kudos till Cryengine killarna, de kan uppenbarligen bygga en grafikmotor!

Medlem
Skrivet av Biggles:

Hm, ja, alltså, det är ju onekligen tekniskt imponerande (en grav underdrift om något!) Men som redan sagts, så krävs det mer än bra grafik för att göra ett spel.

Det är nog inte bara jag som var hyfsat besviken över kvalitén av de tidigare Crysis spelen...

En annan sak som stört mig med Crysis serien är att jag tycker inte spelen är sådär jättevackra egentligen. Jag menar då inte att det på något sätt är dålig grafik, att jag sett bättre, etc. etc., utan snarare att den visuella stilen saknar själ. Det känns som att de bara sagt "nu jävlar ska vi göra ett snyggt spel! Hur? Vi gör det så realistiskt som möjligt!" Det tilltalar inte mig riktigt...jag föredrar t.e.x den visuella stil i Team Fortress 2 framför Crysis, för den är helt enkelt mer unik, genomtänkt och häftig.

Men men, to each his own. Kudos till Cryengine killarna, de kan uppenbarligen bygga en grafikmotor!

Kvaliteten har ju varit fenomenal på så gott som allt de släppt förutom Crysis 2 som var riktigt själlöst. Ser inte hur man kan döma varken Farcry eller Crysis 1 som uselt kvalitativa spel. Men som du sa, det krävs ju att man gillar stilen för att uppskatta spelen. Dock tycker jag det är lite orättvist att säga att de tidigare spelen var usla, i alla fall om ettan.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som känner att de närmar sig unlimited detail ? det var hur svårt som helst att urskilja polygons i den där trailern, väntar på 1080p uncompressed versionen att ladda upp senare, ska försöka hitta dåliga texutrer.

Nä du, det var inte ett dugg svårt att hitta. Titta efter saker som i verkligheten är runda så ser du att de är typ åttakantiga. "unlimited detail" är lååångt mycket mer detaljrikt än detta.

U.D. är förmodligen bluff.

Medlem

så snyggt


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Banne mig på tiden att grafiken tar ett rejält kliv i rätt riktning. Ser fram emot när denna och den nya Unreal engine blir standard.

Skyrim skulle ha sett ut så här.

Tesselering och displacement mapping, volymetriska effekter, 15000+ polygoner per karaktär, 2048x2048-texturer och 10000 partiklar i varje partikeleffekt är bara några saker som skulle ha gjort Skyrim till en hårdvarudräpare.
I ett open-world (någorlunda iaf) spel funkar inte detta, då allt detta leder till fler s.k "draw calls", vilket alltså står för varje sak motorn måste ladda in i bild.

Man måste skala grafiken efter hur mycket som visas på skärmen samtidigt, och ju fler krävande funktioner desto mer måste datorn arbeta för att rendera allt detta. Och sist jag kollade är det fler saker på skärmen samtidigt i Skyrim än i Crysis, p.g.a view distance och den öppna spelvärlden.

Medlem

Det ser ju bra ut, men jag kan ändå inte komma förbi faktumet att det är i Crysis och det är inga bra spel.

Sen också det här, som någon annan påpekade, att spelen inte har någon själ. De satsar helhjärtat på att få det att se så realistiskt ut som möjligt så de verkar helt glömma bort känslan som man ska få när man spelar spelet och ser hur världen ser ut.

Grafiken gör tyvärr inte spelet, så det blir inget köp. Crysis 2 var en stooor let-down och jag kommer inte göra det misstaget igen.

Jag vill gilla det, men jag kan inte.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

12
Skriv svar