Assassin's Creed 3 på PS3 ger en timme extra speltid

Medlem

Nu vill jag inte sitta med ett Xbox360
Som tur är så har jag ps3 HAHA

Inaktiv
Skrivet av Vigge:

Nu vill jag inte sitta med ett Xbox360
Som tur är så har jag ps3 HAHA

Fast Ps3 suger!

Medlem

Jag hade respekt för Ubisoft, tills nu
Låt oss bara säga att jag inte kommer köpa spelet, men jag kommer att spela det. Your loss ubisoft, hoppas det känns rättvist.

Har båda konsolerna men hade tänkt köpa till xbox 360 då jag gillar det mera, men känner inte för att stödja sådant skit.

Edit: med "gillar mera" så menar jag kontrollerna. lol

Medlem

Jävla dåligt att hålla på med sån skit. Exklusiva saker för olika plattformar, Exklusiva saker för olika butikskedjor etc... enda gången det är ok är om de har ett förköpserbjudande. Detta är inte ok och sen att PC versionen (som vanligt) blir försenad är ett jävla hån!

Medlem

Som vanligt är de desperata nog att pröjsa för exklusiva saker för att inte förlora sina spelare. Detta gäller både sony och microsoft..

Medlem

Jaa visst är de trevligt när det gäller Ps3 för en gångs skull, däremot måste ja säga att de finns alltför många hypokrater överallt på internet... Skulle det ha varit till 360 skulle folk ha varit mycket positivare till nyheten, som alltid. Nåja, det är en glad överraskning att redan ha beställt spelet till Ps3, AC3 ser ju ut att bli riktigt bra oavsett till vilket system man köper det till.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Moderator | Testpilot

Beror ju också på vad för sorts DLC det gäller. En timmas extra kan ju bara vara en "sido grej" som egentligen inte är så viktig för main storyn, vem bryr sig då?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag förväntar mig att xbox versionen är billigare än ps3 nu.. Annars är det heöt orättvist och ubisoft ska ha en käftsmäll

Medlem

Fullständig idioti. Finns det ingen hos dessa företag som faktiskt kollar hur communityn reagerar på sånt här nonsens?

Skrivet av jimbow1234:

Man får känslan allt oftare att spelindustrin har nått botten, men ändå så lyckas dom gräva djupare och djupare...

Instämmer, men det är de etablerade, stora aktörerna vi pratar om här. Indiescenen och Kickstarter börjar röra runt i grytan tack och lov!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Känns ganske poänglöst, jag kan förstå om de erbjuder DLC vid nyköp för att folk ska vilja lägga ut 599/699 istället för att vänta på ett billigare begagnat ex.
Jag kan förstå viss Tidseklusiv DLC, som inte är en del av grundstoryn, och som inom en månad släpps till andra plattformer, men att kapa "originalmaterial" 'är aldrig ok...

Det värsta är väl att detta kommer sälja klart bättre än föregångarna och nästa Assasins Creed innehåller bara en halv kampanj (exklusiv DLC) medan resten får du betala för själv.

Medlem

Har ju PS3 så för mig är det bara bra, denna gång. Tycker det är fel med extra gameplay men att varje konsol har en egen tvist som egna vapen eller karaktärer är helt okej, se typ soul calibur. Grejen är att man inte får ge någon mer än nån annan.
Förutom PC-spelarna, dom kan få skräpet som blir över.........

Medlem

jag har viss förståelse med att man vill släppa ett spel för vissa format men då man gör så här är det enbart skit, rent ut sagt.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Tanken är väl inte att just AC3 ska få folk att köpa PS3, utan det är bara en liten bidragande del av anledningen. Microsoft har ju lyckats fantastiskt bra med att knyta åt sig "exklusivitet" från olika utvecklare.

Tanken med det hela är att man vill etablera sin konsol som "den här generationens konsol". Det handlar inte om att någon som läser på FZ ska köpa en PS3 för en timme extra assassins creed, det handlar om att när man väl köper en konsol så vill man vara på det "vinnande laget" och har man då lyckats (som jag tycker Microsoft har gjort) få det att verka som att 360 är huvudplattform för våran tids stora titlar så är det såklart den man väljer.

Försök att se den stora bilden här pojkar

Det är inte lite sent att försöka vinna detta konsolkriget då? Dessutom vet jag inte hur det är med er andra, men jag valde inte 360 för att den fått många dlc en månad tidigare, utan för att den har, enligt mig, skönare handkontroller, bättre online service och är mer prisvärd.

Medlem
Skrivet av Vigge:

Nu vill jag inte sitta med ett Xbox360
Som tur är så har jag ps3 HAHA

Kul för dig antar jag. O gissa om vi bryr oss..... not!
Alla borde få samma ver....


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Alla vet att det exklusiva kommer i en dlc till pc förr eller senare ändå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Vigge:

Nu vill jag inte sitta med ett Xbox360
Som tur är så har jag ps3 HAHA

Fast Ps3 suger!

Men vilka är det som kan spela online utan att betala massa pengar?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av spritarn:

Tanken är väl inte att just AC3 ska få folk att köpa PS3, utan det är bara en liten bidragande del av anledningen. Microsoft har ju lyckats fantastiskt bra med att knyta åt sig "exklusivitet" från olika utvecklare.

Tanken med det hela är att man vill etablera sin konsol som "den här generationens konsol". Det handlar inte om att någon som läser på FZ ska köpa en PS3 för en timme extra assassins creed, det handlar om att när man väl köper en konsol så vill man vara på det "vinnande laget" och har man då lyckats (som jag tycker Microsoft har gjort) få det att verka som att 360 är huvudplattform för våran tids stora titlar så är det såklart den man väljer.

Försök att se den stora bilden här pojkar

Det är inte lite sent att försöka vinna detta konsolkriget då? Dessutom vet jag inte hur det är med er andra, men jag valde inte 360 för att den fått många dlc en månad tidigare, utan för att den har, enligt mig, skönare handkontroller, bättre online service och är mer prisvärd.

Nej det är inte för sent. Det är en stor julhelg kvar, kanske till och med två.

Och du måste förstå att såna som du, jag och andra som läser på FZ är ett fullständigt ointressant marknad för alla varför anledningar till att vi har köpt ditten och daten är helt irrelevant. De stora pengarna (vilket alla vill åt) ligger inte i unga män som läser spelnyheter.

KoP
Medlem

Äsch.. det är lite som när man var liten och morsan bakade bullar. Ibland fick brorsan alla bullkanter och man vart väl lite tjurig i en kvart. Sen gick det över.

Nu är det Sony som fått en liten bullkant.

Inaktiv
Skrivet av Vigge:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Vigge:

Nu vill jag inte sitta med ett Xbox360
Som tur är så har jag ps3 HAHA

Fast Ps3 suger!

Men vilka är det som kan spela online utan att betala massa pengar?

En massa pengar? 250 kronor per år. Ibland får man erbjudande om 10 kronor per månad också.
Dessutom så har väl PSN infört avgifter och skit.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Vigge:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Vigge:

Nu vill jag inte sitta med ett Xbox360
Som tur är så har jag ps3 HAHA

Fast Ps3 suger!

Men vilka är det som kan spela online utan att betala massa pengar?

En massa pengar? 250 kronor per år. Ibland får man erbjudande om 10 kronor per månad också.
Dessutom så har väl PSN infört avgifter och skit.

Yep, frivillig avgift, som ger spel för några tusen om året och lite sånt.

Inaktiv
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Vigge:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Vigge:

Nu vill jag inte sitta med ett Xbox360
Som tur är så har jag ps3 HAHA

Fast Ps3 suger!

Men vilka är det som kan spela online utan att betala massa pengar?

En massa pengar? 250 kronor per år. Ibland får man erbjudande om 10 kronor per månad också.
Dessutom så har väl PSN infört avgifter och skit.

Yep, frivillig avgift, som ger spel för några tusen om året och lite sånt.

Ja, Xbox live är också frivillig avgift och vad är för spel för några tusen man får? Angry birds?

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Gud vilket gnäll. Är alla PC-spelare 12 år eller? Är det en sån big deal? Dessutom kostar PC-versionen betydligt mindre än PS3-versionen, så sluta gnälla.

De som har 360 kan glädjas åt andra fördelar i somliga spel, lev med det. Självklart måste det finnas någon skillnad mellan de olika plattformarna.

Jag håller med dig. Har folk tappat huvudet? Eller är dom arga på att det finns plattformsexklusiva spel också då eller? Ska vi helt plötsligt börja grina över att Mario inte finns på PC/Xbox/PS3? Det är ett jävla DLC. Gud.

Och det roliga är att så fort sånt här händer så dyker det direkt upp Xbox fanboys och pratar om hur sköna handkontroller de har och hur fantastiskt det obskyra extra värdet är av att de också kan spela online. It never ends.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ja, Xbox live är också frivillig avgift och vad är för spel för några tusen man får? Angry birds?

Senaste tiden har spel som Dead Space 2, Darksiders och Deus Ex: Human Revolution dykt upp - extremt prisvärt för 40 kr i månaden.

Spelen som ingår nu: http://blog.eu.playstation.com/2012/08/01/heads-up-playstatio...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ja, Xbox live är också frivillig avgift och vad är för spel för några tusen man får? Angry birds?

Dock måste man betala för att spela med kompisar på internet.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av showerguy:

Ja, Xbox live är också frivillig avgift och vad är för spel för några tusen man får? Angry birds?

Senaste tiden har spel som Dead Space 2, Darksiders och Deus Ex: Human Revolution dykt upp - extremt prisvärt för 40 kr i månaden.

Spelen som ingår nu: http://blog.eu.playstation.com/2012/08/01/heads-up-playstatio...

Ja men då är det inte gratis heller? Han skrev ju att man får spel för flera tusen per år om man betalar avgiften.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ja men då är det inte gratis heller? Han skrev ju att man får spel för flera tusen per år om man betalar avgiften.

Gratis är det såklart inte - det kostar 480 kr för ett år. För detta får man under ett år tillgång till ca 40-45 spel, möjlighet att vara med i några betatester, rabatter på spel och DLC samt lite teman och avatarer.

12
Skriv svar