Assassin's Creed 3 på PS3 ger en timme extra speltid

Robot
Assassin's Creed 3 på PS3 ger en timme extra speltid

Enligt butiken Amazon kommer Playstation 3-versionen av AssCreed 3 att innehålla en timmes exklusivt material som de andra plattformarna inte får se röken av.

#sony, #ubisoft-entertainment, #farcry-3, #assassins-creed-iii


Medlem
Assassin's Creed 3 på PS3 ger en timme extra speltid

Inte för att jag tänkte spela spelet, men tycker det är så jävla uselt med plattformsexklusiv content.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Detta får bara folk att bli arga. Inget annat.

Medlem

Börjar bli riktigt less på detta exklusiva hit och dit.
Ge oss, vi som köper spelen, betalar era löner, ett fullständigt spel utan exklusiva "saker". Lägg sedan tid på att göra bra dlc som alla kan njuta av oavsett plattform, låt det bara gå ett litet tag efter spelet har släppts.
Sluta försöka mjölka ur sista pengarna ur oss gamers. Lägger ni den tiden som planeras för dåliga dlc´s och exklusiva "saker" till att lägga ner mer kärlek och kreativitet i spelet så kommer ni få tillbaka mer pengar, respekt och kärlek från oss.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Dåligt ja. Inte så att man blir mer sugen på att köpa den där konsollen man inte har bara för att kunna köpa extra banor m.m till ett spel man lagt 600kr för. Hur tänker dom?


signatur
Medlem

håller med, dock är detta ju bättre än göra det helt platforms exclusivt ex spel som borde och passar bättre på mus och tangentbord och på pc m.m hamnar bara på ps3 och xbox då föredrar jag dom gör såhär om dom ska göra det på något sätt.

Medlem

Inte för att jag tror att det kommer vara något superbra extra innehåll. De tidigare exklusiva sakerna i serien för Ps3 har inte varit något speciellt, ("Templars den" i Brotherhood t.ex var inget vidare uppdrag utan kändes mest inpressat bara för att ha något exklusivt).

Men visst är det tråkigt för alla andra spelare.

Medlem
Medlem

Trist för mig som ska köpa xboxversionen, nåväl, hellre detta än total exklusivt av spelet. Tycker sånt här är så jävla trist, alla betalar lika mycket för spelet och borde få samma innehåll. Kan Sony och Microsoft bara sluta bråka med varandra? Kan vi inte bara sätta oss i en ring och sjunga kumbaya, fast pc-elitisterna får inte vara med, de bidrar bara till dålig stämning.

Medlem

Man får känslan allt oftare att spelindustrin har nått botten, men ändå så lyckas dom gräva djupare och djupare...

Medlem

Varför är det inte lika för alla? så att alla blir nöjda.

Medlem

det är dropen so fick bägaren att rina över .
jag spelar bara pc och det blir inget köp.
men jag kommer att spela spelt !

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Inte för att jag tänkte spela spelet, men tycker det är så jävla uselt med plattformsexklusiv content.

Fast en timma är inget.. var länge sedan man satt och nötte ett spel i flera veckor/månader. Idag varvar man spelen och tröttnar efter någon dag.

Medlem

Jag håller med om att det är dåligt med plattformsexklusiv innehåll. Men nu verkar det ju vara på rätt konsol i.a.f. för min del.

Medlem

Nog för att jag troligen köper det till PS3 som de andra AC-spelen, men det är ändå rätt kasst att göra så :/

(även om det samtidigt känns skönt med en klapp på truten för 360 efter diverse tidsexklusiva DLC:er )

Medlem

Jag förstår inte riktigt det här med exklusivt innehåll. De flesta äger bara en utav följande konsoler så dem hade inte köpt det till PS3/Xbox360 i alla fall.

Geeks Gaming

Jag är inte så himla oroad över detta. Vet att AC teamet levererar så himla mycket ändå.
Men ja det är lite störigt att PS3 får mer än PC.

Medlem

Jag kommer inte köpa något som Ubisoft släpper förän dom skärper till sig med sånt här. Men dom verkar bara köra på hårdare och hårdare för att göra sig ovän med stora delar av communityn. Tror det kommer kosta dom förr eller senare.

Medlem

Kan inte annat än att hålla med föregående skribenter.. Tidiga releasedatum och exklusivt innehåll till olika plattformar gör bara folk förbannade. Släpp spelet samtidigt till samtliga plattformar och låt alla ta del av spelinnehållet!

Medlem

Skriver som tidigare.
Idioti


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tanken är väl inte att just AC3 ska få folk att köpa PS3, utan det är bara en liten bidragande del av anledningen. Microsoft har ju lyckats fantastiskt bra med att knyta åt sig "exklusivitet" från olika utvecklare.

Tanken med det hela är att man vill etablera sin konsol som "den här generationens konsol". Det handlar inte om att någon som läser på FZ ska köpa en PS3 för en timme extra assassins creed, det handlar om att när man väl köper en konsol så vill man vara på det "vinnande laget" och har man då lyckats (som jag tycker Microsoft har gjort) få det att verka som att 360 är huvudplattform för våran tids stora titlar så är det såklart den man väljer.

Försök att se den stora bilden här pojkar

Medlem

LOL. Aja då blir de o inte ens köpa AC3 på PC. Tänker inte stödja sånt skit


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Det är ju exklusivt på det sätt att alla inte kan spela det, och som många skriver, ofta är det inget speciellt man får för pengarna.

ACIII kommer i en uppsjö av olika varianter, så gör även Dishonored, vilket får en att rynka på pannan.

Jag tror de kommer fortsätta med detta ett bra tag till tills gamers slutar köpa det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aaaah... Fint att man köpte ett ps3 istället för ett xbox då.

Gud vilket gnäll. Är alla PC-spelare 12 år eller? Är det en sån big deal? Dessutom kostar PC-versionen betydligt mindre än PS3-versionen, så sluta gnälla.

De som har 360 kan glädjas åt andra fördelar i somliga spel, lev med det. Självklart måste det finnas någon skillnad mellan de olika plattformarna.

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Gud vilket gnäll. Är alla PC-spelare 12 år eller? Är det en sån big deal? Dessutom kostar PC-versionen betydligt mindre än PS3-versionen, så sluta gnälla.

De som har 360 kan glädjas åt andra fördelar i somliga spel, lev med det. Självklart måste det finnas någon skillnad mellan de olika plattformarna.

Vadå sluta gnälla vet du hur det är att spela ett konsol spel på PC. Mycket som inte funkar så visst har vi rätt att klaga. Du skulle väl ha en åsikt om det inte funkade på din konsol låda... eller.
Och ärligt varför måste det vara skillnader mellan plattformarna det handlar ju om ett spel och då bör det vara lika oavsett plattform.
Så din självklarhet existerar bara i din värld och verkar trång synt enligt mig
Din kommentar ligger under 12 års gränsen. Du har givit konsol spelare ett ansikte som ingen vuxen vill se.
Alla bör få lika mycket oavsett plattform.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Idiotiskt, inte rättvist helt enkelt.

Medlem

Kanske blir som i Skyrim och Mass Effect 3? En timme extra speltid till Ps3 på grund av fryslagget...

Skrivet av merxz:

Kanske blir som i Skyrim och Mass Effect 3? En timme extra speltid till Ps3 på grund av fryslagget...

Haha, nej, det blir något mer spektakulärt än så. Kastar stenar på fiskmåsar eller tömma latrintunnor i Boston


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Big deal. Sony har skickat lite extra pengar i fickan till Ubisoft för att dom ska skräddarsy något extra uppdrag åt PS3 versionen.

1 timme extra.. det är ju ingenting.

12
Skriv svar