Rykte: Wii U släpps i USA i november

Robot
Rykte: Wii U släpps i USA i november

Black Friday kan bli den dag då nästa generations konsoler föds.

#nintendo


Medlem
Rykte: Wii U släpps i USA i november

Jag kommer troligtvis köpa en Wii U, mest för att spela Zelda, Mario, Metroid som jag antar kommer. Sen så är det ju ett stort plus att lite vettiga icke-Nintendo titlar kommer släppas.

Medlem

Givetvis blir det köp.

Medlem

Dag 1 måste jag säga

Inaktiv

Vad händer med vi som har Nintendo Ds, Ds XL och Wii då? Blir man tvungen att uppgradera sig nu eller?

Nästa köp blir en stor, fet, och hård PC mellan 10-15 lax iaf! Nu räcker det med konsoler för mig!

Medlem

För 4000 kan man ju lika gärna köpa ett super grafik kort och RAM och spela Crysis 3 på högsta inställningarna .

Medlem

Kommer garanterat att köpa ett, mest pga Zelda Mario och metriod spelen.

Medlem

Är det verklig rätt att kalla den nästa generation när prestandan är som nuvarande generation...varför vill nintendo ligga lite bakom? de gjorde det med wii och gör det igen. Hade det inte varit bättre med grym prestanda + släpp före microsoft och sony? den här gången har de ingen nyhet i stil med rörelsekänsliga kontroller att kompensera med...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Är det verklig rätt att kalla den nästa generation när prestandan är som nuvarande generation...varför vill nintendo ligga lite bakom? de gjorde det med wii och gör det igen. Hade det inte varit bättre med grym prestanda + släpp före microsoft och sony? den här gången har de ingen nyhet i stil med rörelsekänsliga kontroller att kompensera med...

Att dom gör det likadant är väl för att det funkade bra med wii. Har för mig att dom tjänad snormycket pengar på det då och hoppas väl på att göra det igen. Vetefan om det kommer bli lika lyckat igen dock, kommer världens mammor köpa en till dyr leksak som inte ens låter som en ny konsol?

Redaktör
Skrivet av Rasmus96:

För 4000 kan man ju lika gärna köpa ett super grafik kort och RAM och spela Crysis 3 på högsta inställningarna .

Priset är inte klart än, butikerna gör uppskattningar och sätter ut konsolen för att försöka binda till sig kunder genom förhandsbokningar.


signatur
Medlem

Blir nog ett självklart köp men inte direkt eftersom spelen man vill ha kommer dröja ett tag.

Zelda/Mario/Super Smash Bros. 4 och Metroid är anledningarna till att man köper en nintendo konsol igen.

Medlem
Skrivet av hoLd:

Blir nog ett självklart köp men inte direkt eftersom spelen man vill ha kommer dröja ett tag.

Zelda/Mario/Super Smash Bros. 4 och Metroid är anledningarna till att man köper en nintendo konsol igen.

Samma gamla spel ? Förstår inte varför nintendo spelare inte vill ha nya spel serier. Själv tröttnade jag på samma visa med mario,Zelda osv vilket är därför jag kör med ps3/xbox360.

Medlem

Beroende på pris så blir det nog ett köp. Det finns stor potential i Wii U, och nu när Nintendo äntligen har tagit ett stort steg mot hardcore och tredjepartstillverkare så ser jag in ingen anledning till varför man inte skulle köpa Wii U. Nintendo har dom största exklusiva titlarna, och det är ju inget man vill vara utan precis

Medlem
Skrivet av kivi:
Skrivet av hoLd:

Blir nog ett självklart köp men inte direkt eftersom spelen man vill ha kommer dröja ett tag.

Zelda/Mario/Super Smash Bros. 4 och Metroid är anledningarna till att man köper en nintendo konsol igen.

Samma gamla spel ? Förstår inte varför nintendo spelare inte vill ha nya spel serier. Själv tröttnade jag på samma visa med mario,Zelda osv vilket är därför jag kör med ps3/xbox360.

Ska jag vara helt ärlig så har jag inte ägt ett Nintendo sedan Gamecube och enda anledningen till att jag fortfarande äger ett Xbox är Halo 4. Har haft Xbox sedan 2006 och det börjar fan bli dags att gå tillbaks till Nintendo nu, haha.

Visserligen är det samma gamla spel men det är något med dom spelen som man aldrig kan komma ifrån riktigt. Möjligen nostalgi. Vem vet?

Medlem

Blir ett köp dag 1, enbart för ZombieU. Nintendos egna serier bryr jag mig inte om.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Rasmus96:

För 4000 kan man ju lika gärna köpa ett super grafik kort och RAM och spela Crysis 3 på högsta inställningarna .

Crysis 3 kan jag nog spela på min gamla porrdator på högsta grafiken. 2an var ju inte direkt någon krävande historia.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rasmus96:

För 4000 kan man ju lika gärna köpa ett super grafik kort och RAM och spela Crysis 3 på högsta inställningarna .

Priset är inte klart än, butikerna gör uppskattningar och sätter ut konsolen för att försöka binda till sig kunder genom förhandsbokningar.

Visst men hur mycket kostar en extra kontroll ? Kommer säkert ligga runt 1000 kr vid släpp =/

Medlem
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Propy:

Är det verklig rätt att kalla den nästa generation när prestandan är som nuvarande generation...varför vill nintendo ligga lite bakom? de gjorde det med wii och gör det igen. Hade det inte varit bättre med grym prestanda + släpp före microsoft och sony? den här gången har de ingen nyhet i stil med rörelsekänsliga kontroller att kompensera med...

Att dom gör det likadant är väl för att det funkade bra med wii. Har för mig att dom tjänad snormycket pengar på det då och hoppas väl på att göra det igen. Vetefan om det kommer bli lika lyckat igen dock, kommer världens mammor köpa en till dyr leksak som inte ens låter som en ny konsol?

Det var så jag menade. Den kommer säkert sälja, men hur blir det med spelutbudet. Det kommer såklart komma en massa nintendo-exklusivt som lockar men vad jag har läst så verkar det bli en del portningar från redan populära spel. Det tycker jag känns lite fel, att på en nästa generations konsol porta förra generationens spel för att dra in lite extra slantar. Men visst, så är det. Nintendo är ett företag.

(Intressant är du får positivt och jag får negativt för exakt samma åsikt...)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar