Fler detaljer kring patch 1.0.4 för Diablo 3

Robot
Fler detaljer kring patch 1.0.4 för Diablo 3

Nästa stora patch gör om stora delar av spelet. Bland annat ska elites göras mindre starka medan vanliga monster ska förbättras.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Fler detaljer kring patch 1.0.4 för Diablo 3

Nej men vad trevligt, om de nu bara kunde fixa droprates och ta bort AH+RMAH så kanske spelet t.om vore spelbart.

Medlem

Ser ut som att D3 är på väg åt rätt håll.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

"Blizzard anser också att gapet mellan vanliga monster och elite-versionerna av dessa är för stort."

Nähe som halva communityn klagat på?

Det var så tråkigt att vanliga mobs dog hur enkelt som helst och elite packsen smekte ens röv.

Usch vad tråkigt jag låter men, jag föredrar Diablo 2 över 3an.

Medlem

Ändringarna dom gör verkar ju iallafall vara för det bättre. Men inte går det fort. Kommer nog ta ett år eller så innan man känner att det är värt att lägga mer tid på Diablo 3.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

lönt att dom ens försöker fixa något som redan är a skepp som a sjunkit, när väl torchlight 2 är ute dom som inte har lämnat kommer lämna för det.

Fortfarande inte spelbart, krävs nog patch 1337.1337f.

Medlem

Fortfarande extremt repetetivt och ingen riktig slumpmässighet.

Medlem

Skulle vara skoj med PvP..... Men skönt att dom fixar till elites så man kan spela färdigt Inferno utan att tokdö hela tiden!

Medlem

På tal om PvP, har de sagt något om balansering av den på sistonde ? Minns bara ett vid det här laget "urgammalt" uttalande där de sa att PvP inte skulle balanseras nästan något alls utan allt fokus ligger på PvE.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Spelet kanske är skoj att köra då runt jul då jag hade tänkt att köpa det.

Medlem
Skrivet av Kvicksilver:

Nej men vad trevligt, om de nu bara kunde fixa droprates och ta bort AH+RMAH så kanske spelet t.om vore spelbart.

Om man ogillar AH är det väl bara att avstå från att använda det?
Även om det inte existerade skulle gear säljas av diverse hemsidor i alla fall, precis som med D2.
Visserligen inte lika lättillgängligt, men många skulle nog hitta dit så småningom.
Jag spelar fortfarande D3, men utan AH hade jag nog slutat efter någon vecka, då jag aldrig får några bra drops.

Medlem

Fixa bra droprates, lägg till ett ordentligt skilltree, bra endgame och helst inget AH så har ni 5 års+ speltid för mig.

Medlem
Skrivet av Kvicksilver:

Nej men vad trevligt, om de nu bara kunde fixa droprates och ta bort AH+RMAH så kanske spelet t.om vore spelbart.

dom ska ju öka droprates och chansen att 61-62 blir lika bra som 63 items

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Kvicksilver:

Nej men vad trevligt, om de nu bara kunde fixa droprates och ta bort AH+RMAH så kanske spelet t.om vore spelbart.

Om man ogillar AH är det väl bara att avstå från att använda det?
Även om det inte existerade skulle gear säljas av diverse hemsidor i alla fall, precis som med D2.
Visserligen inte lika lättillgängligt, men många skulle nog hitta dit så småningom.
Jag spelar fortfarande D3, men utan AH hade jag nog slutat efter någon vecka, då jag aldrig får några bra drops.

Märker att du inte inser att dropratsen är gjorda så att man ska vara frestad att använda AH/RMAH för att få en uppgradering. Det är väldigt sällan man får en uppgradering till sig själv som loot, just därför att Blizzard vill locka en till att använda AH/RMAH.

Du säger att folk hade köpt från dvs sidor istället, vilket till viss del är sant. Dock så hade detta enbart varit en minoritet. Också värt att nämna är väl att detta fortfarande existerar, då Activision Blizzard roffar åt sig girigt för att hålla sina RMAH kunder "säkra" från de få guld/föremåls säljar sidor som bedrar sina kunder.

Skribent

Ingen har dragit trollkommentaren som kommer i alla trådar om Diablo 3 så jag antar det är upp till mig:

"Spelar folk fortfarande D3?"

Medlem

Och där slår Blizzard till igen som de gjort med WoW de senaste 6 åren. Man nerfar spelet för att folk klagar, det är nästan som man vill börja spela konsol spel igen för att slippa patchar...


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Shadee:

"Spelar folk fortfarande D3?"

Ja, 400h och fortfarande massor att göra.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Skulle faktiskt tänka mig att spela Diablo 2 fast med Diablo 3 grafiken, det hade vart tillräckligt för mig. Ja, jag är en grafikhora.

Medlem
Medlem

Nu fattas bara att ta bort AH, höja droprate, göra bossar mer utmanande än elite packs, fixa BRA legendary gear, ta bort onlinetvånget, balansera klasserna, återuppliva Kane, göra något åt att Tyrael är tråkigaste snubben i Sanctuary samt faktiskt ha en slumpmässig värld.

Helt enkelt ge oss spelet de lovade istället för det här skräpet.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Kvicksilver:

Nej men vad trevligt, om de nu bara kunde fixa droprates och ta bort AH+RMAH så kanske spelet t.om vore spelbart.

Om man ogillar AH är det väl bara att avstå från att använda det?
Även om det inte existerade skulle gear säljas av diverse hemsidor i alla fall, precis som med D2.
Visserligen inte lika lättillgängligt, men många skulle nog hitta dit så småningom.
Jag spelar fortfarande D3, men utan AH hade jag nog slutat efter någon vecka, då jag aldrig får några bra drops.

Hehe ett roligt inlägg, brukar normalt inte kommentera. När jag spelade Diablo 3 fick jag känslan av att jag nästan var tvungen att använda AH för att få tillräckligt bra gear för att avancera. Har du någonsin frågat dig själv varför DU INTE får någon bra gear och därför "måste" vända dig till AH? Jag kommer inte att svara något mer på detta men du tror inte att det kan vara så att Blizzard balanserat droprates utifrån att AH finns (inte enbart så klart).

I Diablo 2 hittade du egna saker och det gjorde spelet så mycket roligare att spela. Visst, det, kanske inte alltid var optimala stats men det behövdes inte heller för att klara ut spelet. I D3 behövs det nästan vara optimalt för att ta sig vidare i Inferno, iallafall när jag spelade D3 (vilket börjar kännas som om det var ett tag sedan).

Mitt svar var välmenat och vill inte starta krig :). Sköt om er bröder!

Edit: Såg nu att någon skrivit ett liknande svar.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Nu fattas bara att ta bort AH, höja droprate, göra bossar mer utmanande än elite packs, fixa BRA legendary gear, ta bort onlinetvånget, balansera klasserna, återuppliva Kane, göra något åt att Tyrael är tråkigaste snubben i Sanctuary samt faktiskt ha en slumpmässig värld.

Helt enkelt ge oss spelet de lovade istället för det här skräpet.

Det kommer i 4:an då Blizzard erkänner att D3 var ett fail (enligt många). De har med andra ord gjort ett spel relativt dåligt för att sedan kunna rätta till det i D4 och känner jag folk rätt får Blizzard många "andra chanser" ;). Skämtar bara... eller?

Medlem

Varför nerfa ett spel som redan nerfar sog själv?
Ju mer folk spelar, ju billigare blir sakerna på AH, fler bra saker ligger i omlopp.. Om något så borde de reducera drop rates å göra alla monster svårare.

Medlem

Äh, va hjälper det. Ge oss Xpack nu med större områden och mindre linjära questar!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Skulle faktiskt tänka mig att spela Diablo 2 fast med Diablo 3 grafiken, det hade vart tillräckligt för mig. Ja, jag är en grafikhora.

Kan rent allmänt tips om Path Of Exile då, lite likt D2 men med ett flertal egna ytterst intressanta inslag (som dessutom är väldigt bra imo). Det är atm dock i closed beta (går att köpa beta-key för 10$ eller bara registrera sig och hoppas på att man lyckas få en key från deras slumpartade utlottning av key var 5:e minut (vilket man inte ska hoppas för mycket på))

Har själv aldrig kört D3 då det känns som att det inte riktigt faller mig i stilen, inte överdrivet förtjust i att ha ett AH och ett RM-AH är jag rent allmänt emot (då köpa till sig fördelar för irl pengar = me not like)

Medlem

diablo 3 vart i slutänden en besvikelse...synd

Medlem

Skönt att dom tweakar svårighetsgraden, tycker som Blizz att vanliga mobs är lite lätta och elite mobs för svåra. Visst, jag kör på Hell och det ska vara sinnesjukt svårt men har tagit de åtgärder jag kan men när jag möter en elite mob och dom slänger ut lite magier som arcane strålarna och så så dör jag innan jag hinner göra ett smack... Jobbigare blir det då man kör Barb som är en melee klass. Så där kan det få va på Inferno.

Medlem

Alla klagar på att det aldrig droppar något och att man måste vända sig till AH. Min fråga blir följaktligen; Vem hittar all denna utrustning som ligger på AH? Om det aldrig droppar något för någon, så borde det inte finnas något att lägga upp där heller?

Medlem

Ganska roligt hur negativa alla på FZ är på varje nyhet


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar