Medlem
FPS-Spel?

Tjenare, vill ha lite tips på bra FPS-spel, gärna med både Singelplayer, Multiplayer och typ "Co-Op". Har länge lirat CoD, Battlefield, Half Life (1&2), Team Fortress 2 samt Quake (2,3,4). Gärna nåt spel som går att få tag på, på t.ex. Steam, men alla förslag uppskattas!!!

Steamnamn: lillaiwazz (lägg till om ni vill)


signatur

You can't win the game...

nj
Medlem

#Deus Ex och #Deus Ex: Human Revolution är bra FPS med RPG-inslag (#Deus Ex: Invisible War finns också men är inte fullt så bra), dock bara singleplayer.

#Fallout 3 och #Fallout: New Vegas är två andra singleplayer FPS med RPG-inslag som du kanske vill titta på om den genren är intressant.

#Borderlands samt #Borderlands 2 (som släpps om ca en månad) är bra val med (eller ja, iaf det första spelet, men om tvåan håller samma klass så blir det imo bra med). Tillåter co-op och singleplayer.

#Hard Reset är singleplayer, är mer av ett "klassiskt" FPS med massa monster och högt tempo.

Så finns ju även #Serious Sam HD: The First Encounter, #Serious Sam HD: The Second Encounter och #Serious Sam 3: BFE som har mängder av monster, stora vapen och co-op.

För en gammal klassiker så finns #Return to Castle Wolfenstein, vet att det hade multiplayer på sin tid, men osäker på co-op och/eller om det ens finns servrar kvar att spela på.

#Prey går inte att köpa på Steam längre, men om du hittar spelet i en butik så kan du aktivera det där och ladda ner, helt ok singleplayer imo.

För rent multiplayer så finns svenska #Payday: The Heist, har en del gemensamt med #Left 4 Dead och #Left 4 Dead 2 i spelstil.
#Nuclear Dawn är rent multiplayer med.

#E.Y.E är singleplayer och co-op.

Så finns ju även #Dead Island även om det inte helt är en shooter.

Medlem

Tusen tack! Nu har jag ett gäng spel att kolla igenom!!


signatur

You can't win the game...

"Payday: The Heist" - Det kostade drygt 40:- igår på STEAM. Kolla upp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Attans att jag missade det.. men ska definitivt kolla upp det!


signatur

You can't win the game...

Skrivet av lillaiwazz:

Attans att jag missade det.. men ska definitivt kolla upp det!

Jag köpte det, men, det var ingen höjdare. Kändes ofärdigt på något sätt. Vänta till det blir billigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av lillaiwazz:

Attans att jag missade det.. men ska definitivt kolla upp det!

Jag köpte det, men, det var ingen höjdare. Kändes ofärdigt på något sätt. Vänta till det blir billigare.

Okej, men tack för tipset!


signatur

You can't win the game...

Tycker själv att, även om några av dina kriterier saknas, så får man inte glömma "Painkiller". Nu så skall en shooter te sig


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar