Låst fps och upplösning för Dark Souls till pc

Inaktiv

Icke-köp. Ska dom ha mina pengar får dom göra ett faktiskt jobb värt att betala för.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Destruktiv information? snälla....

Dark Souls är ett mästerverk och några sketna 30 fps är ingen undanflykt för att gå miste om det. Äger det till 360 och har GIVETVIS redan förbokat det på Steam.

Error 37, Det är ett problem det, 30 fps är det inte. Barn och deras undanflykter. You just aren't Prepared to Die!

Du vet inte vad en PC är för något.
30fps, vet du vad det är?
Upplösning, hört talas om det?
Det är du som är ett litet barn i en teknisk värld.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Läste detta på reddit för ett par dagar sedan och ville inte tro det då, vill inte tro på det nu heller... =/

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Puscifer:

Att spelutvecklarna aldrig lär sig. PC-gamers vill inte ha konsolportade spel.

Jag såg verkligen fram emot det här spelet..

Som sagts tidigare, detta är något de redan gått ut med att de tänkte göra. Men du verkar inte vara ensam om att ha missat den infon.

Men du verkar ha missat att portningen är dåligare än originalversionen?

Spelet kommer att se dåligare ut på pc än på en 7 år gammal konsol.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skrivet av Typhor:

Destruktiv information? snälla....

Dark Souls är ett mästerverk och några sketna 30 fps är ingen undanflykt för att gå miste om det. Äger det till 360 och har GIVETVIS redan förbokat det på Steam.

Error 37, Det är ett problem det, 30 fps är det inte. Barn och deras undanflykter. You just aren't Prepared to Die!

Oavsett om spelet är ett mästerverk eller ej så är det givetvis helt oacceptabelt att släppa en pc-konvertering, år 2012, i detta skicket. Håller du inte med om det? Jag kommenterar som sagt inte spelets eventuella kvalité (har inte spelat det), men de pc-lirare som tänkt köpa detta borde göra en markering – det här är inte OK. Visst att From Software inte är vana med att jobba med pc-lir, men hur svårt hade det varit i sådana fall att hyra in pc-expertis eller outsourca projektet till ett gäng som faktiskt vet vad de håller på med? Det här är under all kritik.

Medlem

Hahaha, PC owned ;D

Inaktiv

snacka att skjuta sig i foten

Skrivet av Javas:

Tack för varningen FZ, nu sparade man sig flera hundralappar. Fortsätt rapportera sånt här så fort ni upptäcker något, det finns inget värre än att bränna 400 spänn eller mer på ett spel som visar sig vara skräp så fort man börjar spela

Äsch då, det är ju sånt vi finns till för. Det, plus kassa Paint-montage föreställandes Bobby Kotick.

Medlem
Medlem

Låter lovande!.....

"The interface won’t be redone, keyboard and mouse support will be minimal so gamepads are heavily recommended, and there won’t be new graphics settings. From Software producer Hidetaka Miyazaki is paraphrased as saying the game being “a straight port” was publisher Namco’s decision."

Medlem

Solklart köp, öh wait...

Medlem

Vart är alla fanboys som klagade på en när man påpekade detta långt tillbaks? Varför är ni så tysta helt plötsligt?

Inaktiv

Efter releasen förvånar jag mig inte om utvecklarna börjar whina om att allt är piraternas fel.

Medlem

Köpte det från greenmangaming.com för 200kr (finns en 20% rabatt kod som funkar).

Men ren idioti att ha låst upplösning -.-

Medlem

Wow, dom gjorde verkligen den billigaste portningen dom kunde tänka sig och förväntar sig att tjäna massa pengar på den?

Lite engagemang tycker man ju ändå dom borde lägga ner när dom har så stor fanbase, som verkligen vill ha det till PC.


signatur

Nämen!

Medlem

Hur många år bakåt i tiden innebär detta, 10?

Avstängd

Givet köp.

Upplösningen är exakt en fjärdedel av min skärm så det kommer knappt märkas ändå

Medlem

ehm det har väl varit känt länge att Dark Souls skulle bli sönderportat till PC?

De som utvecklat spelet hade ju aldrig gjort ett PC-spel sa de väl...

AW8
Medlem

Ännu ett bevis på att konsolerna är bättre än PC.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:

Ännu ett bevis på att konsolerna är bättre än PC.

JAG BLIR SÅ TRÖTT! Alltid, hela tiden när något skrivs om PC kommer ni konsolnissar och drygar, "oh ahahahhahaha. Konsoler äger PC ni bara moddar sönder era spel!". Så låter det, exakt så hela tiden oj vad jag blir trött. Jag antar att du sitter i din källare och skriver detta bakom din skärm tuffing, om du kom till pc communityt i verkligen skulle du inte vara lika tuff beteende.


signatur

PC-veteran, spelat på PC sedan 2008.

Medlem
Skrivet av AW8:

Ännu ett bevis på att konsolerna är bättre än PC.

Är inte du uppe lite för sent?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:

Destruktiv information? snälla....

Dark Souls är ett mästerverk och några sketna 30 fps är ingen undanflykt för att gå miste om det. Äger det till 360 och har GIVETVIS redan förbokat det på Steam.

Error 37, Det är ett problem det, 30 fps är det inte. Barn och deras undanflykter. You just aren't Prepared to Die!

Du vet inte vad en PC är för något.
30fps, vet du vad det är?
Upplösning, hört talas om det?
Det är du som är ett litet barn i en teknisk värld.

30 frames per second fungerar utmärkt och påverkar inte spelet. Barn och deras Undanflykter

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

textDetta betyder ju att spelet ser bättre ut på konsol........
Ps3 Renderar detta spel i 1280X720P

Får väl köpa detta i realådan till konsolen då......

Hur fan tänkte dom?
Detta är inte ens en portning, det är en downgrade från X-lådan och Japs-lådan till Pc

Spelet renderas i 1024x720 på alla plattformar (http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-dark-souls-f...), däremot renderades Demon's Souls i 1280x720. PC-versionen är ju fortfarande ett (om än ett litet) uppköp, då man slipper de horribla framerate-problemen i en del områden som konsolversionerna lider av.

Givet köp för mig som vill spela det nya innehållet, även om det känns som en halvklen tröst till fps- och upplösningslås. Får hoppas att From än en gång lyssnar på communityt och fixar det direkt. Om inte får man väl än en hoppas på att snälla moddare räddar dagen, som alltid.

Medlem

Ni får väl vara glada att ni får spelet iallafall. Kommer ju fortfarande vara i samma nivå som konsol versionerna.(om inte lite bättre)

Medlem

Wat.
De.
FAK.

Medlem
Skrivet av kivi:

Ni får väl vara glada att ni får spelet iallafall. Kommer ju fortfarande vara i samma nivå som konsol versionerna.(om inte lite bättre)

Det är ju ingen välgörenhet vi talar om här. Utvecklarna ska vara glada om folk köper spelet till PC.


signatur

PC-veteran, spelat på PC sedan 2008.

Medlem

Och dom undrar varför folk piratkopierar…

Medlem
Skrivet av AW8:

Ännu ett bevis på att konsolerna är bättre än PC.

HUR... *andas* Hur bevisar det här att konsoler är bättre än PC? Det enda det här visar är att konsolerna tvingar PC-spelare att dras med skit som såg gammalt ut för fem år sen.

Konsoler är inte bättre än PC, de blir bara inte behandlade lika illa. Och när de blir det så är det sällan någon som verkar inse det.

Medlem

Jahapp, var sugen på spelet men efter detta så kommer jag att vänta tills Dark souls hamnar på rea och då endast om moddare lyckas låsa upp spelet så man slipper den förbannade låga upplösningen och stenålderstaket på 30 fps...

Slänger ur mig ett D3 inspirerat citat: ARENT YOU GRATEFUL?

Vad är det för signal vi sänder till spelskapare om vi accepterar sånt här strunt? Exlusivitet hit och dit är redan både pest och kolera i spelindustrin och kasst portade spel ingen ovanlighet.. Det samma gäller konsoller där xbox 360 versionen av Silent Hill HD samlingen inte kommer att få några buggfixar som ett exempel. Det är så förbannat tröttsamt...

Skriv svar