World of Tanks bedömdes som "billigt asiatiskt skräp"

Robot
World of Tanks bedömdes som "billigt asiatiskt skräp"

Innan succén var ett faktum var flera västerländska utgivare minst sagt kritiska mot Wargamings satsning.

#world-of-tanks


Medlem
World of Tanks bedömdes som "billigt asiatiskt skräp"

De som kallade det skräp lär ju inte ha sett mycket av vad internet har att erbjuda. WoT skiljer sig mycket från andra spel (i mitt tycke) och tar tid att lära sig. Innan man kan döma spelet får man nog ta och spendera tid på att lära sig det. Men det är kul att det går bra för dem.

Medlem

"Vad tycker du om World of Tanks..." Billigt asiatiskt skräp

Medlem

Intressant koncept, men som jag har uppfattat det är det P2W vilket gör att jag inte tänker röra vid det med tång.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Nånting säger mig att det inte är ett spel för casualspelarna därför kanske inte de västerländska utgivare nappade på kroken vars målgrupp är en helt annan.

Ska helt klart testa detta i framtiden, det verkar va ett ambiöst spel.

Bättre beskrivning får man leta efter. Dock är supporten ett snäpp värre, så fort man ger konstruktiv kritik blir man instabannad.

Geeks Gaming

Va bara bra under betan.... sen blev det skräp när man råka uppgradera datorn och spelet inte kunde klara av de :S men gillar inte free 2 play (Pay 2 win) spel

Medlem

Kul idé, rätt fängslande gameplay, fruktansvärt företag som utvecklar, värre än EA Games är dom, giriga och bryr sig inte ett dugg om att spelet blir Pay to Win (Premium ammo) så länge de håvar in pengar. (Exempel; premiumtanks för "endast" 350 Kr!)

Skrotutvecklings-fart och det faktum att de inte ens har stöd för flera CPU-kärnor är ju bara katastrof år 2012. Sitter man som jag på ett Radeon 7970 tillsammans med en Phenom II X6 så förväntar man sig inte att få runt 20-30 FPS i ett spel som detta, det är ju mer tungdrivet än Crysis 1...

Medlem
Skrivet av LocSin:

Intressant koncept, men som jag har uppfattat det är det P2W vilket gör att jag inte tänker röra vid det med tång.

tack för dina fina ord men du har inte spelat spelet så nästan gång du ska kommentera något om WOT borde det vara jag vet inte.

Medlem
Skrivet av mantis87:
Skrivet av LocSin:

Intressant koncept, men som jag har uppfattat det är det P2W vilket gör att jag inte tänker röra vid det med tång.

tack för dina fina ord men du har inte spelat spelet så nästan gång du ska kommentera något om WOT borde det vara jag vet inte.

Läste du igenom kommentaren alls?
Det står "Som jag har uppfattat det"
Alltså, vad han vet för tillfället.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Skaffade en top tier tank, gick med i en guild och lirade i några månader, men tillslut så var man ju tvungen att inse att spelet är pay to win med Gold Ammo. Och som en extra spark i röven så älskar de sitt noob-vänliga artilleri som förstör all balans i spelet.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Intressant koncept, men som jag har uppfattat det är det P2W vilket gör att jag inte tänker röra vid det med tång.

Du är verkligen ute och cyklar nu, rätt ned i diket. Med kreditkortet kan du grinda lite snabbare bara, det är allt.

Kan du spelet så är det enkelt att sopa banan av vilken wallet-noob som helst i WOT, utan att lägga ut ett öre.

Medlem

Har en fråga här, World of tanks för XBOX/ps3, är det möjligt? Kommer det kosta för WOT att bara släppa det på konsol för att microsoft kräver dem på pengar? Eller är det bara till att tuta och köra?
Behöver det kosta points på xbox?

Medlem

Sony och microsoft tar avgift för varje spel som släpps/köps.

Om de spendera resurserna på att faktisk göra spelet snyggare och mer balanserat än att göra animerade "trailers" som visar saker som man inte kan göra i spelet, så kanske de inte skulle ses som asiatisk skit

Medlem

Spelade det en del i betan men guld ammunitionen hade jag klarat mig utan. LOL-modellen ftw.

Medlem

Det ser väldigt billigt ut, men när man väl sätter sig in i spelet så är det hur grymt som helst. Ett tydligt bevis på att grafik inte är allt!

Nu väntar jag bara på World of Warplanes och Warships

Medlem
Skrivet av torylva:
Skrivet av mantis87:
Skrivet av LocSin:

Intressant koncept, men som jag har uppfattat det är det P2W vilket gör att jag inte tänker röra vid det med tång.

tack för dina fina ord men du har inte spelat spelet så nästan gång du ska kommentera något om WOT borde det vara jag vet inte.

Läste du igenom kommentaren alls?
Det står "Som jag har uppfattat det"
Alltså, vad han vet för tillfället.

han skriver ju att han uppfattar det som ett P2W och med stor sannolikhet har han inte provat spelet om han såfall har provat det har han kanske kört 20 matcher lr nått sånt aka väldigt lite av spelet. tyckte bara att det vara en väldigt dum kommentar.

du kan köpa tanks för riktiga pengar dom är väldigt ofta dyra men dom är moneymaker tanks dom ger dig en bra inkomst med pengar för en väldigt billig reparation, men dom är inte op utan oftast väldigt bra balanserade för dom tiersen, visste det har funnits undan tag men dom har blivit nerfade.
Gold ammo jag ser aldrig folk använda dom i vanliga battles visst finns säkert folk som har gjort det men dom är dyra och enda tillfället som folk normalt använder dom är i clan war. För dom som inte visste så kan du känna gold i spelet också genom att äga provinser med din clan.

