Rykte: Dr. Greg lämnar Bioware

Robot
Rykte: Dr. Greg lämnar Bioware

Efter de dystra siffrorna för Star Wars: The Old Republic kommer nästa kalldusch: Greg Zeshuk, en av grundarna bakom Bioware, sägs lämna rollspelsjätten

#ea, #star-wars-the-old-republic, #star-wars-knights-of-the-old-republic, #jade-empire


Medlem
Rykte: Dr. Greg lämnar Bioware

Så går det.

Medlem

Jamen lär ju inte vara roligt att jobba på Bioware längre, dom är ju bara dåliga nu.


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av Preed:

Jamen lär ju inte vara roligt att jobba på Bioware längre, dom är ju bara dåliga nu.

Helt genomruttna är det inte, det har gett hos mass effect och Dragon Age Origins.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

It's Westwood all over again.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Moderator | Testpilot

Vet också inte om jag läste fel, men kommer Bioware byta namn till EA Austin?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet också inte om jag läste fel, men kommer Bioware byta namn till EA Austin?

Bara ett rykte, men jag hoppas verkligen att det inte är sant!

Medlem

How the mighty have fallen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Räven:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet också inte om jag läste fel, men kommer Bioware byta namn till EA Austin?

Bara ett rykte, men jag hoppas verkligen att det inte är sant!

Ah så bra, försöker multitaska så läste inte ordentligt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Räven:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet också inte om jag läste fel, men kommer Bioware byta namn till EA Austin?

Bara ett rykte, men jag hoppas verkligen att det inte är sant!

Hoppas att det är sant, slipper man övervga ens en milisekund om det är ett hyffsat spel att köpa med bioware tag på. Istället kommer det då vara en fet EA tag smetat över skiten, och då vet man.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Räven:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet också inte om jag läste fel, men kommer Bioware byta namn till EA Austin?

Bara ett rykte, men jag hoppas verkligen att det inte är sant!

Hoppas att det är sant, slipper man övervga ens en milisekund om det är ett hyffsat spel att köpa med bioware tag på. Istället kommer det då vara en fet EA tag smetat över skiten, och då vet man.

Ja för det är ju Gregs fel att EA är skräp eller hur? Varför ska han trampas ner?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Såg detta på reddit för ett tag sedan, och när jag läste om det så fick jag intrycket att detta rykte skapades av en 12-åring. Still, är det inte Bioware Austin som blir EA Austin? Kanske ska göra det lite tydligare eftersom folk i kommentarerna tror att EA kommer sluka upp hela företaget.

Medlem
Skrivet av Combi:

Såg detta på reddit för ett tag sedan, och när jag läste om det så fick jag intrycket att detta rykte skapades av en 12-åring. Still, är det inte Bioware Austin som blir EA Austin? Kanske ska göra det lite tydligare eftersom folk i kommentarerna tror att EA kommer sluka upp hela företaget.

Det verkar stämma att det bara är Bioware Austin som kommer döpas om, men att EA slukat upp Bioware i vilket fall är ju ingen nyhet precis. Med det sagt är fortfarande Mass Effect en av mina absoluta favoritspelserier, men det är ändå sorgligt.

Medlem

Jag ska inte säga att jag ogillar EA, men dom har gjort spelen tråkigare, hade ''Bioware'' fått göra SWTOR själva så hade dom säkert sluppit att bli free2play, och hade ''Bioware'' själva fått göra Mass Effect 3 så hade det säkert blivit lika bra som 1an och 2an, spelet blev fortfarande bra men saknade den riktiga Mass Effect nörd känslan.. att spela igenom spelet flera gånger vilket som jag gjorde med 1an och 2an men har bara spelat igen 3an 1gång...

Medlem

första dragon age var det sista spel som höll bioware kvalitet... mass effect var alldeles för konsollfördummat och allt efter har helt enkelt kännts som sunkiga EA lir..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet också inte om jag läste fel, men kommer Bioware byta namn till EA Austin?

Var lite snabb på avtryckarfingret, Bioware i Austin ska det vara!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Preed:

Jamen lär ju inte vara roligt att jobba på Bioware längre, dom är ju bara dåliga nu.

Helt genomruttna är det inte, det har gett hos mass effect och Dragon Age Origins.

Det var ju dock för tre år sedan. Inte ett bra spel sedan dess. Kanske ME2 men de kunde bättre än så.

Medlem

vet tbh inte alls hur han har vart inblandad hittills men jag tycker bioware fortfarande ger ut bättre spel än många andra och hoppas inte det ändras om det här nu stämmer

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Preed:

Jamen lär ju inte vara roligt att jobba på Bioware längre, dom är ju bara dåliga nu.

Helt genomruttna är det inte, det har gett hos mass effect och Dragon Age Origins.

Det var dock 5 år sedan dessa två spel kom, sen dess har vi bara fått mediokra uppföljare som bäst.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Den tatueringen sved!

Inaktiv

Det största misstaget Bioware gjorde var att låta sig uppköpas av EA. Efter det har det stadigt bara gått neråt. Trist! Hoppas andra spelföretag har lärt sig av det, när ett erbjudande om uppköp från EA dyker upp i deras brevlåda.

Medlem

EA har smuttsat ner Bioware med sina giriga fingrar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

EA har smuttsat ner Bioware med sina giriga fingrar.

EA har smutsat ner mer än bara Biowares namn. Många företag som är skit under EA.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Preed:

Jamen lär ju inte vara roligt att jobba på Bioware längre, dom är ju bara dåliga nu.

Helt genomruttna är det inte, det har gett hos mass effect och Dragon Age Origins.

Ja, och då ingick ME3 och DA2. Så en poäng har han.


signatur

I drank what?

Medlem

Vad mycket bullshit det står här. Alla producerar skit emellanåt. BioWare är inget undantag!

Medlem

på kotaku står att han lämnar bioware austin (swtor) för att gå till bioware edmonton (mass effect och dragon age)

Medlem

Känns som jag tänker ta denna nyhet med STOR nypa salt. Såvida inte Greg går ut med att han slutat på BioWare, så tänker jag ta detta som typisk paparazzi BS.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Vad mycket bullshit det står här. Alla producerar skit emellanåt. BioWare är inget undantag!

Att träffa rätt med flera skit spel i rad är inte något som händer bra företag.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

EA lyckades igen då :/ Men detta är ingen nyhet heller. Man saknar westwood, undrar om det kommer bli så med BioWare också? Menar samma känsla


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

12
Skriv svar