Fler detaljer kring patch 1.0.4 för Diablo 3

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Kvicksilver:

Nej men vad trevligt, om de nu bara kunde fixa droprates och ta bort AH+RMAH så kanske spelet t.om vore spelbart.

Om man ogillar AH är det väl bara att avstå från att använda det?
Även om det inte existerade skulle gear säljas av diverse hemsidor i alla fall, precis som med D2.
Visserligen inte lika lättillgängligt, men många skulle nog hitta dit så småningom.
Jag spelar fortfarande D3, men utan AH hade jag nog slutat efter någon vecka, då jag aldrig får några bra drops.

Vad liath sa.

Blizz har ju till och med sagt att dropraten på items är direkt påverkad av hur många utav liknande saker som finns uppe på AH.
Altså.. flooded AH = mindre drops för dig.

Så man är tvingad att använda skiten, det är ett aktivt designval av blizzard.

Inaktiv

Låt eliterna vara den svårighetsgrad dom är och gör bara så vanliga mobs är lite svårare. Eliterna behöver inte vara enklare, det sitter i att man ska fan lära sig hur man ska göra. Gör inte allt enkelt.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Alla klagar på att det aldrig droppar något och att man måste vända sig till AH. Min fråga blir följaktligen; Vem hittar all denna utrustning som ligger på AH? Om det aldrig droppar något för någon, så borde det inte finnas något att lägga upp där heller?

De som inte har något jobb eller någon pågående utbildning och därför kan sitta dag efter dag med spelet. Och då är det Magic Find-gear de är ute efter först. Sen är hela processen i rullning.

Alternativt är det kineser och koreaner.

Medlem

Härligt, ser fram emot denna patch.
Då kan man ta och börja spela lite smått på alla andra spel som blivit liggandes då D3 har tagit upp all ens speltid.
Sen efteråt kan man börja farma igen efter att den har släppts så man slipper ragequitta och slå sönder tangentbordet pga alla übersvåra elitepack med healthregen samt enorma reparationskostnader.
Att man nu kommer få en chans att faktiskt börja hitta något bra nog för att tjäna en slant är ett stort plus i mina ögon.
Go blizzard! Påväg åt rätt håll


signatur
Medlem

Jag spelade nyligen Diablo 3 efter några månaders uppehåll och är inte alls imponerad än så länge över de uppdateringar som gjorts. Vi snackar om över ett halvår av utvecklingstid som bara gått till spillo.

Vart är PvP? (starkt bidragande orsak till D2:s popularitet)
Vart finns trading annat än AH och en dåligt konstruerad chat-kanal? (starkt bidragande orsak till D2:s popularitet)
Vart finns möjligheten att specca aktiva games och joina för att antingen hjälpa, få hjälpa, pvp:a, byta saker? (starkt bidragande orsak till D2:s popularitet)
Varför finns det ingen "auto-skip cutscenes"? (gör man ett linjärt hack n slash säger det väl sig självt varför det behövs)
Varför finns det ingen "lock skillbar"? (hur många har inte blivit av med nephalem valor för att detta saknas?)

Det enda vi får är tråkiga nerfs och åtgärder som ska stoppa fusk och farming på bekostnad av alla som spelar det, men inga riktiga updates värda att jubla över.

Innan någon avfärdar detta som gnäll eller kallar mig bortskämd så vill jag se ett enda giltigt argument varför dessa features jag nämner ovan inte bör införas.

12
Skriv svar