World War II Online är free-to-play

Robot
World War II Online är free-to-play

Andra världskriget rullar vidare online med oförminskad styrka, och det vill att du deltar.

#world-war-ii-online-battleground-europe


Medlem
World War II Online är free-to-play

Pay2Win

Geeks Gaming

hahaha detta har aldrig varit bra. Kontrollerna är jätte konstiga och grafiken är jätte ful som får tetris verkar vara i Dx11.

Sen håller dom på med ett "nytt" spel.... med nästan exakt samma grafik. Vill man ha WWII så ladda ner forgotten hope 2 moden för Bf2

Medlem

Jag har aldrig förstått vad folk klagar på gällande Pay2Win. I ett Pay2Win-spel kan jag ju köpa allting, och skippa allt det där "roliga". Istället kan jag ragea på noobs som äger mig med startergearet, och tror sig vara något.

(100% seriös, jag lovar)

Inaktiv

i ett pay2win spel kan du aldrig få lika bra saker som den tjocka 12åringen med mammas kreditkort

Medlem

Spelade trial på det här för några år sedan, riktigt roligt spel. Väldigt lång inlärnings-kurva dock.
Blir väll och spela lite igen nudå när det är F2P.

Medlem

Tycker kanske inte riktigt att det kan kallas F2P efter som att det egentligen bara handlar om ett oändligt trialkonto med begränsningar istället för en tidsbegränsning?

Precis som wows trialkonton inte har någon tidsbegränsning? Inte är det F2P?

Hursom ett kul spel när man väl börjat lära sig det, men kurvan är ju som sagt.. rätt brant


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

hahaha detta har aldrig varit bra. Kontrollerna är jätte konstiga och grafiken är jätte ful som får tetris verkar vara i Dx11.

Sen håller dom på med ett "nytt" spel.... med nästan exakt samma grafik. Vill man ha WWII så ladda ner forgotten hope 2 moden för Bf2

  1. text

Alla gillar kanske inte arkadspel ? Grafiken var bra när det släpptes, och det är knappast ett spel man spelar endast för det, finns Crysis eller BF3 för de grafikkåta :). För övrigt är det ett riktigt bra spel, spelat till och från sedan 2002 ca, något mer djup och mer strategi än Forgotten Hope kanske....

Medlem

Äntligen!

Är för snål, passar mig!

Geeks Gaming
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Jinxswe:

hahaha detta har aldrig varit bra. Kontrollerna är jätte konstiga och grafiken är jätte ful som får tetris verkar vara i Dx11.

Sen håller dom på med ett "nytt" spel.... med nästan exakt samma grafik. Vill man ha WWII så ladda ner forgotten hope 2 moden för Bf2

  1. text

Alla gillar kanske inte arkadspel ? Grafiken var bra när det släpptes, och det är knappast ett spel man spelar endast för det, finns Crysis eller BF3 för de grafikkåta :). För övrigt är det ett riktigt bra spel, spelat till och från sedan 2002 ca, något mer djup och mer strategi än Forgotten Hope kanske....

Nu menar jag inte att de är fult... jag menar att grafiken är så pass kass att gameplay påverkas jätte mycket av de. Och det ska de inte göra i ett spel.

Medlem

har lirat detta riktigt mycket (dock för ett par år sedan) brilliant spel med enorma strider. Dock är deras spelmotor inte direkt bra - men med tanke på att företaget består av mycket få arbetande personal (har för mig det var en handfull) så duger det bra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av riktigninja:

i ett pay2win spel kan du aldrig få lika bra saker som den tjocka 12åringen med mammas kreditkort

Finns inga tolvåringar som klarar av detta spelet.

Jag har spelat detta sen 2001. Det spöar alla MMO nuförtiden med hästlängder. Allting handlar om hur smart man är, vill man ha ett dött jävla MMO a'la WoW och bara farma 24/7 så spelar man det. WW2Online är ett tänkande spel där gemenskap och taktik värderas högst, inge mer. Men idag är folk så jävla dumma i huvudet att dom vill ha spel där man belönas med achivmnets varje sekund som CoD eller BF3. Det ska komma rocknroll musik för varje sak man gör och belöna en en med en achivment.

Medlem

Flertal av mina bästa spelminnen är från detta spel, inte många spel man kan åka vilse i en stridsvagn och sedan snubbla på en fiende konvoj långt bakom fiendens linjer som absolut inte förväntar sig ett (oplanerat) bakhåll, vet inte om dom fortfarande kör supply runs men det va bra kul.

Medlem
Skrivet av pelson:

Jag har spelat detta sen 2001. Det spöar alla MMO nuförtiden med hästlängder. Allting handlar om hur smart man är, vill man ha ett dött jävla MMO a&#039;la WoW och bara farma 24/7 så spelar man det. WW2Online är ett tänkande spel där gemenskap och taktik värderas högst, inge mer. Men idag är folk så jävla dumma i huvudet att dom vill ha spel där man belönas med achivmnets varje sekund som CoD eller BF3. Det ska komma rocknroll musik för varje sak man gör och belöna en en med en achivment.

Själv hoppas jag på Planetside 2. Visst det blir aldrig ett WWII-online. Men det är det enda andra spelet där ute som faktiskt lägger mer vikt på logistik, samarbete, taktik och strategi än folk som tror att man måste få en skylt med "You Win!" för att spel ska kunna vara kul.

Planetside 2 kanske också lider lite av de moderna fps-spelens sjukdomar. Men kärnan är fortfarande samma som i Planetside 1 och WWII-online.

Dagens ungdommar vill bara farma kills och få upp skyltar på skärmen med "achivments". Varje lilla sak vi gör ska belönas med en achivment att vi vart duktiga. Det är helt sjukt hur spelen har spårat. Jag blir fan ledsen när jag tänker tillbaka på gamla goda tiden.

Inaktiv
Skrivet av pelson:

Dagens ungdommar vill bara farma kills och få upp skyltar på skärmen med "achivments". Varje lilla sak vi gör ska belönas med en achivment att vi vart duktiga. Det är helt sjukt hur spelen har spårat. Jag blir fan ledsen när jag tänker tillbaka på gamla goda tiden.

Håller verkligen med på allt du skriver.

Helt sjukt vad spelen och vad allt har förändrats. Vart är känslan, idag tröttnar man på spelen efter 5 timmar. Sedan ligger dom och dammar.

WW2Online är fan det senaste spelet jag fick uppleva riktig gemenskap i. Inga jävla achivments eller "unlocks". INGET SÅNT JÄVLA SKIT. Det var ren gameplay och gemenskap! Detta kommer aldrig hända igen inom PC-marknaden, och jag är glad att jag hann uppleva början början av 2000-talet. Dagens spel är bara nedummat skit med massa jävla achivments. *rocknrollmusik" ACHIVEMENT, YOUVE KILLED 5 PEOPLE *rocknrollmusik*. FYFAN

Medlem

Det mesta har väl sagts i tråden och det är något knas med de nya spelen i dag. Kills och belöningar hela tiden. suck!
Hjärnan får ju ingen motion.. Allt är tydligen bra bara det rusar i 300 knyck o tramsiga belöningar..

Det var faktiskt "bättre förr" i spelen men snabba förtjänster är väl på agendan i dagens spelföretag...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Och vafan har hänt med FZ och alla dessa jävla spambots som bombar kommetarsfälten med sketen reklam hela tiden? Banna skiten.

Medlem

Körde det här för många år sedan. Var rätt så kul när man kom in i det.

Däremot var deras kontroller att styra fordonen med helt hopplösa att få till bra.
Slet som fanken att få till det typ BF2 eller liknande men gav upp.
Kanske är bättre idag?

Sen så kommer jag ihåg att en del av tanksen var tio-växlade. Man var då tvungen att växla
manuellt varenda växel hela tiden. Varför i jösse namn då? Kunde de inte gen en option
att välja mellan automatisk växling eller för de som vill en manuell ???? Är det kvar än i dag?

Som sagt, inlärningskurvan var väldigt brant + ett krångligt gränssnitt/kontrollsystem.
Kanske är lite bättre idag.

Men när spelet gläsnte till så gjorde det det ordentligt


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av pelson:

Och vafan har hänt med FZ och alla dessa jävla spambots som bombar kommetarsfälten med sketen reklam hela tiden? Banna skiten.

Ja, Jag har anmält den där användaren/boten i en månad nu..
Verkar inte hjälpa.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av pelson:

Och vafan har hänt med FZ och alla dessa jävla spambots som bombar kommetarsfälten med sketen reklam hela tiden? Banna skiten.

Ja, Jag har anmält den där användaren/boten i en månad nu..
Verkar inte hjälpa.

