Dystra Secret World-siffror sänker Funcom-aktien

Robot
Dystra Secret World-siffror sänker Funcom-aktien

Försäljningen av norrbaggarnas senaste mmo-spel långt under det förväntade.

#nyhetstips, #funcom, #the-secret-world, #age-of-conan-hyborian-adventures


Medlem
Dystra Secret World-siffror sänker Funcom-aktien

Dröjer nog inte länge innan det blir F2P.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Själv undviker jag MMO som inte är F2P, och tror inte jag är helt ensam om det Är spelet tillräckligt bra så klarar det sig på enbart spelköpen.

Medlem

Sen när gick det bra för Funcoms MMO-titlar? Dom satsar ju allt på grafiken och pga det så får gameplay lida.

Medlem

Trist. Har ändå funderat på att köpa då det vågar sticka ut ur mängden. Någon som har spelat och kan berätta om det är värt pengarna?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hey, what did you expect?!

Medlem

Kmr nog bli free to play inom kort säkert surt för dem som betalade life time grejen? Som kostade rätt mycket pengar

MMOs tillhör tyvärr en förlegad värld. Pengarna finns hos människor som kan spela på resande fot, eller i vardagen där man inte behöver tillgång till en stationär eller bärbar dator. Jag är övertygad om TSW hade funnits för iPhone eller Android hade den varit en stor succé.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När ska MMO skapare inse att betalspel per månad inte lönar sig längre, ALLA MMO's med månadskostnad håller på att rasa.. vissa snabbare än andra.

Man måste ha ett koncept att antingen vara F2p eller en någolunda hög 1 gångs köp sedan relativt billiga in game saker att köpa.

Medlem

Jag gilla temat och att dom slängt in lite detektivarbete som spelmekanism. Det öppna skill-systemet var också intressant. Utöver det var det väl inte så märkvärdigt. Jag tror MMO marknaden är ganska så mättad vi det här läget.

Medlem

Kanske testar sen om det blir f2p

Medlem

F2P á Guild wars så ska dom se att det säkert ökar.

Håller med Ztreek, betal MMOn är påväg bort.

Medlem

Lirade The secret world på en helg då det var gratis. Tyckte det var riktigt bra och storyn i spelet gjorde att jag satt i 3 dagar i sträck. Rekomenderar att man kör fist eller svärd då blir mob fighterna roliga i början då dom flesta tycker ranged (automat vapen) är segt. jag rekomenderar det stark. det är bra gameplay i det mycket bättre än i age of conan. har inte köpt det dock pga tidsbrist

Medlem

Svårt att släppa ett MMO precis innan GW2 släpps. Det är en jätte och det mesta döljs bakom.

Medlem

De har alldeles för dålig marknadsföring. Jag trodde det var ett webbläsarspel a la Facebook i över en månad


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Gillar spelet... Schyssta miljöer men striderna är bra stela. De säger dock att de jobbar på det men med tanke på det financiella nu så blir det nog rätt mycket indragna features :/

Medlem

Jag är inte direkt förvånad.
Dessutom tror jag en del av att det inte gått bra för dom är att jag har knappt sett nånting om det här spelet, väldigt dålig marknadsföring känns det som.

Medlem

Jag köpte det på release efter att ha spelat en betahelg. Gillar det väldans faktiskt, även om tidsbristen har gjort att jag inte hunnit spela så mycket som jag velat Investigationquestsen är riktigt, riktigt roliga och annorlunda mot vad iaf jag sett innan i MMOn.


signatur

Videomupp

Medlem

Inte alls förvånad

Medlem

De kommer nog skylla på piratkopiering snart.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag älskar spelet dock så tror jag att folk inte gillar spelet just för att dom vågar göra det lite annorlunda än allt annat och något jag märkte under dom där dagarna det var gratis var att folk klagade på att dom behövde tänka för att klara investigation uppdragen...

Just nu har jag en karaktär som kör support DPS och springer runt i elite instanser, har inte kört så mycket på senare tid för att jag spelar andra spel och känner mig väldigt uppspelt inför PS2 betan

Tycker att spelet är ett bra spel, mycket mörk story MEN det verkar som om folk är för dumma för att göra vissa missions eller bara det att dom är för lata.

EDIT: Metascore är dessutom bara skit.

Medlem
Skrivet av redruM:

De kommer nog skylla på piratkopiering snart.

Svårt att skylla på piratkopiering när det gäller MMO.

Medlem

Aj aj det var ingen dålig sänkning O_o.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Dröjer nog inte länge innan det blir F2P.

Instämmer till fullo. Subscription-spel klarar sig helt enkelt inte lika länge, längre. Tom WoW är på neråtgående trend. Senaste tappet var väl sisådär 1.1 miljoner användare?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av lapa:

Hey, what did you expect?!

Jag förväntade mig att alla kommentarer skulle vara skrivna på Svenska, och inte Cool-Guy-McFriends Engelska.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av redruM:

De kommer nog skylla på piratkopiering snart.

Svårt att skylla på piratkopiering när det gäller MMO.

Du förstår inte ironi.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Tråkigt, det verkar vara rätt trevligt. Dock är jag inte så förvånad - det finns så många mmo's att man känner att det måste vara svårt för de mer nischade att lyckas :/

Kanske tänker man fel där men det är så det känns.

Medlem

Har inget emot att betala i månaden för ett bra spel som tex WoW. Om det blir så att MMO's i framtiden blir F2P då ska dom köra det hela vägen, dvs att man ska inte kunna köpa ett skit för riktiga pengar ingame eller på deras hemsida för då blir det oftast ett F2P-P2W spel. Köpa typ 200% XP boost eller Gear, nej usch då ska allt va gratis annars kan det kvitta eller så får de ha sin månadskostnad.

Medlem

lite synd för det var typ det ända mmoet som våga sticka ut ur mängden

Medlem
Skrivet av Ztreek:

När ska MMO skapare inse att betalspel per månad inte lönar sig längre, ALLA MMO's med månadskostnad håller på att rasa.. vissa snabbare än andra.

Man måste ha ett koncept att antingen vara F2p eller en någolunda hög 1 gångs köp sedan relativt billiga in game saker att köpa.

P2P fungerar inte när spelen som släpps är mediokra. Om ett spel var tillräckligt bra så skulle jag betala nästan vad som helst för att spela det... Med andra ord, om ett MMO kom ut som fick mig att känna som WoW fick mig att känna när jag började med det så skulle jag lätt kunna tänka mig att betala 2-300 i månaden.

123
Skriv svar