Pixlar blir stora - Dålig grafik och förstår ej varför

Medlem
Pixlar blir stora - Dålig grafik och förstår ej varför

Tjena, jag skulle kunna behöva lite hjälp med min dator. Jag har haft detta problem ett bra tag nu och har fortfarande inte hittat någon lösning. Jag har testat att uppdatera drivrutinerna på mitt grafikkort ett antal gånger så det är inte det.

Snälla kan någon hjälpa mig förstå vad som har hänt? (Har inte alltid vart såhär, dök bara upp en dag)

Har ett Radeon 5700 grafik-kort som har fungerat bra tills nu.

Tack på förhand.
Viktor

Hur menar du "pixlar blir stora"?

Vilka drivrutiner har du installerade nu?

Har du varit inne och kollar i inställningar och sett till att du sparat vad du ändrat? Ibland kan det bli lite fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du får gärna lägga upp en bild på dina grafikinställningar. Ser ut att vara inställd på lägsta inställningen.

Medlem

Det med att pixlar blir stora kan du ju se på bilden,

Drivrutiner just nu; 8.980.0.0 för ATI Radeon 5700 Series, Från Advanced Micro Devices Inc.

Bojkott, med grafikinställningar menar du på Left 4 Dead då, för detta händer i andra spel med. (LoL, TF2, Diablo3)
Allt på Left 4 Dead och alla andra spel har högsta grafik inställt.

Medlem

ser ut som om inställningarna i spelet är satta på low lr nåt. kan det vara så enkelt?
kan vara så att dina inställningar i amds kontrollpanel är fel. öppna det och välj standard inställningar (nere till vänster) på Spel - 3D-programinställningar fliken.

Medlem

Tack så mycket Cordylus.
Det var inställningarna på 3D grafiken som krånglade med mig. Har inte en aning om varför jag vart där och pillat dock..

Tack alla andra också, det är alltid ett nöje att besöka FZ

Medlem

1. Testa att ändra inställningar för Anti Alias i CCC, "16xQ nånting" bråkar tydligen.

2. Gör en REN ominstallation / rollback av drivarna (google är din vän).

Edit: nevermind, problem avlöst ser jag


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av cordylus:

ser ut som om inställningarna i spelet är satta på low lr nåt. kan det vara så enkelt?
kan vara så att dina inställningar i amds kontrollpanel är fel. öppna det och välj standard inställningar (nere till vänster) på Spel - 3D-programinställningar fliken.

Yep, det där är texturer som är satta på Low.

Tipset är kanske att om du inte vet vad du pillar på.. ehr.. sluta då pilla.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Bra det löste sig, som sagt. Ofta är det någon enkelt som man glömt att göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar