"Jag tänker inte hindra människor från att lämna Irrational"

Robot
"Jag tänker inte hindra människor från att lämna Irrational"

Trots tunga avhopp behöver fansen inte vara oroliga för Bioshock Infinite, enligt Ken Levine.

#irrational-games, #bioshock, #bioshock-infinite, #epic-games


Medlem
"Jag tänker inte hindra människor från att lämna Irrational"

Det ska bli spännande att se vad Rog Fergusson kommer att bidra med på Irrational, jag har alltid gillat honom på Epic.

Medlem

Vad skulle han göra för att stoppa dem då, låsa in dem i städskrubben ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Känns som en plattityd. Vad skulle han sagt istället? "Om du jobbat här 13 år kommer du aldrig härifrån levande, din jäkla svikare!" Hade kanske varit mer intressant.

Medlem

Passande val av bild till artikeln förresten

"Kärngruppen för originalet kommer att färdigställa Infinite. Såväl lead artist, art director, creative director, lead effects artist och ljudansvarige är med i utvecklingen.

– Det är otroligt och ett bevis på engagemanget som finns för studion."

Vänta nu, sedan när blev det "otroligt" och ett "bevis på engagemang" att de som jobbar med utvecklingen av ett spel faktiskt, du vet, är med och jobbar på det?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

"Kärngruppen för originalet kommer att färdigställa Infinite. Såväl lead artist, art director, creative director, lead effects artist och ljudansvarige är med i utvecklingen.

– Det är otroligt och ett bevis på engagemanget som finns för studion."

Vänta nu, sedan när blev det "otroligt" och ett "bevis på engagemang" att de som jobbar med utvecklingen av ett spel faktiskt, du vet, är med och jobbar på det?

Det är ju gruppen som gjorde originalet som fortfarande är med och slutför uppföljaren Infinite. Det är ju inte speciellt ovanligt att det folk som gjort 1:an försvinner och inte är med och gör 2:an i en serie till exempel.

Så uppfattade iallafall jag meningen.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Sebastian Lind:

"Kärngruppen för originalet kommer att färdigställa Infinite. Såväl lead artist, art director, creative director, lead effects artist och ljudansvarige är med i utvecklingen.

– Det är otroligt och ett bevis på engagemanget som finns för studion."

Vänta nu, sedan när blev det "otroligt" och ett "bevis på engagemang" att de som jobbar med utvecklingen av ett spel faktiskt, du vet, är med och jobbar på det?

Det är ju gruppen som gjorde originalet som fortfarande är med och slutför uppföljaren Infinite. Det är ju inte speciellt ovanligt att det folk som gjort 1:an försvinner och inte är med och gör 2:an i en serie till exempel.

Så uppfattade iallafall jag meningen.

Så även jag.

För det är väl inte lika vanligt i dag att ett och samma team fortsätter med uppföljare? Speciellt inte när avhopp sker.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

"Kärngruppen för originalet kommer att färdigställa Infinite. Såväl lead artist, art director, creative director, lead effects artist och ljudansvarige är med i utvecklingen.

– Det är otroligt och ett bevis på engagemanget som finns för studion."

Vänta nu, sedan när blev det "otroligt" och ett "bevis på engagemang" att de som jobbar med utvecklingen av ett spel faktiskt, du vet, är med och jobbar på det?

Nja, det är ju faktiskt mer sällan som man ser att originalteamet utvecklar 3:e uppföljaren till ett spel. Att det är samma team som då är bara positivt och det visar faktiskt engagemang hos utvecklarna att de vill vara kvar på företaget och fortsätta jobba med samma IP (intellectual property) istället för att prova på nya projekt på andra arbetsplatser.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Parzec:

Vad skulle han göra för att stoppa dem då, låsa in dem i städskrubben ?

Fick en kul bild i huvudet där alla Irrational anställda sitter och trängs med varsin laptop i en liten skrub under trappen, i stil med harry potter typ xD

Medlem
Skrivet av Parzec:

Vad skulle han göra för att stoppa dem då, låsa in dem i städskrubben ?

Nej, men glöm inte att det är USA. Det finns säkert något finstilt i hans anställningsavtal som han skulle kunna åberopa om han ville. Jag är övertygad att han skulle kunna tvinga honom att stanna om han ville, men vem vill ha en kreativ person som inte vill vara kvar? Han kommer knappast att göra ett bra jobb.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar