Europa Universalis IV tillkännagivet

Robot
Europa Universalis IV tillkännagivet

Ta över världen igen i nästa del av det djupa strategispelet. Fjärde delen kommer bland annat innehålla ett expanderat nationsbyggande.

#europa-universalis-iii, #paradox-interactive, #europa-universalis-iv


Medlem
Europa Universalis IV tillkännagivet

Jag håller mig till hederliga "Svea Rike".

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag gillade Trean! Förutom att jag aldrig lyckades fatta hur jag skulle hålla min ekonomi uppe. :/


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Definitivt köp.
Nöter trean fortfarande
Är uppe i en dryga 25 timmar bara de senaste två veckorna

FM-guru
F.d. Sisyr

Härligt! Paradox strategispel är oöverträffade i sin genre, ser fram emot vad detta har att erbjuda.

Medlem

Ah men tredje kvartalet 2013... snacka om tortyr att redan nu få veta detta. Bäst att glömma bort det så att tiden går fortare

Medlem

Åh, Paradox gör så sjukligt intressanta spel, men jag har ännu inte lärt mig spela nåt av dom! Tidskrävande är bara förnamnet....men en dag ska jag banne mig greja det!

Medlem

Härligt, Eu3 är ett av de bästa spelen jag spelat, man blir ju lagom taggad av detta

Medlem

Ge mig ett nytt Svea Rike så blir jag nöjd


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Grymt! Ser fram emot detta

Medlem
Medlem

Det är verkligen inte ofta jag "fanboyar" men....

*ahem*

Omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg en uppföljare på min favorit serie!

Fast jag spelar ju fortfarande trean. Hoppas de kan tillföra serien något nytt, utöver bättre grafik menar jag.

Medlem
Skrivet av Gabe:

Det är verkligen inte ofta jag "fanboyar" men....

*ahem*

Omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg en uppföljare på min favorit serie!

Fast jag spelar ju fortfarande trean. Hoppas de kan tillföra serien något nytt, utöver bättre grafik menar jag.

Det är helt berättigat att fanboya detta

Medlem

Phew, jag köpte Crusader Kings 2, spelade en timme, gjorde min egen ledare, fick han gift med en Dansk prinsessa, fick barn, gjorde mitt "rike" argt, de blev rebeller, de slog ner mig i marken. Jag MÅSTE lära mig hur man spelar haha.

Medlem

@Wintermist CK2 är sjukt roligt spel!

Medlem

Älskar Paradox Interactive. Att de har sitt ursprung i gamla fina Target Games gör inte saken sämre.

Är en liten grupp på upp till 8 spelare som spelar EU3 rätt regelbundet. Riktigt kul om än ganska svårt i början. Datorn ska ju fuska så förbannat hela tiden...

Det är inte ofta man ser en serie som bara blir bättre och bättre men ändå behåller samma känsla varje nyversion. Jag blev glad när jag hörde detta i alla fall.

Medlem

Ja tack Älskar EU3 det har slukat några veckor när man spelat stor spel med 12 pers

Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1135192-e...

För de som är intresserade av en session av eu3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Man kan alltid lita på att Paradox inte fördummar sina spel. Tvärtom så får spelen bättre grafik, fler features och roligare och mer avancerat gameplay varenda gång dom släpper en ny version/ett nytt spel.

Helt klart min favoritutvecklare.

Medlem

Fastnade för CK2, grymt spel, inte provat att köra EU alls dock men blir förmodligen ett köp här.

Känns som det inte kan vara dåligt och känns bra att stödja svenska utvecklare, får klara dig på CK2 och Civ.V Gods and Kings tills dess :).

Medlem

OMG byt motor!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

OMG byt motor!

Du är medveten om att EU IV kommer att vara Clausewitz 2.5 va? Medan EU III är i Clausewitz 1.0...

Men, ni kan inte tänka er vilket leende det blev på mig när de annonserade det här på livestreamingen igår!


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem
Skrivet av Taklagarn:
Skrivet av StrongBad:

OMG byt motor!

Du är medveten om att EU IV kommer att vara Clausewitz 2.5 va? Medan EU III är i Clausewitz 1.0...

Men, ni kan inte tänka er vilket leende det blev på mig när de annonserade det här på livestreamingen igår!

Det var sarkasm.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Gillar CK2 skarpt men E<u3 är ändå min paradoxfavorit. Fyy 17 vad jag avskyr tyskromerska riket i 3an dock... värre monster till överstatlig organisation får man leta efter.

Medlem

Den där kartan var nog en av de vackrare skapelser jag någonsin beskådat. Det finns skärmdumpar ute på vift på internet och herre min skapare vad de satsar på grafiken. De måste ha anlitat några nya 3d-grafiker eller något i den stilen.

Jämförelse mellan EU3 och EU4

Medlem

Imaginärt ståfräs... Hela Europa Universalis-franchisen är de bästa spelen Paradox har släppt. 2013 kommer bli ett bra år.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

AW8
Medlem

GAME OF THRONES I WESTERN-MILJÖ


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av B-strm:

Den där kartan var nog en av de vackrare skapelser jag någonsin beskådat. Det finns skärmdumpar ute på vift på internet och herre min skapare vad de satsar på grafiken. De måste ha anlitat några nya 3d-grafiker eller något i den stilen.

Jämförelse mellan EU3 och EU4

Jag spelade ettan och tvåan igårkväll, det är rätt rejäl skillnad i jämförelse med trean där
Knappast en serie någon skulle kunna anklaga för att bli utmjölkad

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av B-strm:

Den där kartan var nog en av de vackrare skapelser jag någonsin beskådat. Det finns skärmdumpar ute på vift på internet och herre min skapare vad de satsar på grafiken. De måste ha anlitat några nya 3d-grafiker eller något i den stilen.

Jämförelse mellan EU3 och EU4

Jag spelade ettan och tvåan igårkväll, det är rätt rejäl skillnad i jämförelse med trean där
Knappast en serie någon skulle kunna anklaga för att bli utmjölkad

Första gången jag spelade trean tyckte jag det såg riktigt dåligt ut Om man jämför vanilj-EU3 med EU2 så tycker jag tvåan är klart snyggare. Bra 2D > dålig 3D Med alla sina expansioner blir EU3 snyggare dock.

Medlem
Skrivet av B-strm:
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av B-strm:

Den där kartan var nog en av de vackrare skapelser jag någonsin beskådat. Det finns skärmdumpar ute på vift på internet och herre min skapare vad de satsar på grafiken. De måste ha anlitat några nya 3d-grafiker eller något i den stilen.

Jämförelse mellan EU3 och EU4

Jag spelade ettan och tvåan igårkväll, det är rätt rejäl skillnad i jämförelse med trean där
Knappast en serie någon skulle kunna anklaga för att bli utmjölkad

Första gången jag spelade trean tyckte jag det såg riktigt dåligt ut Om man jämför vanilj-EU3 med EU2 så tycker jag tvåan är klart snyggare. Bra 2D > dålig 3D Med alla sina expansioner blir EU3 snyggare dock.

Minns jag hade samma reaktion först, men antar det är en vanesak också.
Det har dock varit svårt att sälja spelet till folk. Vet ett antal som gillar Civ-spelen och jag försökte övertala dem att testa detta men grafik-fördomar hindrar nästan alla :/

12
Skriv svar