Medlem

Jahopp...
Jag vill bara ha 8.0 Public Test så blir jag nöjd.

Inaktiv

Rätt kul spel, om än lite grindigt, men det är också ett bra exempel på en dålig F2P-modell. Bättre skada och penetration om man betalar för ammunition? Nej tack.

Resten är helt OK, då man kan låsa upp saker snabbare om man betalar.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av LocSin:

Intressant koncept, men som jag har uppfattat det är det P2W vilket gör att jag inte tänker röra vid det med tång.

Du är verkligen ute och cyklar nu, rätt ned i diket. Med kreditkortet kan du grinda lite snabbare bara, det är allt.

Kan du spelet så är det enkelt att sopa banan av vilken wallet-noob som helst i WOT, utan att lägga ut ett öre.

Vad jag minns så kunde man inte köra i grupp om man inte betalade för det.

Inaktiv

Premium ammo kan vara irriterande. Men du vet ju aldrig inte riktigt om fienden använder det, så du får inget "IN YOUR FACE" tappning på det hela.

På Tier 10 så kostar ju 3 guld bulor en krona så det är inget du upplever mycket av i public. Sen så finns det ju fördelar med ett F2P system, titta bara på LoL. Utvecklarna växer som satan, fler spelare, mindre laddningstider, fler updates, spelet överlever.

Om ni får migrän över guld skott i WoT som knappt är märkbart, så kan ni knappast klara av något tävlingsinriktat multiplayer spel alls.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Eh lustigt försvar av P2W om jag ska vara ärlig. Stödjer man någon form av P2W så är man en del av problemet. Sedan använder folk olika definitioner av P2W för den delen. WoT skulle jag klassa som ett av dem

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jinxswe:

Va bara bra under betan.... sen blev det skräp när man råka uppgradera datorn och spelet inte kunde klara av de :S men gillar inte free 2 play (Pay 2 win) spel

Alla F2P spel är inte P2W.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

De kottar som gnäller över "p2win", guld ammo osv borde ta av sig nattmössan.

* Premium för 2500 guld sparar endast tid för dig och ditt grindande genom tiers.
* Guld ammo ger endast mer penetration, ingen extra skada.
* Guld tanks är ett bra sätt att fixa silver till nya tanks eller moduler och XP till konvertering ifall man vill.
De är i princip något bättre än en stock tank från samma tier men är inte alls lika bra som en fullt uppgraderad ur samma tier.

Det är ett bra spel. Dock är eller så har dom blivit rätt så arroganta själv. Samt så får man nog säga att det finns lite BIAS mot en viss röd stjärna IMO.
Nånting motigt måste de också känna för tyskar då de har släggat ned dom senaste tiden. Deras träd har spiralat ned i ett svart hål senaste månaderna. Dock är många maskiner de har ännu riktigt skoj att köra, bara för att utmaningen är större nu än "då".

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Va bara bra under betan.... sen blev det skräp när man råka uppgradera datorn och spelet inte kunde klara av de :S men gillar inte free 2 play (Pay 2 win) spel

Hur "råkar" man uppgradera sin dator?
Jag har inga problem med spelet och jag har en rätt bra dator faktiskt - så jag vet inte riktigt vad det är för klydd du har


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fattar inte allt gnäll med P2W med World of Tanks...
Dom som gnäller på det vet bara inte hur man ska spela det.
ifall jag hade velat hade jag kunnat gå till IS-7an vid det här laget, men jag stannade vid IS, för över det så blir det bara långsamt och tråkigt.
Och det är inte alls många som använder guldammunition, det är ju inte ens värt det...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det ser väldigt billigt ut, men när man väl sätter sig in i spelet så är det hur grymt som helst. Ett tydligt bevis på att grafik inte är allt!

Nu väntar jag bara på World of Warplanes och Warships

Jag fick WoWP Closed beta igår, mycket underhållande!

Medlem
Skrivet av LocSin:

Intressant koncept, men som jag har uppfattat det är det P2W vilket gör att jag inte tänker röra vid det med tång.

Vilket är helt fel. Inte pay2win alls. Se det lite som LoL Modellen, du kan köpa tanks förvisso. Men dom är inte i närheten av tier tanksen som du bara kan få genom att spela

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Skrotutvecklings-fart och det faktum att de inte ens har stöd för flera CPU-kärnor är ju bara katastrof år 2012. Sitter man som jag på ett Radeon 7970 tillsammans med en Phenom II X6 så förväntar man sig inte att få runt 20-30 FPS i ett spel som detta, det är ju mer tungdrivet än Crysis 1...

Ja då måste du köpt en kass dator då min i5 2500k och ett Nvidia 570 kort ligger på 80-90+fps på max inställningar. Eller så är det handhavande fel.

Inaktiv

Som tidigare talare har sagt så är det inte alls pay-2-win.

Saknar man skillz blir det lite lättare när man köper premium ammo, men det är ju inga ion-kanoner man får tag på.

Under betan så hade alla i princip fri tillgång till premium ammo, och det var inga som helst problem att finta upp folk på läktaren ändå, om man ville lägga sitt guld på annat, som snabbare grind.

12
Skriv svar