Låst fps och upplösning för Dark Souls till pc

Robot
Låst fps och upplösning för Dark Souls till pc

Dark Souls: Prepare to Die Edition renderas alltid i 1024x720, och är låst till 30 bilder per sekund. 3... 2... 1... Action!

#dark-souls-prepare-to-die-edition


Medlem
Låst fps och upplösning för Dark Souls till pc

...

Medlem

Haha! Kan omöjligt stämma! Gotta love 1024x720 though, good times

Medlem

hmm verkar som detta kommer bli en tokflopp

Medlem
zsm
Medlem

Snacka om att trolla konsumenterna.

Medlem
Skrivet av Spennet:

Haha! Kan omöjligt stämma! Gotta love 1024x720 though, good times

Värt att notera är att det går att ändra output till högre, men det är själva renderingen (input) som alltid sker i 1024x720. Det vill säga, skillnaden blir inledningsvis fantastiskt minimal.

Det känns ganska crazy det här.

Jag var tvungen att läsa igenom det flera gånger och få det bekräftat via fler ställen, kändes som ett riktigt vidrigt troll satt och sket på mitt tangentbord när jag skrev.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Besviken på studion, de kunde tagit in proffs som kunde ha hjälpt dem att göra en grym version till PC och på så sätt tjänat mer kosing.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ursäkta språket, men är dom helt j*vla dum i huvudet eller?

Medlem

Finns en tråd om detta på Neogaf på 65 sidor haha!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=486141


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Kasta ner ett skitbra spel i en hundskål, låt hunden äta upp det och skit ut det, där har du Dark Souls PC som pressas ut ur röven på hunden, en stinkande dynga ingen vill ta upp eller bry sig om.

Medlem

Pass. Inte värt med blödande ögon för att spela detta.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Finns en tråd om detta på Neogaf på 65 sidor haha!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=486141

Bra där! Än mer info och källor. Helt sick.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Att spelutvecklarna aldrig lär sig. PC-gamers vill inte ha konsolportade spel.

Jag såg verkligen fram emot det här spelet..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Varje dag som kommer får man höra fler skräckhistorier som det här. Har avbokat mitt exemplar, vill inte ta och riskera ca 3-400 spänn för ett spel som inte ens kommer vara optimerat till det platform jag använder. Slår vad om att man inte ens kan använda musen i menyer.

Medlem

Destruktiv information? snälla....

Dark Souls är ett mästerverk och några sketna 30 fps är ingen undanflykt för att gå miste om det. Äger det till 360 och har GIVETVIS redan förbokat det på Steam.

Error 37, Det är ett problem det, 30 fps är det inte. Barn och deras undanflykter. You just aren't Prepared to Die!

Medlem

hehe det enda man läser om denna portning är att det just är en portning, kommer fungera bättre med handkontroll och nu detta? nice blir inget köp för mig förns jag läst vad folk tycker.

Jag är mållös.

Medlem

Väldigt bra att känna att uppgraderingen av min PC var värt pengarna när super spel som detta släpps. En PC är ingen konsol och ska sådeles inte köra konsol ver av spel.
Så jag vill se en framtid där man släpper spel som fungerar på varje plattform. Men konsol generationen har skämt bort företagen med att stödja detta skräp de släpper.

Inget fel på konsoler men det är stor skillnad på det och en PC


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Ursäkta språket, men är dom helt j*vla dum i huvudet eller?

Gillar ditt namn på FZ just nu!

Medlem

Dom sa själv redan i början att dom skulle göra en porting och inget annat, konstigt att alla är förvånad..


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför lämnade de bara inte över portningen till ett företag som faktiskt kan PC???

Det här verkar redan på pappret bli den sämsta port vi PC-entusiaster nånsin skådat. Blir knappast en preorder här, utan en rabatterad och patchad version längre fram. Tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tack för varningen FZ, nu sparade man sig flera hundralappar. Fortsätt rapportera sånt här så fort ni upptäcker något, det finns inget värre än att bränna 400 spänn eller mer på ett spel som visar sig vara skräp så fort man börjar spela


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Att spelutvecklarna aldrig lär sig. PC-gamers vill inte ha konsolportade spel.

Jag såg verkligen fram emot det här spelet..

Som sagts tidigare, detta är något de redan gått ut med att de tänkte göra. Men du verkar inte vara ensam om att ha missat den infon.

Medlem

Someone had to do it.

Medlem

Det är ju också ett sätt att misslyckas, rejält.

Medlem

Ouch, snacka om att pissa på fansen som har väntat på Dark Souls till pc. Var det inte detta spelet som skulle vara bundet till GFWL? (hört rykten, källa saknas) I så fall så verkar de göra allt för att jävlas med pc-folket.

Medlem

Alltså dessa jävla konsollportningar borde förbjudas, vem fan kom ens på skiten?


signatur

"I'm about to blow up" - Rebecca Black

Medlem

Sorry men jävla idioter säger jag bara. . . Pc versionen kommer inte sälja mycket vid release . . Eller över huvudtaget . . .suck


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

textDetta betyder ju att spelet ser bättre ut på konsol........
Ps3 Renderar detta spel i 1280X720P

Får väl köpa detta i realådan till konsolen då......

Hur fan tänkte dom?
Detta är inte ens en portning, det är en downgrade från X-lådan och Japs-lådan till Pc


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skriv svar