Pitfall-skaparen vill ha dina pengar för att göra nytt spel

Robot
Pitfall-skaparen vill ha dina pengar för att göra nytt spel

Även David Crane ansluter sig till den stora skaran spelutvecklare som använder sig av Kickstarter. Han vill ha 900 000 dollar för att utveckla en andlig uppföljare till Pitfall.

#nyhetstips


Medlem
Pitfall-skaparen vill ha dina pengar för att göra nytt spel

Ahh minns när man spelade pitfall för såååå länge sedan, gud vad kul det var.

Medlem

30år sedan!!! Jösses vad tiden går . . .


signatur

Jäh!

zsm
Medlem

Ah Pitfall... spelade skiten ur det spelet i min barndom. Helt fantastiskt bra var det

Inaktiv

Vad mycket pengar han vill ha för ett sånt spel.

The Banner Saga som jag är intresserad av sökte bara $100k (även om de nu fick över $700k till slut).

Medlem

Nice classic.
Men allvarligt tar det aldrig slut med alla kickstarter proj snart? Känns som det börjar bli som med fairtrade o allt sånt. Man flyttar ansvaret från de som borde ha det till konsumenterna istället. Är väl positivt i mindre skala men blir ju fundersam när spelföretag uttrycker sig om en kickstarter och säger det är så bra men går själv inte in som investerare. Väntar företagen på en "billig" de kan köpa upp när konsumenterna betalat så de slipper?

Medlem

Hoppas kickstarter sidan dör snart.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

zsm
Medlem
Skrivet av kill455:

Hoppas kickstarter sidan dör snart.

Kul att du stolt visar upp din bristande intelligens.

KoP
Medlem

David Crane i all ära. Men Pitfall anno Atari 2600.. det enda jag behöver.

Medlem

900k?

Eh.... känns som liiiite väl mycket.

gnu
Medlem

minimum summan bara stiger och stiger

Medlem

Jag ska göra likadant när jag får slut på pengar och behöver handla på ICA.... Jaga investerare istället för att mjölka spelarna som ändå behöver KÖPA spelet när det väl kommer ut, om det kommer ut!

Medlem

Många tards här märker jag, om du bidrar med 15$ (100 sv.kr) får du spelet när det är klart och tillgång till betan innan. Så du behöver inte köpa det när det kommer ut i retail.
Vad du betalar för är att se till att spelet blir verklighet. Du får gärna bidra med mer för att få de speciella perksen dessa packs erbjuder.

Medlem

Nej tack!!!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Chrester:

30år sedan!!! Jösses vad tiden går . . .

Grymt vad tiden går... Och jag spelar fortfarande.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av kill455:

Hoppas kickstarter sidan dör snart.

Som jag ser det så skadas inte någon av Kickstarter. Du väljer ju själv om du vill bidra med pengar eller inte. Kickstarter har gjort det möjligt för flera oberoende utvecklare att förverkliga sina projekt då dom genom detta når ut till investerare på ett lättare sätt. Detta ger möjlighet för investerare att nå utvecklare i stället för tvärtom. Att som utvecklare behöva söka investerare är väldigt tidskrävande, vilket i slutändan betyder mindre tid för utveckling av produkten.

Medlem

Precis Bojkott.
Synd bara att troll som kill455 och andra får härja fritt i kommentator-fälten

Har faktist inte spelat det. Men vet att jag var sugen när det begav sig. Nån som har en bra länk till ett browser/flash version av det gamla hederliga?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kickstarter projekt är härliga, man betalar en liten summa för ett nytt spel och man slipper utgivare som EA och Activision


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kickstarter är väl ett sätt att slippa investerares krav på snabba pengar, ni vet det där som gör att vi får halva spel och tvingas köpa resten via dlc.
Men tycker det gått lite troll i kickstarter. Penga kraven bara ökar men lite för många gamla spel som ska säljas igen.. suck!
Visst gillar jag Kickstarter men gör något nytt o inga repriser..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

att folk klagar på kickstarter är skrämmande vi får bättre spel pga detta, för stora företag som fundar och styr hur spelet ska göras istället för företaget själva med bra ideer.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att folk klagar på kickstarter är skrämmande vi får bättre spel pga detta, för stora företag som fundar och styr hur spelet ska göras istället för företaget själva med bra ideer.

Försök att se hela bilden. Allt är inte bara bra o ger bra spel...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Google translate framme igen?

"Vad skulle ett David Crane djungel-äventyr se ut om det gjordes idag?"

Ett nytt Pitfall skulle göra mig lycklig, tycker dock summan är lite väl stor med


signatur

Nämen!

Mycket pengar, får finansiärerna tillgång till gratis DLC:er sen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att folk klagar på kickstarter är skrämmande vi får bättre spel pga detta, för stora företag som fundar och styr hur spelet ska göras istället för företaget själva med bra ideer.

Kan du nämna nåt "kickstart projekt" som har kommit med nåt ett bra spel. Är sugen på att testa och se om det verkligen ger ett bättre spel med ett par miljoner i kassan.

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av kill455:

Hoppas kickstarter sidan dör snart.

Kul att du stolt visar upp din bristande intelligens.

Fast det är ju en åsikt och inte ett påstående

Medlem

Oj vad länge sen man spelade denna klassiker.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Ahh minns när man spelade pitfall för såååå länge sedan, gud vad kul det var.

Jag minns Pittfall som en liten besvikelse. Kanske var det för att vi då förvänta oss ett nytt Another world/Flashback.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
12
Skriv svar