Jodå - de tar bort både kontot och inläggen...men den gör nya konto hela tiden.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tips , säg inte att bara dagens ungdomar gillar result(achievements) av diverse slag

Funnits i spel sen tja man la till highscore i ett spel.
Vad som hänt är att det blivit en förlängning av det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Först tyckte jag att det var hemskt vad ragande och generaliserande människor det var häromkring som förbarmade sig över spelens utveckling . Visade sig att alla var från samma person

Medlem
Skrivet av Chrester:

Körde det här för många år sedan. Var rätt så kul när man kom in i det.

Däremot var deras kontroller att styra fordonen med helt hopplösa att få till bra.
Slet som fanken att få till det typ BF2 eller liknande men gav upp.
Kanske är bättre idag?

Sen så kommer jag ihåg att en del av tanksen var tio-växlade. Man var då tvungen att växla
manuellt varenda växel hela tiden. Varför i jösse namn då? Kunde de inte gen en option
att välja mellan automatisk växling eller för de som vill en manuell ???? Är det kvar än i dag?

Som sagt, inlärningskurvan var väldigt brant + ett krångligt gränssnitt/kontrollsystem.
Kanske är lite bättre idag.

Men när spelet gläsnte till så gjorde det det ordentligt

Det är för att spelet är en simulator och inte en vanlig titel. Det är också därför du som förare i en stridvagn inte kan skjuta medans du kör.

Själv gillade jag att det var komplicerat, gjorde att man fick ut mer av varje lyckad tank-kill när man körde solo. Och man hade mer anledning att spela med andra. Jag och en kompis körde en hel del Panzer IV tillsammans. Jag var "bara" förare och han skötte tornet. Bara det att min värld var en liten springa fram att titta ut ur gjorde det hela så mycket mer spännande. Jag var helt tvungen att lita på vad han berättade att han såg. Och fan va kul jag hade. BF-stuket med att föraren sköter kanonen är bara fånigt.

Medlem

Jag menade mest att kunna köra tanken typ BF2. Sen så är jag med på att man måste byta vy för att sköta tornet också.
Men manuella växlar . . . njaeee. Så mycket sim var det inte så att det var motiverat. Flygningen t.ex var väl inte i närheten av en anständig sim vill jag minnas.
Alltså det måste vara en rimlig balans mellan sim/spelglädje. Det var nog mycket därför jag tröttnande.
Jag körde en hel del iL-1946 och där har du en rejäl sim. För den delen inte helt hopplös att lära sig.


signatur

Jäh!

Medlem

Roliga kommentarer. Man ser tydligt två läger: de "gamla goa titlarna" mot dagens "pop-games". Jag håller med; utvecklingen av dator(/konsol)-spel har snarare gått bakåt än framåt med ett få antal undantag. Det har blivit mainstream av spelmarknaden, men det är inte enbart av ondo. Det har fört med sig "visuell" utveckling.
Problemet är att alla vill göra spel idag och tjäna grova pengar. Fördumningen i spelen orsakas av färdiga "spel-motorer" idag. Studioproducerade paketlösningar säljs för att utvecklare skall kunna plocka ihop snabba spel, och håva in pengar. Därför begränsas intelligensen i spelidéerna till vad som går att göra i dessa paketlösningar. Förr byggde man spelet själv från grunden och accepterade inga avsteg från spelidén. Bara hur jag ser på det :D.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av pelson:

Och vafan har hänt med FZ och alla dessa jävla spambots som bombar kommetarsfälten med sketen reklam hela tiden? Banna skiten.

Ja, Jag har anmält den där användaren/boten i en månad nu..
Verkar inte hjälpa.

Jodå - de tar bort både kontot och inläggen...men den gör nya konto hela tiden.

Hur vore det att kontakta site som säljer o sluta jaga botar. Hela jäla sommaren med detta skit.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av pelson:

Och vafan har hänt med FZ och alla dessa jävla spambots som bombar kommetarsfälten med sketen reklam hela tiden? Banna skiten.

Ja, Jag har anmält den där användaren/boten i en månad nu..
Verkar inte hjälpa.

Jodå - de tar bort både kontot och inläggen...men den gör nya konto hela tiden.

Hur vore det att kontakta site som säljer o sluta jaga botar. Hela jäla sommaren med detta skit.

Funkar iofs inte så överdrivet bra - men istället kan de bara ändra hur man skapar konto på sidan. Det är det lättaste.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar