Så kommer Aliens: Colonial Marines skrämma dig

Robot
Så kommer Aliens: Colonial Marines skrämma dig

Ny utvecklardagbok presenterar spelets stämning och hur du allt eftersom kommer bli skrajare och skrajare.

#gearbox-software, #aliens-colonial-marines


Medlem
Så kommer Aliens: Colonial Marines skrämma dig

Kommer ihåg när jag lirade AvP och var skitskraj.

Går längs mörka korridorer och så hör man plötsligt "BEEP......" tittar på radarn och väntar på nästa BEEP men inget kommer och plötsligt så hör man "BEEP....BEEP BEEP BEEP" ... Good old times.

Också... såg jag fel (skippade lite i videon) men är det "Challenged Complete" och poäng som kommer upp på skärmen när man spelar eller var det något speciellt gamemode?

För det kan ju inte seriöst vara en video om stämning och att vara skrämmande och samtidigt visa att achievements och skit ska poppa upp på skärmen när man spelar.

Medlem

FoV 55?
CoD klon? DOUBBLE KILL +500 points! en soldat ska inte kunna döda 3 aliens själv, han ska vara panikslagen o knappt överleva en.

Medlem

Kommer floppla, kommer dock köpa det pga att man väntat så länge men blir säkerligen besviken, lär inte köpa några uppföljare om de börjar mjölka.

Cod klon eller ej i mp, jag kommer ge det ett försök, det har trots allt varit på gång sedan typ 2006.

Medlem

gamepad vs aliens? nej tack.. mus och tgb för mig


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag vet inte, jag var taggad på det här förut, riktigt taggad.

Men efter mer tittande och sånt så känns det inte lika intressant längre, dom snackar om hur ljuseffekterna och så ska påverka stämmningen, men jag tycker verkligen inte det är så grymma ljuseffekter. Det är inte direkt mörkt heller i de scener jag sett.

Doom 3 känns nästan mer som ett Alien än detta. Ju mer jag tittar som sagt desto mer känns det som ett Call Of Duty med Alien skin över sig.

När Randy Pitchford säger "badass" eller nått i den stilen, tänker jag bara tillbaka på hur han hypade Duke Nukem Forever :<

Jag ska inte döma boken för omslaget, men jag hoppas att slutresultatet är mycket bättre.


signatur

Nämen!

Geeks Gaming

OO call of duty.... ooo COD klon.... OOO call of duty de ena och de andra.
Ge er för helvetet.

Detta är Alien inget annat !!!

Medlem

Vafan, sitter han och lirar ett FPS med en jävla gamepad? Vad tusan har hänt med Aliens licenset egentligen, från att ha varit ett utav dem mest skrämmande spelen som gjorts så har det istället blivit långsamt och nerdummat så att konsoller kan lira det.

Nej, det här känns verkligen inte bra.

Medlem

fyfan vilka dåliga commentaries denna serien är!
"åh, vi utvecklar för PC men sitter och spelar på XBOX"
OCH VAD ÄR ALLA JÄVLA XP-POÄNG FÖR SKIT?!
Kommer ihåg när Aliensspel var om skrämsel och känsla även i Multiplayer istället för detta jävla möget!

Hoppas man kan ta bort skiten från skärmen men emd dagens jävla spelsamhälle så skulle väl alla p12-snorisar börja gråta om det inte spammades siffror över skärmen om hur jävla 1337 de är.

IDIOTI!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Jag kommer bli riktigt rädd om det är en dålig konsolport...

Nu ska jag inte gnäll som en man i kilt. Jag ser framemot det här som farfar inför sin första rullator.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bara jag som rös lite när han sitter där i soffan med en facehugger precis vid sig?

Inaktiv

Hahaha! Inte ens spelutvecklarna kan kontrollera gubben helt och hållet i spelet med gamepad'en Epic fail!

Och vad för nytta har det där med att visa antalet XP, poäng och allt sånt, i ett Alien-spel?! Call of Duty-wannabe? För övrigt så tror jag inte att Alien: Colonial Marines att skrämma mig ett skvatt, på grund av hur lätt det kommer att bli att ta kål på en enda fiende och även all text som dyker upp efter varje kill som förstör hela spelupplevelsen.

Nej. Tacka vetja svenska Amnesia-serien <3 Jag har inte vågat spelat klart 15% av hela storyn av alla spel de gör. Varför? Amnesia-spelserien är mörk och dyster, och fienderna är nästan omöjliga att ta kål på. Man blir ju rädd av att bara tänka tanken på hur man ska hantera en fiende! _SÅ_ ska det vara i ett Alien-spel.

Fienderna i det första Alien vs. Predator-spelet från 1999, var relativt svåra att ta kål på och det är på grund av det ett väldigt skrämmande spel, än idag. Inga onödiga texter som dyker upp mitt framför ögonen på en efter varje kill, ingen indikation som visar om man ens träffar fienden eller inte, och det bästa av allt: spelet skapades på en dator för datorer!!

Jag trodde verkligen på Alien: Colonial Marines, men efter deras development diaries nått, så är jag nästan helt 100% säker på att det kommer att floppa - big time! Fan!!

Medlem

Nu fick vi nästan bara så multiplayer så ta det lugnt. Inte kommer poäng komma upp när ni kör den "läskiga" kampanjen.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

FoV 55?
CoD klon? DOUBBLE KILL +500 points! en soldat ska inte kunna döda 3 aliens själv, han ska vara panikslagen o knappt överleva en.

Hoppas det finns ett realism-läge som i Left 4 Dead 2.

Skrivet av Thane:
Skrivet av Ztreek:

FoV 55?
CoD klon? DOUBBLE KILL +500 points! en soldat ska inte kunna döda 3 aliens själv, han ska vara panikslagen o knappt överleva en.

Hoppas det finns ett realism-läge som i Left 4 Dead 2.

Hur skulle det kunna finnas det, Aliens finns ju inte på riktigt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu stängde jag av efter halva. Blir bara så less!

Ska det vara så svårt att göra ett bra Aliens spel? Va? va?

Lovar att dom bara set AvP filmerna...känns fan som det.

Medlem

Jaha, jag höll ju fortfarande ett litet hopp om att det skulle vara ett spel i original-AVPs anda med blixtsnabb action och primal skräck. Där man panikartat letar eldställning för att få iväg den där välriktade pulserifle-salvan tidigt nog innan syrakaskaden som fanskapen exploderar i når ens ansikte.

Istället får man något som ser kraftigt nedslöat och neddummat ut för att passa släpig och långsam Xbox-handkontroll, med trötta och slöa aliens som verkar smått apatiska.

Jag kan riktigt se framför mig hur de sitter och beslutar "se till att xenomorferna rör sig långsammare! kidsen kommer ju inte hinna sikta med sina analogspakar! och se till att det står med stora bokstäver hur badass de är när de äntligen lyckas träffa!"

Medlem

Vad... vad är det här för skit!? Call of Aliens: Duty Marines?

Medlem

Ser rätt tamt ut ja.. samma studio var ju otroligt stolta när dom visade duke nukem forever och vi alla vet hur mycket det spelet sög.. tror vi kan glömma dom gamla klassiska spelen som var riktigt skräck.. kassa utvecklare.

Medlem

Vad är det för jävla tjat om Call of duty? Inte ens Call of duty har såhär förlegad grafik. Tänker ge det en chans oavsett.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Ja inte är det något spel för vuxna. Det är ett konsol crap för kidds.
Så absolut inget köp!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tänkte mest XP-mätning, double kill och grejer... antagligen MP (hoppas jag), men tycker inte det hör hemma i ett Alien-spel. Blir gärna positivt överraskad dock! Vi får väl se... känns och ser tyvärr ut som flopp :/

Medlem

Tycker det är synd att se en utveckling där spel inte längre får/vågar skrämma folk. Visst säljer "läskiga" spel sämre då casuals inte rör vid dem, men ska det vara helt omöjligt att gå runt som spelstudio och ändå kunna utveckla ett AA/AAA spel som skrämmer en på rätt sätt?
Kanske det är så illa, fokus på enkelt action och spamma coola vapen på fula fiender är tidens melodi, Resident Evil, Dead Space, Alan Wake, allt fler serier som går mot action. Hoppas detta iaf kan ge lite "känsla", annars är det ju helt bortkastat imo :/

Medlem

Det enda skrämmande med den här skiten är att dom tror på sin egen produkt.

Medlem

Filmlicenser blir i över 90% av fallen rena skitspel tyvärr och så har det alltid varit. Hela poängen är oftast att tjäna så mycket som möjligt på namnet/licensen och håller därför en låg budget för utvecklingen.
Tyvärr brukar det funka bra.

Medlem

Varför sitter dom bara med jävla 360 dosor hela tiden, , SÄTT er och spela på Tbord och mus, vi får väl jävla sketen port till PC som vanligt.. och folk undrar varför man inte gillar konsoller.

KoP
Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Vafan, sitter han och lirar ett FPS med en jävla gamepad? Vad tusan har hänt med Aliens licenset egentligen, från att ha varit ett utav dem mest skrämmande spelen som gjorts så har det istället blivit långsamt och nerdummat så att konsoller kan lira det.

Nej, det här känns verkligen inte bra.

Mig veterligen så spelades det allra första Alienspelet med handkontroller (Atari 1982). Första Alien spelet jag själv spelade var 1988 på C64, det också med handkontroller. Alien vs handkontroller.. first!

Medlem

Kan la bli lite roligt och skrämande om det kommer en riktigt PC DX11-version och en standard singel player del.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Kommer väl antagligen skrämma en lika mycket som Fear och Doom3, INGET! Folk kan inte göra skräck som förut, allt ska vara så förbannat mycket action men de kan inte bygga atmosfär.

Medlem

Är inte imponerad av Gearbox. Omgivningen såg bra ut men grafiken ser ut som random 360 shooter vilket är föga förvånande då det är crossplatform. Men är det bara jag som tycker att det blir en slap i ansiktet när de säger att de utvecklar för PC så sitter de alla o testkör med 360 kontrollers? Känns som mer regel än undantag nuförtiden. "JA vi lovar att PC versionen kommer kännas som att spelet var skapat för PC!" sen så har man input lag och konsolifierade menyer. Det enda som saknas är att man ska skriva in sitt namn genom att bläddra bland bokstäver med piltangenterna.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

12
Skriv svar