Ingen cockpit-vy i Grid 2

Robot
Ingen cockpit-vy i Grid 2

Få spelare kör bil inifrån bilen, därför lägger Codemasters resurserna på annat.

#grid-2, #codemasters


Medlem
Ingen cockpit-vy i Grid 2

Är det inte den vyn alla med rattar vill använda? Är inte det den sortens publik som man vill ska köpa ens spel?


signatur

Videomupp

Medlem

Brukar föredra den vyn när man spelar, känns mycket lättare.

Medlem

alltså känner ju själv att "cockpit-vy" är den viktigaste biten i ett bil spel :S .. kör alltid med vyn

Medlem

Föredrar huv, "bonnet, hood"- vyn. Så för min del är det ingen katastrof. Många anser att huv-vyn är svårare, men jag tror nog det är en vanesak vad man känner sig bekvämast med.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Man känner sig gay när man kör i copckpit.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Redaktör

Cockpit snor för mycket utrymme, jag brukar föredra huv-vy.


signatur
Medlem

Börjar verkligen bli dags för nya maskiner snart om dom måste skala bort cockpit för att få "mer resurser till utseende, geometri, fysik, ljussättning och annat".

Ingen cockpit vy, inget köp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Jag tycker att han tänker rätt. Jag menar, enbart 5% av alla som spelar GRiD, använder sig av cockpit-vyn. Hallå?! Jag skulle göra exakt samma sak som vad de gör - skippa det som används minst.

Medlem
Medlem

huv-vy föredrar jag själv, så det stämmer säkert att många föredrar andra vinklar än cockpit. Dock är jag nästan säker på de som lägger pengar på en ratt vill ha cockpit. Personligen tycker jag det tar upp för mycket bildyta.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Spelet kommer dock fortfarande erbjuda själva vyn, anledningen till att de tar bort inredningen av bilen beror säkerligen på att de vill kunna få med mer grafiska detaljer som de annars fått skippa till konsol. Alltså kommer det nog bli som huv-vyn men utan att man ser något från själva bilen samt att man kommer få se från ett högre perspektiv och en högre FoV.

Spelet ska dock inte släppas förrän nästa år så det är mycket möjligt att de kanske under denna tid kommer lägga till dessa detaljer inför pc versionens release.

Medlem

Kör själv alltid i cockpit-vy men sätter man det som standard i Multiplayer börjar det stora gnället. Folk ser ingenting, rutan spricker och de ser absolut ingenting, motorhuven går upp och se blir blinda. Så jag förstår att de slopar det. 95% och 99,9 % av onlinespelarna hatar cockpit-vy. Själv älskar jag cockpit-vy.

Gillade att Dirt 3 hade sitt haardccore läge med cockpit-vy alla hjälpmedel avslagna och ingen virtuell karta. Fast om man hamnade i en bil med minimal ruta så var det inte roligt eftersom man bara såg 10% av spelet.


signatur

Det var detta...

Medlem

Spelar typ en tredjedel med cockpitvy och resten med bakom/över och huvvy.

Rätt synd att dom skippar det imo.

Medlem

Vilken jävla miss, inget köp här inte.

Medlem

Inga större problem för min del. Kan vara kul att köra med det ibland för att få lite mer utmaning men i 98% av fallen kör jag huv-vy.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Redaktör
Skrivet av stormense:

Gillade att Dirt 3 hade sitt haardccore läge med cockpit-vy alla hjälpmedel avslagna och ingen virtuell karta. Fast om man hamnade i en bil med minimal ruta så var det inte roligt eftersom man bara såg 10% av spelet.

Problemet med cockpit-vyn är att den inte alls är som att köra bil på riktigt. Stolpar, huv och annat som skymmer sikten, skymmer den statiskt. I en bilstol vrider man skallen och flyttar sig, då är dessa problem inget problem. Därför tycker jag huv-vy känns mer naturligt, även om den kanske visar lite för mycket.


signatur
Medlem

jävligt synd när man använder cockpit-vy känner man sig som en riktig boss

Fyfan vad körda i skallarna dem är.

Inaktiv

Mig gör det inget, kör med hood eller inget alls

Medlem

Ges mer utrymme över till annat? Kan det vara konsollerna som sätter begränsningar än en gång...

dmn
Medlem

HUV-vy för min del också...cockpit ser fräsigt ut, men är sämre.

Inaktiv

Jag gillar cockpit vyn av den enkelhet att det är så man ser set när man sitter i en bil, iaf stockcar-stil. Sen vet jag inte varför, men är det bara jag som känner att responsen är bättre i det vyläget?

Medlem

Jag gillar att sitta i bilen när ja kör, måste vara läskigt att få sådana här kallade "utomkroppsliga" utflykter.

Seriöst, så tycker jag att de borde behålla vyn.

Medlem

När jag spelar för att vinna använder jag sällan den vyn, men när det gäller för skojs skull eller bara för att det känns mer realistiskt så använder jag det flitigt. Riktigt synd att de skippar det, GRID är definitivt en av mina favorit racingspel, xbox 360 har ju Forza annars hade jag gått över.

Medlem

Man märker tydligt att fz:s community inte ingick i undersökningen då det snarare verkar som att 95% här endast använder cockpit-vyn.

Skämt å sidor så tycker jag att det var en tråkig nyhet då jag gillar vyn även om jag faktiskt använder den ytterst sällan, blev dock mäkta besviken när jag igår upptäckte att vyn inte stod att finna i gta iv, sjukt mysigt hade det vart, speciellt när det regnar :/

Medlem

Självklart ska de vara cockpitvy! Skräp! Allt ska bli lite casual.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

Skojar dom eller? Det är ju med cockpit vy bilspel ska spelas! All hype bara försvan nu.. Puckon!

Medlem

Kör alltid i bilen när jag spelar bilspel. Det är inte bara lättare att köra utan ger också bättre insikt på vart bilen är på väg än utanför bilen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kan man förvänta sig något annat av en arkadracer utvecklad av casualgamers.

12
Skriv svar