Silent Hill HD Collection till 360 patchas INTE

Robot
Silent Hill HD Collection till 360 patchas INTE

Trots otalet buggar och det faktum att Konami redan plåstrat om PS3-versionen kommer de inte patcha Silent Hills HD-samling till Xbox 360.

#silent-hill-hd-collection, #konami, #hjinx-studios


Medlem
Silent Hill HD Collection till 360 patchas INTE

Rena kulturslakten. Vem kom på idén att släppa spelet i så bedrövligt skick för att sedan inte ens vara villig att patcha bort problemen så gott det går?
Jag vet att det kostar en mindre skjorta att publicera patchar på Xbox Live, men man måste väl vara lite förutseende för sjutton gubbar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Sjukt. Aldrig ett spel från Konami för mig iaf. Fattar inte varför de släpper spelet på Xbox om de inte har råd att patcha det.

Medlem

Så bra att de visar hur de behandlar sina kunder, så att man inte begår misstaget att köpa något från dem.

Medlem

Därför är det bättre att släppa spel till PC, kostar mindre samt kostar mindre att patcha Har för mig att Microsoft kräver 10 000 dollar för att patcha ett spel

Medlem

Tur man inte köpte det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Säg vad man vill om microsofts kostnader att patcha, men det borde väl ge företag en anledning att släppa så kompletta spel som de kan, om något. Ser dock ut som att de hellre tappar anseendepoäng än pengar.

Medlem

Konami är japanskt och skiter egentligen i amerikanska konsoller
Mycket dåligt dock och tråkigt för dom som köpt spelet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

PS3<3


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

schysst mot dom som köpt spelet.. vilka idioter.. sen undrar dom varför man piratkopierar idag när dom inte ens vill fixa sina skitspel..

Medlem

Håller i mina PS2 exemplar. Jag bestämde mig tidigt för det. Samma sak med MGS och än så länge DMC. Inte samma känsla att spela på annan plattform om man redan har spelen. Men Tomb Raider köpte jag faktiskt för jag hade bara Legend, och ICO också för jag hade varken den eller SotC. Kan bli Ratchet & Clank HD också framöver för jag har ingen av PS2 spelen och utgåvan har fått bra recensioner.

Edit: Jag kanske ska köra ett PS2 maraton till nästa summer challenge. Hmmm


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ingen i Japan som äger en 360 så

Medlem

Nu är jag pissed. Har haft massor av problem med spelet som att alla cutscenes hackar till och ger inge ljud ifrån sig eller ljudeffekter som helt plötsligt försvinner. Nu säger Konami mig att dem inte tänker fixa det, bara för att jag råkar ha det till Xbox? That's seriously sum bull.

@warhog
Det har inget med att konsolen är amerikansk. Konami är stort sätt bara cheapa just nu.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Ni som köpt det ska reklamera spelet tycker jag. Och om det inte går, hör av er till konsumentombudsmannen. Det är ju ett tydligt fel på produkten och det ska gå att reklamera då enligt svensk lagstiftning.

Medlem

Heh. osdsgwe har lyckats göra 13 inlägg nu utan att bli bannad...

Edit: Registrerad idag iofs


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Heh. osdsgwe har lyckats göra 13 inlägg nu utan att bli bannad...

Edit: Registrerad idag iofs

Om det är något jag ogillar så är det denna skit reklam.
Kan de inte leva utan smyg spam reklam så kan de lägga ner sin skit site.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Tycker det är helt fruktansvärt.

Känner jag är tillräckligt sur för att kunna göra en större lista på allt som är fel med SH HD collection, men skulle inte tjäna något på att uttrycka mig om det hela.

Silent Hill dog efter SH4, kan de inte låta serien vila i fred?

Konami, det här kommer från djupet av mitt hjärta; you fxxkin' bastards!

Ursäkta ordkvädet, men detta är inte OK. Jag hoppas att fansen kan få lämna tillbaka produkten och få tillbaka sina pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De som säger att Microsoft är dyra med patcher, Sony tar lika mycket för sina..

Medlem

Intressant att andra företag har råd att patcha sina spel, ex. Betheseda brukar ju släppa ett 10 tal patchar utan konkurs...
Visst, att porta spel från Ps2 till 360 kan medföra problem, men att se till att spelen iaf är "spelbara" borde ju vara ett grundkrav!
Perfekt kräver jag ej, men att kunna lira spelet utan större problem, det kräver jag.
Bojkott...

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

De som säger att Microsoft är dyra med patcher, Sony tar lika mycket för sina..

Källa på de?
Vet att Epic släppte en feting uppdatering till UT3 som inte kom till 360 pga Microsoft ville ha betalt, olikt Sony.

Skrivet av Grumbledock:

Intressant att andra företag har råd att patcha sina spel, ex. Betheseda brukar ju släppa ett 10 tal patchar utan konkurs...
Visst, att porta spel från Ps2 till 360 kan medföra problem, men att se till att spelen iaf är "spelbara" borde ju vara ett grundkrav!
Perfekt kräver jag ej, men att kunna lira spelet utan större problem, det kräver jag.
Bojkott...

Det ännu knäppare är att de inte ens hade fullständiga versionerna av SH2-3, de fick en beta version som de försökte jobba vidare med.

http://exophase.com/41760/silent-hill-hd-collection-was-porte...

Sjuka är att MGS HD collection var perfekt, inga problem och med patchar så kom saker som var låsta förut av "misstag".

Men SH collection blir man nästan gråt färdig av.

Medlem

Det här är fan inte acceptabelt, punkt slut. Så här kan man inte behandla kunder. Skärp er Konami!

Inaktiv

Det är bra att MS tar betalt för patchar så att speltillverkare blir tvungna att skärpa sig,
blir inte speltillverkare straffade för att dom släpper trasiga spel vad kommer hända då ?

Då behöver ingen bry sig och släpper en massa ospelbar skit.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Kvicksilver:

Så bra att de visar hur de behandlar sina kunder, så att man inte begår misstaget att köpa något från dem.

dom flesta blir arga i fem minuter, sen köper dom ändå nästa spel

Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Kvicksilver:

Så bra att de visar hur de behandlar sina kunder, så att man inte begår misstaget att köpa något från dem.

dom flesta blir arga i fem minuter, sen köper dom ändå nästa spel

Njae, inte jag i varje fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Fr0gg0.:

De som säger att Microsoft är dyra med patcher, Sony tar lika mycket för sina..

Källa på de?
Vet att Epic släppte en feting uppdatering till UT3 som inte kom till 360 pga Microsoft ville ha betalt, olikt Sony.

Skrivet av Grumbledock:

Intressant att andra företag har råd att patcha sina spel, ex. Betheseda brukar ju släppa ett 10 tal patchar utan konkurs...
Visst, att porta spel från Ps2 till 360 kan medföra problem, men att se till att spelen iaf är "spelbara" borde ju vara ett grundkrav!
Perfekt kräver jag ej, men att kunna lira spelet utan större problem, det kräver jag.
Bojkott...

Det ännu knäppare är att de inte ens hade fullständiga versionerna av SH2-3, de fick en beta version som de försökte jobba vidare med.

http://exophase.com/41760/silent-hill-hd-collection-was-porte...

Sjuka är att MGS HD collection var perfekt, inga problem och med patchar så kom saker som var låsta förut av "misstag".

Men SH collection blir man nästan gråt färdig av.

Sony tar en avgift på ett annat sätt.
http://multiplayerblog.mtv.com/2009/03/20/sony-now-charging-p...


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Riktigt lågt, Konami.

Inaktiv
Skrivet av StraxDax:

Tackar :).

1
Skriv svar