Hjälpas åt på Arma 2 Dayz

Medlem
Hjälpas åt på Arma 2 Dayz

Tja, jag blev precis skjuten...igen, på dayz..
Storyn bakom det hela var:

Vi var 2 stycken som satt och spelade och var uppe i någon random stad ganska långt norrut. Vi är precis påväg från en stad när en zombie ser honom och börjar jaga honom, vi lyckas locka ut honom en bit från staden för att där kunna skjuta honom utan att få halva staden efter oss. Men tyvärr så leder ett försök till att bli av med zombien (dyka under ett staket) till att han blir slagen och bryter 2 ben och börjar blöda. Detta leder i sin tur till att han inte kan gå själv, så när vi skjutit våran lilla vän bakom oss så får han börja krypa mot närmaste sjukhus (som ligger nästan på andra sidan banan) medans jag ger mig av själv för att leda efter ett fordon som vi skulle kunna ta oss snabbare dit med.
Efter att ha letat igen om ett antal ställen så ger jag upp och försöker ta mig till sjukhuset och möta honom sen.
Men strax utanför så blir jag ner skjuten, helt utan pardon.

Vi sitter då och pratar om hur bra de vore om vi hjälpte varandra.
Så om någon med bil har dåligt med mat, skulle han kunna få två mat för att skjutsa mig till strax utanför huvudstaden osv.

Så vi tänkte såhär,
Alla som vill vara med och hjälpa till med dehär sätter DZTC (DayZ Trading Company, dehär är inte en clan tagg utan bara ett märke för att, hej jag är trevligt och kan hjälpa dig om du hjälper mig)
Den server vi kör på just nu är LU261 (med six launcher), vi är just nu 4 st men hoppas att några här vill vara med och hjälpa till.

Om någon sedan missköter dehär, skall personen rapporteras här.
Stöld är inte heller tillåtet som ni kanske förstår.

Men de känns iallafall som en bättre ide' att ge varandra en chans hellre än att vara rädda för varandra.

My DayZ Story


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Det här inlägget känns som ett blogginlägg (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför skulle de inte passa här? Jag skriver inte blogg. Om du inte tycker om de behöver du inte svara.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Någon borde hosta en fz server DayFZ

Skrivet av yoyisy:

Varför skulle de inte passa här? Jag skriver inte blogg. Om du inte tycker om de behöver du inte svara.

Det var en komplimang. Du skrev intressant och bra; många missar det om de inte dyker in här. Trist att du tog det negativt. Kanske umgås du för mycket med Zombies?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Då fårstår jag, sorry att jag tog det neggativt. De bara lät lite som de, kanske beror på min allmäna inställning till dem
Men man kan skriva med mycket inlevelse när man är så arg som jag var igår x)
Men lyckades döda ett as idag, tyvärr förlorade vi en man (kompis som började spela precis) och när vi äntligen slagit borta alla zombies vi fått efter oss efter vår lilla gunfight så satt vi en bit upp i backen mot skogen och lootade zombiesarna och delade med oss av vad vi hittat i vår raid, så börjar kulor vina över oss, vi slängde oss ner på marken bakom några höbalar för att ta skydd. Jag kröp fram litegrann för att se om jag kunde få reda på vart han var. Nere i staden ser jag zombiesar springa som galningar och i och med det så antog jag att han var precis i utkanten av staden. Så vi kastade en rökgranat vi hittat och sprang allt i förmådde upp mot skogen. Ungefär då bytte han från semi till auto så kulorna bara ven över våra huvuden. Vi slutade inte springa föränns vi var långt upp i skogen och där kasade vi oss ner i några buskar. Tror aldrig min puls varit så hög som då.

En fz server vore as grymt!! Är de någon i fz crewn som kan hosta eller är det fz medlemarna som får göra de?

Sen om de är någon som har feeback på dztc får ni gärna säga de rakt ut vad ni tycker. Om man blir några stycken skulle man kanske kunna han en teamspeak?

Förlåt om de är mycket fel i min sverige men de är ganska sen, jag är väldigt trött och skriver med mobilen...xD
Och åter igen, ledsen för att jag tolka fel bro :/ får en mycket trevligare klang när man fick veta att det var possetivt


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Skrivet av yoyisy:

Då fårstår jag, sorry att jag tog det neggativt. De bara lät lite som de, kanske beror på min allmäna inställning till dem
Men man kan skriva med mycket inlevelse när man är så arg som jag var igår x)
Men lyckades döda ett as idag, tyvärr förlorade vi en man (kompis som började spela precis) och när vi äntligen slagit borta alla zombies vi fått efter oss efter vår lilla gunfight så satt vi en bit upp i backen mot skogen och lootade zombiesarna och delade med oss av vad vi hittat i vår raid, så börjar kulor vina över oss, vi slängde oss ner på marken bakom några höbalar för att ta skydd. Jag kröp fram litegrann för att se om jag kunde få reda på vart han var. Nere i staden ser jag zombiesar springa som galningar och i och med det så antog jag att han var precis i utkanten av staden. Så vi kastade en rökgranat vi hittat och sprang allt i förmådde upp mot skogen. Ungefär då bytte han från semi till auto så kulorna bara ven över våra huvuden. Vi slutade inte springa föränns vi var långt upp i skogen och där kasade vi oss ner i några buskar. Tror aldrig min puls varit så hög som då.

En fz server vore as grymt!! Är de någon i fz crewn som kan hosta eller är det fz medlemarna som får göra de?

Sen om de är någon som har feeback på dztc får ni gärna säga de rakt ut vad ni tycker. Om man blir några stycken skulle man kanske kunna han en teamspeak?

Förlåt om de är mycket fel i min sverige men de är ganska sen, jag är väldigt trött och skriver med mobilen...xD
Och åter igen, ledsen för att jag tolka fel bro :/ får en mycket trevligare klang när man fick veta att det var possetivt

Det är lugnt

Jag blir lite nyfiken. Om man dör i spelet, måste man börja om igen på något sätt, en ny karaktär?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja precis, om man dör (vilket man gör lika lätt som i vanliga arma) så får man börja helt om. De är därför man blir så lack när man suttit några timmar och raidat städer och slgits med horder av zombies och sen när man är på äg upp i skogen för att göra något random så sitter någon sniper**** och plockar en utan att man har någon chans alls :/
Men man börjar på en random spawn längs kusten med bandage, painkillers och ficklampa.

Om du inte har spelat du råder jag dig att göra de! Ett av de bästa zombiesurvival även om det är ganska så buggigt än så länge. Men de får man ju leva med när de är i alpha

Sen så tyvärr som jag sagt. Har man ingen att spela med så är chansen ganska minimal att man vittar någon i spelet. Jag kommer ihåg första gÅngen jag träffade en spelare, jag hade letat grejer i en brandstation och fått typ 3 zombies efter mig, jag hade inget vapen och de var första gången så jag var fortfarande väldigt rädd för dem. Då springer jag upp mot skogsbrynet och ser en snubbe som kommer smygande från vänster, han har också en winchester i händera. Jag tänker ja va bra dÅ kan han skjuta zombisarna. Men nehe du han tar istället sikte på mig och skjuter. Sen dess undviker jag andra spelare. Spelar med mina riktiga kompisar istället och vi håller oss borts från dem så mycket de går.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

OK, då hänger jag med. Man slåss både mot Zombies och "vanliga" människor, men dessa fäller en gärna med ett nackskott för att få tag på ens prylar. VIlken grym värld

Day Z blir ju fristående spel inom en nära framtid, jag kommer kolla upp det då. Tills dess spelar jag "Dead Island".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Precis de är ingen trevligt värld. Dom skiter i om du har vapen eller inte. För dom blir de ju bara enklare för dem. Har mött 1 person med gevär i skogen som inte sköt mot oss. Vi kastade oss ner bakom några träd men tror han såg mig när jag låg och spanade vart han tog vägen. De va tur att han inte sköt, vi hade båda varsitt gevär bara att mitt inte hade någon ammo tur att han inte visste de.

De kommer bli grymt med ett eget spel, tror dock inte riktigt de kommer ut föränns runt jul :/ men de ska jg också helt klart köpa
Haha dead island tröttnade jag på väldigt fort


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

1
Skriv svar