muslagg i Quake Live.

Medlem
muslagg i Quake Live.

Tjena,

började spela QL igen efter ett bra tags uppehåll för skojs skull för att få lite variation från StarCraft.

Har enorm muslagg, skulle tippa på 0,3-0,5 sekunder och är dålig på vilka kommandon som kan tänkas användas för att få bort den, är det någon som har nått tips så vore jag väldigt tacksam.. att shafta med LG:n är ju typ omöjligt i nuläget

//Mordo

Medlem

Hm kör du musen med usb eller PS2?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

r_swapinterval 0
r_finish 0
m_filter 0

Borde fixa det.

Medlem

Bra där phi. Sen som sagt, om jag var du skulle jag inte köra musen i USB.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

what, ska man inte köra musen i USB..? tror inte ens jag har ps2-uttag på den här lappien, den är rätt ny så tror inte de anser ps2 tillhöra nutiden/framtiden

glömde säga att jag bara har Fet muslagg i fullscreen, funkar bra i windowed..

ska prova de kommandona phi, tack så mycket killar

Medlem

de var tyvärr redan satta till 0 de kommandona.. QQ

phi
Medlem

Vilken mus, webbläsare samt version av windows kör du nu?

Medlem

@Mordocai, PS2 har fortfarande bättre överföring än många USB, speciellt på tangentbord.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Logitech MX518, Chrome/Firefox Windows 7, men verkar ha varit att jag hade fel upplösning ingame för ändrade till någon annan nu, dock inte widescreen så fick svarta kanter på sidorna men då funkade musen mycket bättre

Medlem
Skrivet av Stag:

@Mordocai, PS2 har fortfarande bättre överföring än många USB, speciellt på tangentbord.

ofan Stag, på vilket sätt yttrar det sig då? jag har bara spelat på laptops senaste 4-5 åren och har aldrig haft problem med varken mus eller tangentbord

Medlem

Med tangentbord är det mest märkbart iom att du får n-key rollover, dvs att du kan trycka på hur många knappar som helst samtidigt utan förlust. Med USB säger det ju rätt ofta PIP, och sen får du inte in fler samtidigt. Finns USB-bord numera som kan göra n-key rollover även de, men långt ifrån lika vanligt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar