Stresstesta Guild Wars 2 ikväll – igen

Medlem
Skrivet av fork_:
Skrivet av chrisragnar:

Jag som flyttar samma dag som pre-launch. :c

Vafan. Det gör jag också.

...är du jag?

Elak timing gubbs!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vilken tid exalt släpps det? Lördag 00:01? Måste handla MASSOR av chips å cola.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Visst nu är det ingen månadskostnad men människor kan tröttna och lägga av ändå? Har dom end content och allt som hör till eller blir det bara grind och skit PVP när man är top lvl?

Det är ett spel som lever på att sälja boxar och expansioner först och främst. Det har en gemstore där man kan köpa grejer för pengar, men det är inte byggt på att man måste betala som F2P-spel är. Om man grindar/nöter spelet på samma sätt som ett månadskostnads eller F2P MMO så kan man säkert tröttna efter ett tag. Men då har man spelat med fel tankesätt från start.

GW2 kommer ha massor av PVE också, eftersom de flesta som spelar MMO är intresserade av det och inte PVP. Hur bra det är vid level 80 vet vi inte, det återstår att se. I Structured PVP får du all gear direkt, alla spelar på lika villkor. Med andra ord inget grind för att få bästa gearen, utan det är skill som bestämmer.

Personligen tycker jag spelet passar perfekt för mig som inte har massor av fritid, utan kan spela lite på kvällar och mest på helger.

Medlem

Kommer detta va instanserat?`, lr en öppen värld som wow?

Medlem
Skrivet av karbon:

Kommer detta va instanserat?`, lr en öppen värld som wow?

Öppen värld, men är området överbefolkat så flyttas man till en overflow instance


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vilken tid exalt släpps det? Lördag 00:01? Måste handla MASSOR av chips å cola.

Har för mig att det var en lördag morgon kl. 09.00 =P

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av showerguy:

Någon som tror att det kommer floppa? Väldigt mycket betor och annat skit nu för tiden. Folk hinner tröttna innan spelet ens har släppt.

Visst nu är det ingen månadskostnad men människor kan tröttna och lägga av ändå? Har dom end content och allt som hör till eller blir det bara grind och skit PVP när man är top lvl?

Du menar att det är dåligt med betatest för att finslipa?

Nej absolut inte. Det behövs finslipning så att spelet är bra och fungerar. Men varför inte bara ha 1000 stycken personer som testar, kommer med synpunkter och allt som hör till istället för att öppna upp det för alla människor? Folket tröttnar ju! Man hinner i princip spela hela spelet och gillar man inte betan så skiter man i det.

Grejen är ju den att det har varit ett antal hundra som testat och testat spelet hela tiden innan betan ens drog igång, så betan skulle egentligen kunna ha släppts som spel, men de ville göra finslipningar på det samt att testa att balansera saker innan de släppte själva spelet, ett väldigt vist och klyftigt drag om du frågar mig.


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Inaktiv

brukade inte guild wars va ett textbaserat webläsarspel, eller är det jag som drömt det?

Medlem
Skrivet av riktigninja:

brukade inte guild wars va ett textbaserat webläsarspel, eller är det jag som drömt det?

Eh? Guild Wars har aldrig varit textbaserat eller webbläsarspel.

Jot
Medlem
Skrivet av riktigninja:

brukade inte guild wars va ett textbaserat webläsarspel, eller är det jag som drömt det?

Du tänker kanske på http://www.bbsdocumentary.com/library/PROGRAMS/DOORS/DOPEWARS...


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem
Skrivet av fork_:
Skrivet av chrisragnar:

Jag som flyttar samma dag som pre-launch. :c

Vafan. Det gör jag också.

...är du jag?

Oh shit duuuuuude!

Inaktiv
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av fork_:
Skrivet av chrisragnar:

Jag som flyttar samma dag som pre-launch. :c

Vafan. Det gör jag också.

...är du jag?

Oh shit duuuuuude!

en japansk brud med kattöron och jättekort kjol flyttar hem till mig samma dag ,och veckan efter en snygg gothbrud

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av fork_:
Skrivet av chrisragnar:

Jag som flyttar samma dag som pre-launch. :c

Vafan. Det gör jag också.

...är du jag?

Oh shit duuuuuude!

en japansk brud med kattöron och jättekort kjol flyttar hem till mig samma dag ,och veckan efter en snygg gothbrud

Det där låter som en... riktigninja.

Inaktiv
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av fork_:
Skrivet av chrisragnar:

Jag som flyttar samma dag som pre-launch. :c

Vafan. Det gör jag också.

...är du jag?

Oh shit duuuuuude!

en japansk brud med kattöron och jättekort kjol flyttar hem till mig samma dag ,och veckan efter en snygg gothbrud

Det där låter som en... riktigninja.

<3

12
Skriv svar