Battlefield 4 utspelas i nutid

Robot
Battlefield 4 utspelas i nutid

Dice hoppar över gammalt och nytt och ger nutiden ännu en chans.

#battlefield-4, #dice


Medlem
Battlefield 4 utspelas i nutid

Hoppar över fyran och håller mig till trean.

Medlem

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Jag som hade hoppats på ett nytt 1942 med bomb plan aja hoppas dom lyckas med de bara!

Medlem

Hade hoppats på något nytt. Troligtvis blir det inte ett BF-spel jag kommer köpa, sorgligt nog.

Medlem

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....


signatur

"I'm about to blow up" - Rebecca Black

Medlem

Jag kommer stanna i BF3. BF4 kommer ändock bara vara samma sak med lite bättre grafik...

Hade dock köpt det om det varit WW2

Medlem

men för fn...släng hit ett nytt 1942 eller 2142...samma skit hela tiden

.......well tur att Planetside2 är på g


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Nutid och något annat än amerikaner..
Hmm, håller tummarna att jag får spela som en militant islamist då.

Medlem

Fan.. jag som ville ha andra världskrigsspel med Frostbite motorn liksom BF3 är redan hur bra som helst ser ingen mening med att göra ett till jävla nutids spel.. kommer att bli exakt som BF3 juuuuu...

Medlem

Trist!


signatur

Nämen!

Medlem

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

esn
Medlem

Trist som fan. hade gärnat ha ett nytt battlefield 2142, Spelade det mer än BF2. Eller ja ett nytt 1942 hade inte varit fel med frostbite motorn.


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

Medlem

Hade gärna sett ett annat tema i form av 1942 eller 2142. Känns som man kan bygga ut BF3 mer om man ska fortsätta på samma bana.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

Nya buggar.

Medlem

en forsättning på campaignen från trean också kanske :O!!
det var en konstig slut så.. forsättning <3

Medlem

Tycker alla ska ta det lite lugnt med att bojkotta BF4 redan nu, inte lite hastigt och dra slutsatser om spelet nu? Eller har ni sett något från det som ingen annan har?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

400-600 kronor skulle jag tro

Inaktiv

Dom borde göra expansionerna till BF3 gratis och underhålla det spelet istället för att hålla på och cod bajsa på allt och alla! Helvete!

Medlem

Synd...

Hoppades på uppföljare för 2142.

Så då är frågan, vad blir nytt med BF4? Andra länder man spelar som?? Kvinnosoldater (vart fan har dom varit i de tidigare spelen)? Bättre customization på gubbarna så man kan ha ett unikt utséende?


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem
Skrivet av karlsan:
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

Nya buggar.

Antagligen - men seriöst alltså, vad kan de lägga till som inte redan finns?
Jag har köpt samtliga Battlefield spelen, samtliga Medal Of Honor spelen och samtliga call of duty (utom 3:an förstås)...men nu vet jag inte om jag ska fortsätta samla. CoD är skräp numera, MoH är...blä...och nu verkar BF serien också bli det. MEN sen och andra sidan sett bör jag kanske vänta att dömma ut de kommande spelen i dessa serier tills man faktiskt provat dom - dock blir det nog till att prova dom på någon annans dator innan jag själv slänger pengarna i sjön.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Det finns mer än nutid och WW2. T.ex. krig mellan människor och dinosaurier eller utomjordingar, eller varför inte både och?

Medlem
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

...det släpps fler moderna krigsspel än ww2. Men du kanske iofs bara är här för att "trolla"?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Damnitsdark:
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Nutid och något annat än amerikaner..
Hmm, håller tummarna att jag får spela som en militant islamist då.

Det går faktiskt att skriva en egen story där man exempelvis spelar som Sverige. Nutid behöver bara sätta gränsen för vilken teknologi som används.

Medlem
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

Hur många WW2-fps har det kommit sen CoD:WaW?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av karlsan:
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

Nya buggar.

Antagligen - men seriöst alltså, vad kan de lägga till som inte redan finns?
Jag har köpt samtliga Battlefield spelen, samtliga Medal Of Honor spelen och samtliga call of duty (utom 3:an förstås)...men nu vet jag inte om jag ska fortsätta samla. CoD är skräp numera, MoH är...blä...och nu verkar BF serien också bli det. MEN sen och andra sidan sett bör jag kanske vänta att dömma ut de kommande spelen i dessa serier tills man faktiskt provat dom - dock blir det nog till att prova dom på någon annans dator innan jag själv slänger pengarna i sjön.

Kan hoppas de har planer som gör det mer förståligt varför. Så det inte är Cod med sina nya texturpack i varje släpp. Lite överdrivet, men de släpper oftast sådant som passat som dlc eller en expansion. Tills man vet är det väl bara att spela BF3 och se vad de hittar på. Troligen fungerar konceptet tillräckligt bra för att de ska fortsätta med tidsperioden, annars hade de troligen tagit något annat.

Medlem

Nu blir man ju bara förbannad, nutid igen?
Vad är skillnaden den här gången då, "Enhanced Destruction-bullshit" igen?
Se då till att släppa mod-tools till BF3 så vi kan göra våra egna 2143/1943 era giriga jävla as!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

WW2 må ha varit överanvänt ett bra tag, men sedan modern krigsföring blev den nya flugan så har bra WW2 spel blivit närmast utrotningshotade. (Med definition på -bra- WW2 spel)

Medlem

hade hoppats på en remake av 1942 fast i frostbite 2 motorn :/

Medlem

R.I.P Dice och Bf serien.

Skriv svar